Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 12:35
door royalass
ik heb al gehoord van ne smc da de 120 haalt, dit is dan met ne andere uitlaat + ne andere sproeier...
ma da gaat zowiezo nie goe zijn voor de motor!!
ge kunt er nog altijd een ander honda blok insmijten eh
denk dak da wel ga doen mss, ne 600 of zoiets van ne crossmoto,
da past erin tschijnt

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 13:02
door doubletracing
ne 600 in kader van 250??zal toch serieus verstevigd moeten worden en hoe ga je de overbrenging op de wielen regelen??
kzie da niet direct zitten... :?

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 13:13
door brutus32
de barossa 250 blok is een exacte kopie vd Honda Rebel 250 blokken..

als je op t barossa-blok 2 carbu's zet (zoals de rebel indertijd) zult ge al n serieus stukse rapper gaan :twisted:

as said before, de naald zo hoog mogelijk en n grotere sproeier is ook al deftig (sproeiers kosten maar 3 tot 5 €)

:wink:

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 17:30
door royalass
waja, heb da gehoord van mijne garagist e. naart schijnt past da blok mits enkele kleine aanpassingen kader beetje verstevigen en klaar is kees :)
geloof et graag, want wil et ook proberen uiteindelijk!
en dan edde zotte quad die redelijk uniek is...
schijnt dat hij nie moet onderdoen voor ne banshee :twisted:

hoe zette btw uw naald zo hoog??

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 19:18
door scampie
nu ik jullie hoorb,en al die aanpassingen die ik wil doen
had ik beter gespaart voor een degelijke merk quad
een 400 cc bv beeld dan hoevde ik nu niet na te denken hoe ik
mijn quad rapper te moeten maken

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 19:34
door tigerblade
sproeiers wisselen zonder apparatuur is te doen maar neemt wel risico met zich mee.
als er een ander demper word gemonteerd met een grotere luchtdoorlaat kan je zeggen dat de flow word verhoogd dat betekend dat de uitlaatgassen sneller weg kunnen.
dan zou er aan de andere kant dus de inlaat ook een grotere flow moeten komen doormiddel van het lucht brandstof mengsel te verhoogen.
een te kleine sproeier kan je kleppen kosten die verbranden gewoon op den duur.
gasnaalden werken maar tot op zekere hoogte meestal werken deze tot ongeveer 3500 toeren daarna neemt de hoofdsproeier het over.
dus voel je onderin te weinig vermogen kan de gasnaal omhoog dat kan nooit kwaad want er komt immers meer brandstof onderin beschikbaar.
na de 3500 toeren zal de hoofdsproeier moeten worden gewisseld als daar vermogen te kort komt.
bij iedere verandering bijv demper,filter etc zal de air/fual opnieuw moeten worden afgesteld.
mooiste is om een air/fual ratio meter te kopen kosten zo,n 500 ex btw maar dan weet je zeker dat het goed is.
gokken kost ook gel zeker als je verkeerd aan het afstellen ben.
kan prima op gevoel maar dan zal je wel moeten weten wat je doet.

kan hier een heel lang verhaal over schrijven maar mischien dat sommige hier wat me kunnen kwa carburatie.
voor de betere gasresponse kunnen er lichtere veeren onder de vacuumpistons worden gemonteerd vaak gaat dat in combinatie met naalden en sproeiers.

Geplaatst: vr 09 dec, 2005 19:39
door brutus32
@tigerblade deftige uitleg :wink:

vd toeren is just, door enkel de naald hoger te hangen pakt hij beter in lage toeren

@royalas

naald hangt vast met cerclips, hangt v fabriek uit in midden of laagste stand

Geplaatst: za 10 dec, 2005 12:40
door royalass
thx
nu nog da dink hoger prutsen :twisted: