Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 27 sep, 2005 10:36
door raptorke
dus als ik het goed versta kan je niet naar de bougie kleur kijken om te weten of hij te arm of te rijk staat
mijn vermoeden is dat mijn quad te iets te arm staat maar hoe kan ik die dan rijker zetten ? heeft iemand een mooie uitleg met eventueel foto's erbij? er is presies maar 1 grote vijs op mijn carbu maar die is voor het toerental dacht ik
Geplaatst: di 27 sep, 2005 11:32
door VDC
Dat is uw rolantieschroef... Je moet een grotere sproeier zetten als ie te arm staat...
Geplaatst: di 27 sep, 2005 11:39
door Fré
ja, als ie op hoge gas te arm staat wel ja, voor al de rest helpt een grotere hoofdsproeier just den hond zijn kloten
raptorke: vertel eens wat meer over je mods en zo, en sinds wanneer je dit probleem hebt.
Alle info is welkom, anders ga je nooit een sluitend antwoord krijgen.
een goede test: heb je dit ook voor met je choke aan (of een beetje aan)? Wordt het erger of beter?
Geplaatst: di 27 sep, 2005 12:15
door steefke
ikheb dit ook als hij koud is en dan start zonder chocke of bij een koude motor te snel op de motor afrem,maar mijn vermoeden is dat de plof uit de lucht filterbak komt
greetz
Geplaatst: di 27 sep, 2005 12:15
door raptorke
mijn quad staat nog in de originele staat dus weet ik niet waarom ik een grotere sproeier zou moeten steken
ik rij vooral op de baan en meestal volle gas , niet heel mijn gas ingeduwt maar zodanig hij niet geforceerd draait
als ik volle gas rij heb ik het niet
maar enkel als ik echt op het gemakske rij of in een file sta zou hij durven ploffen en soms erdoor stilvallen
Geplaatst: di 27 sep, 2005 12:18
door raptorke
stevo schreef:ikheb dit ook als hij koud is en dan start zonder chocke of bij een koude motor te snel op de motor afrem,maar mijn vermoeden is dat de plof uit de lucht filterbak komt
greetz
het is ook een mogelijkheid dat het uit de luchtfilterbak komt ! ik weet niet precies van waar het komt maar enkel weet ik dat het van onder de zadel komt ,maar ik heb dit ook met een warme motor
Geplaatst: di 27 sep, 2005 12:21
door steefke
ik vermoed dat wij het zelfde hebben mij lijkt het normaal te zijn maar ik moet dadel toch even naar jumping jet en zal het dan even vragen
Geplaatst: di 27 sep, 2005 13:59
door steefke
raptorke schreef:mijn quad staat nog in de originele staat dus weet ik niet waarom ik een grotere sproeier zou moeten steken
ik rij vooral op de baan en meestal volle gas , niet heel mijn gas ingeduwt maar zodanig hij niet geforceerd draait
als ik volle gas rij heb ik het niet
maar enkel als ik echt op het gemakske rij of in een file sta zou hij durven ploffen en soms erdoor stilvallen
hoe hard loopt hij als gevol gas rijd
Geplaatst: di 27 sep, 2005 15:33
door raptorke
ik vermoed tussen de 90 en de 100km/h
precies weet ik het niet want ik heb geen teller erop
Geplaatst: di 27 sep, 2005 17:00
door john trekels
kan ook zijn dat je inlaatkleppen niet meer tegoei sluiten, als de motor dan "ontbrant" kan er druk langs de kleppen door, en gaat die de carbu in, kan plof geven...
Geplaatst: di 27 sep, 2005 17:17
door steefke
mijne is nu 5 weken oud lijkt mij sterk dat die nu al niet meer tegoei sluit
Geplaatst: ma 03 okt, 2005 14:32
door ltz400 boy
stevo schreef:ikheb dit ook als hij koud is en dan start zonder chocke of bij een koude motor te snel op de motor afrem,maar mijn vermoeden is dat de plof uit de lucht filterbak komt
greetz
idd heb het ook met mijn z als hij koud staat en dat is inderdaad van uit de luchtfilterbak dat het komt het is precies of uw zadel vliegt omhoog
Geplaatst: ma 03 okt, 2005 16:55
door steefke
ltz400 boy schreef:stevo schreef:ikheb dit ook als hij koud is en dan start zonder chocke of bij een koude motor te snel op de motor afrem,maar mijn vermoeden is dat de plof uit de lucht filterbak komt
greetz
idd heb het ook met mijn z als hij koud staat en dat is inderdaad van uit de luchtfilterbak dat het komt het is precies of uw zadel vliegt omhoog
dit is mss een schietstoel optie bij een crash