oefenen en oefenen,
is niet heel onbelangrijk, kan seconden maken,
Ook handig als je de instelling ff opschrijft,
en maar 1 tegelijk instelt,
eerst rebound en dan compresion
Verdeler van ohlins in belgie voor quads !
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
ik geef toe dat ik er ook niets van bak.heb zondag een cross meegereden en de drie reekesen met een andere veerafstelling en kmoet eerlijk toegeven dat ik in het rijden zelf weinig tot geen veranderingen heb gevoeld.zijn wel de orignele yfz veren.wat ik wel weet na 13min. cross was de piggy back of hoe noemt da ook zeer WARM!dus volgens mij is de olie dan zodanig dun ofzo dat de veer totaal zijn werk niet meer doet..zou dit kunnen?
Over het algemeen staan de orig. shock veel te snel,
veel te veel rebound,
dat ze warm worden is niet erg, bij cross kan de temp. gemakkelijk oplopen tot meer dan 120°c die olie moet door heel kleine gaatjes en shims, bij de normale olie is het zo dat hoe warmer die wordt hoe vloeibaarder, je moet wel zien dat je ze regelmatig laat reviseren, om de 4-5 wedstrijden is aan te raden, maar dat doet niemand, dus 1 of 2 keer per jaar???
eerst rijd je een paar rondjes dat de dempers warm zijnen dan moet je zien dat je eerst de rebound insteld en de rest volgt wel, de compressie op zelfde stand zetten links en rechts en laten staan tot de rebound is afgesteld, dan de rest pas,
en blijven proberen,
mss kom ik je wel eens tegen, dan zal ik het eens in het kort uitleggen,
veel te veel rebound,
dat ze warm worden is niet erg, bij cross kan de temp. gemakkelijk oplopen tot meer dan 120°c die olie moet door heel kleine gaatjes en shims, bij de normale olie is het zo dat hoe warmer die wordt hoe vloeibaarder, je moet wel zien dat je ze regelmatig laat reviseren, om de 4-5 wedstrijden is aan te raden, maar dat doet niemand, dus 1 of 2 keer per jaar???
eerst rijd je een paar rondjes dat de dempers warm zijnen dan moet je zien dat je eerst de rebound insteld en de rest volgt wel, de compressie op zelfde stand zetten links en rechts en laten staan tot de rebound is afgesteld, dan de rest pas,
en blijven proberen,
mss kom ik je wel eens tegen, dan zal ik het eens in het kort uitleggen,
bm suspension