Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 25 aug, 2005 22:21
door Sebastien
ah ja dus als er een R achter komt dan is het de twee takt

Geplaatst: do 25 aug, 2005 22:57
door tim slijkpaling
zeer intresant heb je dit ook voor de utillity quads :shock: :?:

Geplaatst: do 25 aug, 2005 23:16
door Dutje#82
Sebastien schreef:ah ja dus als er een R achter komt dan is het de twee takt
nee want de nieuwe TRX 450r is een 4-takt !

je moet er niets achter zoeken het is gewoon zo 8) 2 takt heeft meer power dan 4-takt

de blaster is uitzondering omdat hij luchtgekoeld is !

greeetz

Geplaatst: do 25 aug, 2005 23:17
door R rider
banshee--lover schreef:
Sebastien schreef:ah ja dus als er een R achter komt dan is het de twee takt
nee want de nieuwe TRX 450r is een 4-takt !

je moet er niets achter zoeken het is gewoon zo 8) 2 takt heeft meer power dan 4-takt

de blaster is uitzondering omdat hij luchtgekoeld is !

greeetz
de huidige 4-takt doet niet meer onder voor die 2 takt hoor :wink:

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 00:40
door Skicks
Heeft de Z400 model 2005 niet meer pk's???

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 06:21
door Vincenzo
Skicks schreef:Heeft de Z400 model 2005 niet meer pk's???
ja een beetje

en de huidige 4takt kan nog altijd niet tippen aan een 2 takt dan mag je aan je yfz doen wat je wil haal je er een 450 2takt bij waarvan de technologie even nieuw is daat hij je straal voorbij.

en iedereen bijt zich zo vast op die WAW 660 cc mijn ervaringen zijn als ik daar achterna rij da ik nie al teveel moet onderdoen met men 400je

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 07:18
door mikebike
R rider schreef:
banshee--lover schreef:
Sebastien schreef:ah ja dus als er een R achter komt dan is het de twee takt
nee want de nieuwe TRX 450r is een 4-takt !

je moet er niets achter zoeken het is gewoon zo 8) 2 takt heeft meer power dan 4-takt

de blaster is uitzondering omdat hij luchtgekoeld is !

greeetz
de huidige 4-takt doet niet meer onder voor die 2 takt hoor :wink:
ook niet qwa zuigerwissels :shock: ..4-takt zuigt(die nieuwe supersnelle sportquad`s dan he!)

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 07:35
door Teunie
Sebastien schreef:Wel het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een 250 een 660 inhaalt in pk's waarom koopt iedereen dan een raptor660 als je met een 250 toch meer pk's hebt
De 250 is sneller maar wordt niet meer gemaakt, daarom koopt niemand hem meer.
Ze zijn nog altijd legendarisch om motor en frame en worden nog veel gebruikt door de pro's in Amerika al wordt dat ook steeds minder met de opkomst van de snelle 4takts zoals de YFZ en de TRX.

CC's zeggen overigens niets. Met moderne techniek kan men immers veel meer power halen uit minder CC's! Denk aan injectie, dubbele nokkenassen, hoge compressie,........
En dan spelen natuurlijk ook ontsteking en carburatie een hele grote rol!

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 09:59
door R rider
http://media.putfile.com/street-race-small

snelle 4-takt tegen snelle 2-takt, over top snelheid heb ik niets gezegd maar voor de rest...

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 10:20
door Vincenzo
R rider schreef:http://media.putfile.com/street-race-small

snelle 4-takt tegen snelle 2-takt, over top snelheid heb ik niets gezegd maar voor de rest...
ja da kan best zijn ma ik zei wel duidelijk erbij als ze dezelfde technologie gebruiken als je een 2takt en 4 takt neemt met dezelfde boring en slag bijvoorbeeld 80x60 dan zan je (en je mag het extreem nemen) nooit het van een 2 takt kunne winnen in een dragje NOOIT. ma een standaard bansjee tegen een mod 450 ja daar spreken we nu nie over.

ik bedoel het louter in theorie. 2takt zal altijd meer uitgehaald kunne worden voor dezelfde cc's en natuurlijk ook verhouding van cilinder afmetingen

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 12:00
door R rider
das is ook geen 350cc banshee meer hoor :wink:

Geplaatst: vr 26 aug, 2005 15:28
door jenzie
4-takt heeft wel meer koppel als een 2-takt,maar t voordeel van
2-takt is dat m bij 2slagen al een arbeidsslag heeft waartegen de 4-takt
er 4 nodig heeft,degene die de werking van beide cilinders kennen weten dat wel!


Greetz



4-takt driver :D

Geplaatst: zo 28 aug, 2005 11:32
door Vincenzo
jenzie schreef:4-takt heeft wel meer koppel als een 2-takt,maar t voordeel van
2-takt is dat m bij 2slagen al een arbeidsslag heeft waartegen de 4-takt
er 4 nodig heeft,degene die de werking van beide cilinders kennen weten dat wel!


Greetz



4-takt driver :D
2 takt iedere toer een arbeidslag en 4 takt om de 2 toeren