Hydro Dynamics A-armen en Ishock veren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

wel, progressieviteit van je ophanging/schokdempers geeft het voordeel van een zachter rijgedrag over kleine bobbeltjes, terwijl bvb bij grote sprongen nog voldoende gedempt wordt. De veerkracht neemt maw meer toe naarmate je wiel meer ingedrukt wordt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik heb mijn lesje intussen al geleerd, voor mij geen veren meer die niet uit België of Nederland komen. Heb te lang gesukkeld met de valving van de Elka's. Nu zijn ze meer dan behoorlijk maar heb mijn les geleerd.

BTW, als er zijn die interesse hebben, mijn Elka's zijn te koop. Ga Intrax proberen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat is inderdaad wel een nadeel. We zullen wel zien hoe ze het doen, ik neem ze ook op m'n nieuwe quad om te testen.

Het voordeel is dat ze in NL onderhouden mogen/kunnen worden. Maar een nadeel daarvan is weer dat ze elk half jaar onderhouden moeten worden om de garantie te behouden.
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Fré schreef:wel, progressieviteit van je ophanging/schokdempers geeft het voordeel van een zachter rijgedrag over kleine bobbeltjes, terwijl bvb bij grote sprongen nog voldoende gedempt wordt. De veerkracht neemt maw meer toe naarmate je wiel meer ingedrukt wordt.
heeft dat te maken met de verschillende veertjes tripple of dual rate; of zit die eigenschap ergens binnenin de veer?

heeft reiger dit dan? nee zeker
KFX540
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

~JoAcHiM~ schreef:
Fré schreef:wel, progressieviteit van je ophanging/schokdempers geeft het voordeel van een zachter rijgedrag over kleine bobbeltjes, terwijl bvb bij grote sprongen nog voldoende gedempt wordt. De veerkracht neemt maw meer toe naarmate je wiel meer ingedrukt wordt.
heeft dat te maken met de verschillende veertjes tripple of dual rate; of zit die eigenschap ergens binnenin de veer?

heeft reiger dit dan? nee zeker
Jawel reiger heeft dit ook, bij reiger is de veer niet op 1 manier gewikkeld maar ook dichter bij elkaar en verder van elkaar vandaan, in amerika gebruiken ze veren die van boven tot onder hetzelfde gewikkeld zijn, en hun gebruiken meerdere veren om tot hetzelfde resultaat te komen als wat wij met 1 veer doen.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

reiger heeft er ook met 2 veren. Heb dit gezien bij W-Tec op hun machines
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

Sg6 schreef:reiger heeft er ook met 2 veren. Heb dit gezien bij W-Tec op hun machines
ja,maar raar dat meassen ze niet wil verkopen :roll: zegt dat ze nx waard zijn !!

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

banshee--lover schreef:
Sg6 schreef:reiger heeft er ook met 2 veren. Heb dit gezien bij W-Tec op hun machines
ja,maar raar dat meassen ze niet wil verkopen :roll: zegt dat ze nx waard zijn !!

grtzzzz
mjah denk dat ieder zijn type veer zo een beke kiest. Ze hebben ons daar ook uitgelegd waarvoor die kleine veer dient maar ik ben da wel vergeten ze. Fre zal da wel onthouden hebben zekers??
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Mestdagh Alexander
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Mestdagh Alexander »

No Limit YFZ schreef:Ik heb mijn lesje intussen al geleerd, voor mij geen veren meer die niet uit België of Nederland komen. Heb te lang gesukkeld met de valving van de Elka's. Nu zijn ze meer dan behoorlijk maar heb mijn les geleerd.

BTW, als er zijn die interesse hebben, mijn Elka's zijn te koop. Ga Intrax proberen.

Dus dan zou je deze veren en a-armen niet aanraden? (liever Belgische en Nedelandse producten)
Wat denk jij persoonlijk over dit product?
YFM 660r raptordriver
Mestdagh Alexander
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Mestdagh Alexander »

De A-armen van hydro dynamics en andere veren (WP,PEP,Reiger,Ohlins...) is waarschijnlijk dan ook niet aan te raden omdat het een komplete set is en ze waarschijnlijk voor elkaar gemaakt zijn. ofniet??? :roll:
YFM 660r raptordriver
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Mestdagh Alexander schreef:De A-armen van hydro dynamics en andere veren (WP,PEP,Reiger,Ohlins...) is waarschijnlijk dan ook niet aan te raden omdat het een komplete set is en ze waarschijnlijk voor elkaar gemaakt zijn. ofniet??? :roll:
Het beste koop je gewoon een europees product veel makkelijker met aanpassen en onderhoud. WP Ohlins Reiger Intrax (vls) zijn allemaal goede merken waarbij je je eigen set armen naar keuze kan kopen en de schokbreker wordt dan naar de rijders gewicht en wensen aangepast. Alleen wordt bij reiger niet op het gewicht van de rijder gelet dacht ik.
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

Sg6 schreef:
banshee--lover schreef:

grtzzzz
mjah denk dat ieder zijn type veer zo een beke kiest. Ze hebben ons daar ook uitgelegd waarvoor die kleine veer dient maar ik ben da wel vergeten ze. Fre zal da wel onthouden hebben zekers??
ik heb er toen ook met maessen over gepraat, bij de oude reiger zit het systeem in de veer gewerkt, die nieuwe veren van reiger hebben alleen nut bij het springen en is een soort long travel veer, ik had ze toen besteld bij maessen maar ton heeft me uiteindelijk de gewone bezorgd omdat ze de nieuwe niet goed vonden voor hier te rijden.
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Mestdagh Alexander schreef:
No Limit YFZ schreef:Ik heb mijn lesje intussen al geleerd, voor mij geen veren meer die niet uit België of Nederland komen. Heb te lang gesukkeld met de valving van de Elka's. Nu zijn ze meer dan behoorlijk maar heb mijn les geleerd.

Dus dan zou je deze veren en a-armen niet aanraden? (liever Belgische en Nedelandse producten)
Wat denk jij persoonlijk over dit product?
euh mense, da manneke heeft ier een topic gestart en heeft nog ni veel ontopic reacties gehad :)

greetz, S
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Wel een beetje on topic :) Over de veren ben ik het wel eens, maar ik heb nog geen ervaring met HD, dus misschien valt het wel mee.
Het ging mij ook vooral om de a-armen voor de import.
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

ik vind als je bij hd besteld dat je beter de arms + de veren koopt
beter als dat kun je toch niet zijn, alles is op elkaar afgestemd
die mannen zullen toch niet zomaar iets in elkaar slaan en het dan op de markt gooien :?
ik wacht nog even af en dan beslis ik :wink:
Plaats reactie