Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 10:15
door Toine
De vering zal er zeker niet minder stevig van worden, daar in zo'n kitje meestal alle ophangingsonderdelen worden aangepast.
Wat wel een nadeel kan zijn is de overbrenging via de steekassen. Door het verhogen vergroten de scharnierpunten waarbij onder zware belasting de steekassen wel is durven afbreken.
Zo is het althans in de 4x4-wereld. Ik vermoed dat het bij quads in dezelfde lijn ligt, want het blijft mechanica.

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 11:23
door Ad
Toine schreef:De vering zal er zeker niet minder stevig van worden, daar in zo'n kitje meestal alle ophangingsonderdelen worden aangepast.
Wat wel een nadeel kan zijn is de overbrenging via de steekassen. Door het verhogen vergroten de scharnierpunten waarbij onder zware belasting de steekassen wel is durven afbreken.
Zo is het althans in de 4x4-wereld. Ik vermoed dat het bij quads in dezelfde lijn ligt, want het blijft mechanica.
Dat klopt, hoe hoger men gaat, hoe fragieler die steekassen worden spijtig genoeg.
Er zijn al meerdere topics over waar het bevestigd is dat steekassen dit niet zo graag hebben van met grotere banden / velgen te rijden.

Veel hangt van de rijstijl af natuurlijk....

Allezins mega rino op die foto!!

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 14:03
door Toine
Bestaan voor de quads geen versterkte steekassen voor de courante modellen?
Meestal hebben ze die dingen in de states wel ontwikkeld

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 15:53
door L.D.
Ik zou het ook niet doen...
Als je in diepe sporen rijdt van tractoren/jeeps/... ga je automatisch met je quad langs 1 kant hangen, en dan moet je je volledig gewicht naar de andere kant plaatsen om de quad niet op z'n kant te laten liggen. Met zo'n lift kit mag je het dan wel volledig vergeten, of je moet al acrobate-toeren uithalen.
Dat van een lift kit steken om grotere banden te steken is larie, 27-28" is toch wel het maximum, de quad moet het nog kunnen trekken ook hé. En die maten gaan er standaard onder.

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 16:26
door Toine
Zorgt zo'n verenlift niet tegelijk dat de wielbasis verbreed wordt?
Hoe hoger u zwaartepunt, hoe sneller ge kantelt natuurlijk

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 09:17
door lsd
Tja,jullie raden het dan af,ik zou niet graag kracht verliezen.
Krachtig is hij wel,door dat de kodiak ook niet zo zwaar is van gewicht geraak ik praktisch overal door.
Maar dat beetje hoger,kan misschien wel schelen bij diepere sporen.
Ik heb eens info gevraagd bij highlifter zelf.
Daar doet iedereen het natuurlijk...
Ga toch nog afwachten.
Dank alvast voor jullie goede raad.

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 09:42
door No Limit W-tec
Ik zie niet in hoe je kracht kan verliezen met verhogingskit, kan nu even niet volgen. Ik zou het toch eens proberen, zo duur is het nu ook niet en denk dat je in combinatie met 26" wielen perfect zou zitten.

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 10:00
door ~JoAcHiM~
Als we het hebben over grotere banden, dan praten we over 'krachtverlies'; niet over het verhogen.
Als je banden op legt van 1 m diameter is het normaal dat hij nie zo rap meer ga trekken é...

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 10:15
door Ad
Ik denk zoiets gezien te hebben bij tibermont. :roll:

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 15:49
door Toine
Vermogenverlies ga je pas hebben bij het plaatsen van grotere banden.

Breuk van cardans ga je hebben bij grote banden/verenlift/agressief gebruik.

Geplaatst: wo 08 jun, 2005 15:59
door lsd
Nikolas,ge denkt weer aan uw commerce hé.
En de steekassen dan?zoals hier al reeds besproken.
Wel raar dat het hier nog nooit iemand heeft geplaatst.