Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 06 jul, 2005 18:22
door Ralph
Ah ben gelukkig niet de enige, dacht al dat ik gek werd :D

Geplaatst: wo 06 jul, 2005 18:54
door Frank MB
Ralph schreef:Ah ben gelukkig niet de enige, dacht al dat ik gek werd :D
wees gerust ralph :lol:

Vermogen

Geplaatst: do 07 jul, 2005 08:26
door brumm
Ik zeg alleen dat er uit een 4 takt motor 250cc 40 pk te halen is. Dit zijn de waarden van de standaard crossers op dit moment.
En ik denk dat er uit het sym blok 250cc 4 takt wel 30 pk te halen is.
Daar het wel verekte veel op het 250cc blok lijkt van yamaha. maar 20 pk is te weining voor een 250cc 4 takt met 4 kleppen. Weet ook wel dat het de betrouwbaarheid niet beter van wordt. Maar de tij zal het leren. Ik zal het ook proberen.

Wees aub niet allemaal zo eigenwijs. In de quads zitten niet de motoren met het meeste vermogen. Dit om de betrouwbaarheid te vegroten.
In Europ (op belgie na) moeten alle quads 15kw of minder hebben om als auto gehomologeerd te worden. En is er een emissie beperking.

Nu weet ik wel dat jullie allemaal al heel lang bezig zijn met quads. Maar ben zelf ook wel al ruim 20 jaar bezig met crossers en quads.

Maar houd er rekening mee dat er in verschillende motorblokken vaak totaal andere technieken wordt gebruikt.

Maar doe allemaal niet alsof ik uit een ei kom. Weet dat het niet 123 voor elkaar is maar het kan wel.

Ooit een interview van de CZ ingenieurs gezien. die vroeger het beste waren. Deze mensen hadden het er toen over dat ze theoretisch 1pk uit 1cc kunnen halen (2-takt) alleen zijn er materiaal beperkingen.
Nou lijkt met dat ook wel heel moeilijk. Maar het feit dat ze daar mee bezig zijn geweest houd ook iets in.(CZ had vroeger een hele goede race research afdeling)

Laten we er verder over op houden en kijken wat er straks allemaal mogelijk is.

Maar 20pk uit een 250cc 4-takt blok met 4 kleppen is weinig

Re: Vermogen

Geplaatst: do 07 jul, 2005 10:35
door Rik350
brumm schreef:Ooit een interview van de CZ ingenieurs gezien. die vroeger het beste waren. Deze mensen hadden het er toen over dat ze theoretisch 1pk uit 1cc kunnen halen (2-takt) alleen zijn er materiaal beperkingen.
En die beperking heb je nu net bij een sym of andere koreaan het is waarschijnlijk een immitatieblok van honda of nu yamaha. En dat betekend dat ze het blok hebben nagebouwd aan de hand van een tekening van yamaha. Alleen hebben dit soort merken de neiging dat wel zo goedkoop mogelijk voor elkaar te krijgen met goekoop materiaal de lagers zijn dus een tikkie minder de cilinder coating is een tikkie minder de klepveren zijn sneller lam door minder kwaliteit enz enz je haalt dus nooit de compressie die nodig is om 40 of zelfs 30 pk uit dat blokje te halen. Maar de moderne blokken vd gerenomeerde merken zitten harstikke strak in elkaar met de hardste en beste materialen waardoor het dan wel haalbaar is.

Nog een weetje SYM betekend Sang Yang motorcompany

Geplaatst: do 07 jul, 2005 18:03
door Robby
sang yang kennek, houd hier iets verder een chinees restaurent open :lol: :lol: :lol:
meestal is de binnenafwerking van die dingen iets minder, zoals bramen in de spoelgangen enzo.
greetz

Geplaatst: do 07 jul, 2005 18:07
door Frank MB
Robby schreef:sang yang kennek, houd hier iets verder een chinees restaurent open :lol: :lol: :lol:
meestal is de binnenafwerking van die dingen iets minder, zoals bramen in de spoelgangen enzo.
greetz
Alle slierten kwakken ze ook meestal alleen maar op een hoop. En doorlopen doen ze al helemaal niet. :lol:

zeg ook geen 40 pk maar 30 pk haalbaar kan zijn

Geplaatst: do 07 jul, 2005 18:29
door brumm
Zal binnenkort een sym van binnen bekijken. Alle andere machines van Sym zij ook goed afgewerkt. Denk niet dat ze deze snel in elkaar geflanst hebben.

Geplaatst: do 07 jul, 2005 21:09
door Robby
heb tesamen met ne makker zijn smc barrossa 250 uiteengehaald, hij heeft vroeger nog een cb250 gehad en hij vertelde me dat die afwerking geheel anders,de materiaalkeuzes vooral. Hij sprak ook over de nokkenas die niet 100% dezelfde was (qua graden) nu wat mij vooral opviel was dat de bovenkanten van de zuiger vrij ruw waren, je zag in de inlaatpoorten grote onregelmatigheden, hebben die dingen veranderd en het beestje gaat al veel soepeler,natuurlijk was dit met de losse hand, dus is niet 100%, wint wat voelbare pk's, maar ik denk met gladde zuiger of misschien hogedrukzuigers en nokkenas direkt steken dat er wat te winnen valt
ik denk wel als je je blokje openhaalt gemakkelijk 5a10 pk kunt winnen, dan spreek ik nog niet over uitlaat enzo he.
groetjes Robby