Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 25 sep, 2005 12:02
door Fré

Geplaatst: ma 26 sep, 2005 22:58
door Teunie
Fré schreef:
Nu ik verander van compressie (naar 12.1/1) zal ik wel 98 moeten gebruiken. Verplicht dus, en anders op eigen risico.
Ga je dunnere pakking van de Drz400e erin zetten?

Geplaatst: di 27 sep, 2005 07:18
door Fré
yup, ben benieuwd naar het resultaat, ik geef wel een reviewtje, dan weten we meteen of het de moeite is.

Geplaatst: di 27 sep, 2005 18:38
door Skicks
wat is een pakking? is dat zoals ze bij ons de joint noeme?
welk nut heeft een dunnere pakking??

greetz,S

Geplaatst: di 27 sep, 2005 19:51
door Fré
yup, tis een zwjêng zoals we het zeggen.

De pakking waar wij het over hebben zit tussen blok en cilinder. Steek een dunnere pakking dan normaal, en de cilinder schuift naar beneden, maar de piston blijft op zijn plaats. Dus die komt in feit dieper in de cilinder, bijgevolg meer compressie, dus meer vermogen.

Geplaatst: di 27 sep, 2005 19:55
door SlOoT
Fré schreef:yup, tis een zwjêng zoals we het zeggen.

De pakking waar wij het over hebben zit tussen blok en cilinder. Steek een dunnere pakking dan normaal, en de cilinder schuift naar beneden, maar de piston blijft op zijn plaats. Dus die komt in feit dieper in de cilinder, bijgevolg meer compressie, dus meer vermogen.
En dan zal de brandstof eerder ontbranden ? En daarom moet je naar 98 gaan, anders dan ontploft de motor ?

Geplaatst: di 27 sep, 2005 19:59
door Fré
wel ja das nu wel extreem maar het komt in de buurt ja :mrgreen:

"pingelen" is het juiste woord, ofwel "detonatie"

Geplaatst: di 27 sep, 2005 21:11
door Skicks
Fré schreef:yup, tis een zwjêng zoals we het zeggen.

De pakking waar wij het over hebben zit tussen blok en cilinder. Steek een dunnere pakking dan normaal, en de cilinder schuift naar beneden, maar de piston blijft op zijn plaats. Dus die komt in feit dieper in de cilinder, bijgevolg meer compressie, dus meer vermogen.
hmm, dus ook iets minder cc's? aangezien je het knalruimte verkleint...??

Geplaatst: di 27 sep, 2005 21:17
door Fré
nee, slag blijft gelijk (w bepaald door krukas), alsook diameter piston

Geplaatst: di 27 sep, 2005 21:42
door mikebike
als je een orginele motor hebt gemaakt voor octaan 95 hoef je er geen 98 in te gooien,theoretisch gaat je quad er zelfs iets minder snel van worden,omdat 98 minder snel verbrand..

Geplaatst: wo 23 nov, 2005 16:51
door Beachboyke69
van den eerste keer kerosine.. zal wel vooruitgaan !! :twisted:

Geplaatst: wo 23 nov, 2005 16:56
door Steffen
Fré schreef:yup, tis een zwjêng zoals we het zeggen.
Bij ons heeft een zwjêng een andere betekenis :lol:

Geplaatst: wo 23 nov, 2005 19:09
door Frank MB
Beachboyke69 schreef:van den eerste keer kerosine.. zal wel vooruitgaan !! :twisted:
Kerosine ga je niet harder van rijden, het ontbrand alleen later waardoor je meer compressie kan maken door je kop te vlakken of zoals nu een dunnere pakking.
Dus hoe meer compressie hoe harder de klappen en dus pk's. Maar ook snellere ontbranding doordat er sneller druk is opgebouwd, en dan moet je ofwel 98 gebruiken of als je je kop extreem vlakt dan is kerosine de beste oplossing omdat het nog later ontbrand als 98.

Geplaatst: wo 23 nov, 2005 19:48
door Tony
Kerosine werkt absoluut niet. Dit heeft sommige eigenschappen van diesel. Het MOET warm, of heet zijn voor het goed verbrand!! Heb het zelf enige jaren geleden geprobeerd. ALs je dan toch wat wilt doen, gebruik dan avgas.

Geplaatst: do 24 nov, 2005 09:39
door team green mcm
spijteg genoeg is avgas dan weer wa tduurder :roll: