Pagina 2 van 3
Geplaatst: di 16 aug, 2005 10:03
door Ad
Bartie schreef:dixie schreef:mijne maat heeft op zijn Z een K&N luchtfilter met outerwear , als we nu gaan crossen staat er water in de luchtfilterkamer . Wat kan hij nu het beste doen ? Er staat een Fp-uitlaat op met dynojet , dus er is veel 'zuurstof' nodig...
Snorkel eraf en die dichtplakken.
Dan powerlid steken gaat al heel veel helpen.
Mmm...denk dat je dan het omgekeerde bekomt....
Zowieso als je door massa's van water bolt zal je soms wat water in je bak hebben staan. Als je een powerlid steken hebt vergroot de kans dat je water in je bak krijgt! Je moet maar eens kijken onder je kussen als je door enkele serieuse plassen gereden bent waar het water allemaal is over geweest. Je filterbak krijgt de grootste hoeveelheid te verwerken.
ene wat betreft voldoende zuurstof, dat heb je genoeg met je standaard luchtfilterbak(met vervangluchtfilter).
Zeker nooit met je luchtbak open rijden, heeft geen nut, afstelling van je motor is steeds gedaan op een gesloten combinatie...verbranding is anders naar de ****
(je quad zal daarmee geen 10km/h sneller gaan
)
Geplaatst: di 16 aug, 2005 15:15
door Ralph
Zodra je een aftermarket filter en uitlaat gaat zetten ben je vaak al genoodzaakt het deksel te verwijderen, omdat er anders te weinig airflow is. Als ik met m'n Blaster rijd met deksel, dan doet hij het niet.
Geplaatst: di 16 aug, 2005 15:29
door Ad
Ralph schreef:Zodra je een aftermarket filter en uitlaat gaat zetten ben je vaak al genoodzaakt het deksel te verwijderen, omdat er anders te weinig airflow is. Als ik met m'n Blaster rijd met deksel, dan doet hij het niet.
akkoord, maar een blaster is geen 4-takt machine.
En als ik vergelijk met met mijn gewezen raptor ten opzichte van andere dan kan ik uitmaken dat dit overdreven is als men zegt dat deze ineens vééél beter gaat...
Geplaatst: di 16 aug, 2005 15:32
door Blasty
Als je hem afstelt zonder luchtfilterkap dan dan helpt het ook bij een 4Takt.
Geplaatst: di 16 aug, 2005 21:09
door Bartie
Ad schreef:Bartie schreef:dixie schreef:mijne maat heeft op zijn Z een K&N luchtfilter met outerwear , als we nu gaan crossen staat er water in de luchtfilterkamer . Wat kan hij nu het beste doen ? Er staat een Fp-uitlaat op met dynojet , dus er is veel 'zuurstof' nodig...
Snorkel eraf en die dichtplakken.
Dan powerlid steken gaat al heel veel helpen.
Mmm...denk dat je dan het omgekeerde bekomt....
Zowieso als je door massa's van water bolt zal je soms wat water in je bak hebben staan. Als je een powerlid steken hebt vergroot de kans dat je water in je bak krijgt! Je moet maar eens kijken onder je kussen als je door enkele serieuse plassen gereden bent waar het water allemaal is over geweest. Je filterbak krijgt de grootste hoeveelheid te verwerken.
ene wat betreft voldoende zuurstof, dat heb je genoeg met je standaard luchtfilterbak(met vervangluchtfilter).
Zeker nooit met je luchtbak open rijden, heeft geen nut, afstelling van je motor is steeds gedaan op een gesloten combinatie...verbranding is anders naar de ****
(je quad zal daarmee geen 10km/h sneller gaan
)
Bij een Z moet lucht filter deksel er af als je wil tunen.
Staat trouwens ook zo bij de instructies van de dynokit
Geplaatst: di 16 aug, 2005 21:59
door Ad
iedereen zijn idee erover....what nice a forum
Geplaatst: di 16 aug, 2005 22:10
door Bartie
Ad schreef:iedereen zijn idee erover....what nice a forum
Bij de Z-400 is het vrij eenvoudig.
Motor komt van DRZ-400s en die staat zo geknepen als wat.
Heb je al ene Z-400 zien rijden die goed marcheert met luchtfilterdeksel erop.
Er zijn genoeg Z-400 rijders op het fourm en allen rijden ze zonder deksel.
Die snorkel laat gewoon veel te weinig lucht door.
Geplaatst: wo 17 aug, 2005 15:02
door Ad
Bartie schreef:Ad schreef:iedereen zijn idee erover....what nice a forum
Bij de Z-400 is het vrij eenvoudig.
Motor komt van DRZ-400s en die staat zo geknepen als wat.
Heb je al ene Z-400 zien rijden die goed marcheert met luchtfilterdeksel erop.
Er zijn genoeg Z-400 rijders op het fourm en allen rijden ze zonder deksel.
Die snorkel laat gewoon veel te weinig lucht door.
Hehe lol, idd wanneer jeje z'tje wat moet opfokken zal je hem wat meer air moeten geven, maare je weet toch ook nog bartie dat wanneer je je zonder deksel bolde het toch niet 100% was hé, MAAR wat nu waarschijnlijk door het powerlid opgelost zal zijn. Omdat hij niet die grote hoeveel lucht krijgt en wat meer gedosseert zal zijn.
Maar ik had het infeite hier over;
1. water in je filterbak krijgen met powerlid = water in carbu = water in motor ......
2. niet véél verschil(power) bij een RAPTOR !! want iedereen is steeds over een z bezig terwijl jockey met een raptor bolt
Wij zijn nog altijd over een serieuse quad bezig hé
LOL
IKzelf zou nooit één steken, vroeger gehad op een WR400, belange geen verschil enkel veel shit(water) in men luchtbak.
Een goeie luchtfilter + je snorkel ontdoen van het moddenstuk (terug bij een raptor) en air genoeg
ps: dat is mijn bescheiden mening
Geplaatst: wo 17 aug, 2005 19:39
door Ralph
Ik rij zelfs met open deksel, beetje oppassen voor diep water en je hebt geen enkel probleem.
Geplaatst: ma 13 mar, 2006 19:04
door bulcky
Bartie schreef:dixie schreef:mijne maat heeft op zijn Z een K&N luchtfilter met outerwear , als we nu gaan crossen staat er water in de luchtfilterkamer . Wat kan hij nu het beste doen ? Er staat een Fp-uitlaat op met dynojet , dus er is veel 'zuurstof' nodig...
Snorkel eraf en die dichtplakken.
Dan powerlid steken gaat al heel veel helpen.
Ik rij nu al een tijd zonder de snorkel ,Er zit een k&n filter in en een dyno dus heb wel lucht nodig maar de laatste ritten staat er steeds water in de bak ,Met de snorkel gaat die weer minder gaan dan.
Dus als ik het goed versta zou het lukken met de snorkel eraf ,gat toe tapen en een powerlid in de plaats. Waar kan ik snel aan een powerlid geraken ?
Geplaatst: ma 13 mar, 2006 19:59
door S.W.A.T.
ik heb hier toevalig nog eentje liggen
aan gezien ik mijn Z niet meer heb kan ik er niets meer mee doen
Geplaatst: ma 13 mar, 2006 20:13
door bulcky
S.W.A.T. schreef:ik heb hier toevalig nog eentje liggen
aan gezien ik mijn Z niet meer heb kan ik er niets meer mee doen
Jammer dat het een beetje ver is om te komen halen he
Geplaatst: ma 13 mar, 2006 20:15
door Ad
bulcky schreef:S.W.A.T. schreef:ik heb hier toevalig nog eentje liggen
aan gezien ik mijn Z niet meer heb kan ik er niets meer mee doen
Jammer dat het een beetje ver is om te komen halen he
der bestaat zoiets als de post
Geplaatst: ma 13 mar, 2006 20:30
door No Limit W-tec
In wedstrijden kom ik niet zoveel waterbakken tegen dus geen last van water.
Ik ben zeer tevreden van powerlid op YFZ. Vroeger moest ik na iedere rit filter kuisen als ik in Loon in 't zand was gaan spelen, gewoon van het zand dat in de bak waait. Nu met powerlid + outerwears veeeeel minder kuiswerk.
Geplaatst: ma 13 mar, 2006 20:37
door bulcky
Ad schreef:bulcky schreef:S.W.A.T. schreef:ik heb hier toevalig nog eentje liggen
aan gezien ik mijn Z niet meer heb kan ik er niets meer mee doen
Jammer dat het een beetje ver is om te komen halen he
der bestaat zoiets als de post
Heb het heel dringend nodig