landbouwvoertuig 16 of 18 jaar??????????

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door VDC »

Is dan daar ook een rijbewijs voor nodig tegenwoordig? :?
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door maikel oolders »

Ja, ik heb een trekker rijbewijs. Je mag wel op een land rijden met een trekker, maar niet over de openbare weg. Daar heb je dus een trekker rijbewijs voor nodig.

Het is heel makkelijk te halen. Je moet er 16 jaar voor zijn. Dit is tenminste in Nederland zo. Ik weet niet of het in België hetzelfde is.

Gr.
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door VDC »

Ik denk idd niet dat het in Belgie het geval is want ik heb er geen rijbewijs voor... :D
Back ontopic zeker? :lol:
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door maikel oolders »

Maar heb je wel een auto rijbewijs?

Dan hoef je in Nederland niet in bezit te zijn van een trekker rijbewijs.
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door VDC »

ja, autorijbewijs heb ik wel. Maar ik rij ook al van m'n 16e met een trekker, en heb er nooit een rijbewijs voor moeten halen...
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

een boer hier bij me in de buurt, vertelde me 'ns dat als je onder de 16 met een quad op de baan rijd, en je hebt niets van rijbewijs... en je wordt tegengehouden of je veroorzaakt een ongeval, je dan altijd moet zeggen, dat 't voertuig van je pa is en dat je er mee bent vertrokken, zonder dat iemand van je ouders dit wisten... dan zouden je ouders er niet voor moeten opdragen, maar een familiale verzekering "ofzoiets"...
ik weet er 't fijne ook niet van... ik rij in iedergeval nooit ver op de baan...
Pure adrenaline attached with a license plate !
Plaats reactie