RP QUAD TUNING FEVER
sorry jongens, het zal toch morge worden.
Moest tot laat werken, en m'n broertje samen
met m'n pa waren bezig met onze vandaag
gekochte Yamaha Neos .
FF helemaal strippen, blok ervan onder etc.
Morge verjaadag, maar als ik terug kom begin ik er gelijk aan!
@ philip: ja, nu maar hopen dat ze passen.
Ik denk het wel, want ze kwamen allemaal overeen
toen ik hem er tegen hield...
Moest tot laat werken, en m'n broertje samen
met m'n pa waren bezig met onze vandaag
gekochte Yamaha Neos .
FF helemaal strippen, blok ervan onder etc.
Morge verjaadag, maar als ik terug kom begin ik er gelijk aan!
@ philip: ja, nu maar hopen dat ze passen.
Ik denk het wel, want ze kwamen allemaal overeen
toen ik hem er tegen hield...
Bedankt voor jullie reacties!
-
- Quadrider
- Berichten: 351
- Lid geworden op: zo 10 sep, 2006 21:14
- Locatie: achterhoek!
- Contacteer:
@ cross-X-team:
Bedankt!
UPDATE!!
Even een wat minder leuke mededeling.
Dus ik kwam thuis en dacht... wat zal ik eens doen...
ik keek naar quad en dacht... ja dat ga ik doen,
de verbreeders eronder zette.
Dus ik vol positief met overtuiging dat ze zouden
passen de wielen eraf gehaald en die verbreeders
erop proberen te zetten. Nu zitten er in die verbreerders
een gleuf, waar die verdikking bij je as in moet vallen.
Nu is het volgende probleem dat die gleuf in die verbreeders
te smal is: namelijk 80 cm en die verdikking op m'n as is 90 cm.
Dus deze verbreeders ga ik spoedig laten afdraaien op 90cm,
dus het komt hopelijk allemaal goed Ralph!
Bedankt!
UPDATE!!
Even een wat minder leuke mededeling.
Dus ik kwam thuis en dacht... wat zal ik eens doen...
ik keek naar quad en dacht... ja dat ga ik doen,
de verbreeders eronder zette.
Dus ik vol positief met overtuiging dat ze zouden
passen de wielen eraf gehaald en die verbreeders
erop proberen te zetten. Nu zitten er in die verbreerders
een gleuf, waar die verdikking bij je as in moet vallen.
Nu is het volgende probleem dat die gleuf in die verbreeders
te smal is: namelijk 80 cm en die verdikking op m'n as is 90 cm.
Dus deze verbreeders ga ik spoedig laten afdraaien op 90cm,
dus het komt hopelijk allemaal goed Ralph!
Bedankt voor jullie reacties!
Vandaag m'n verbreeders
naar een staal bewerkings bedrijf
gebracht. Ze gaan het zo snel mogelijk
bewerken, dus ik verwacht morge of
overmorgen een telefoontje.
Ik zit trouwens nog steeds zwaar te twijfelen
over m'n keuze van "wat zal ik eens maken
van die quad" welke cilinder etc...
Nu heb ik 3 opties uitbedacht, die zet ik
hieronder, welke vinden jullie de beste
optie voor m'n quad? ik hoor het graag...
Optie 1:
- Polini Evolution 70cc cilinder, ik hou deze krukas en laat
de clinder tunen.
Optie 2:
- Malossi Cross cilinder, samen met een RHQ 85mm krukas,
laat het gehele blok (incl. cilinder en krukas) tunen.
Optie 3:
- Ik gooi het gehele automaat blok ervan onder ( heb er nu
ok best een hekel aan gekregen) en maak er een 85cc cross
blok passend op. (bv: van een Yamaha YZ 85 of van een KTM)
Met blok bedoel ik ook alles, cilinder, carb etc.
Ik hoor graag jullie meningen , want ik kom
er zelf niet echt uit. Mijn persoonlijke mening
gaat toch naar het 85cc blokje , omdat ik schakelen
leuk vind, ook kan ik dan een beetje normaal optrekken
in m'n straat...
naar een staal bewerkings bedrijf
gebracht. Ze gaan het zo snel mogelijk
bewerken, dus ik verwacht morge of
overmorgen een telefoontje.
Ik zit trouwens nog steeds zwaar te twijfelen
over m'n keuze van "wat zal ik eens maken
van die quad" welke cilinder etc...
Nu heb ik 3 opties uitbedacht, die zet ik
hieronder, welke vinden jullie de beste
optie voor m'n quad? ik hoor het graag...
Optie 1:
- Polini Evolution 70cc cilinder, ik hou deze krukas en laat
de clinder tunen.
Optie 2:
- Malossi Cross cilinder, samen met een RHQ 85mm krukas,
laat het gehele blok (incl. cilinder en krukas) tunen.
Optie 3:
- Ik gooi het gehele automaat blok ervan onder ( heb er nu
ok best een hekel aan gekregen) en maak er een 85cc cross
blok passend op. (bv: van een Yamaha YZ 85 of van een KTM)
Met blok bedoel ik ook alles, cilinder, carb etc.
Ik hoor graag jullie meningen , want ik kom
er zelf niet echt uit. Mijn persoonlijke mening
gaat toch naar het 85cc blokje , omdat ik schakelen
leuk vind, ook kan ik dan een beetje normaal optrekken
in m'n straat...
Bedankt voor jullie reacties!
-
- Quadrider
- Berichten: 469
- Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 21:56
- Locatie: Nieuw Wehl
- Contacteer:
optie 3 lijkt mij wel wat
cross-x-team is hier bij mij en die stemt ook voor optie 3
alleen moet je wel zorgen dat je je standaard bevestigings punten van je oude blok kunt gebruiken doormiddel van tussenstukjes te maken
want anders moet je je frame opnieuw laten keuren
maar zon 85cc blokje trekt wel heb al vaak genoeg op 85cc crosser gereden
zonder moeite een wheely
cross-x-team is hier bij mij en die stemt ook voor optie 3
alleen moet je wel zorgen dat je je standaard bevestigings punten van je oude blok kunt gebruiken doormiddel van tussenstukjes te maken
want anders moet je je frame opnieuw laten keuren
maar zon 85cc blokje trekt wel heb al vaak genoeg op 85cc crosser gereden
zonder moeite een wheely
Polaris outlaw 525 IRS
Quad racer schreef:optie 3 lijkt mij wel wat
cross-x-team is hier bij mij en die stemt ook voor optie 3
alleen moet je wel zorgen dat je je standaard bevestigings punten van je oude blok kunt gebruiken doormiddel van tussenstukjes te maken
want anders moet je je frame opnieuw laten keuren
maar zon 85cc blokje trekt wel heb al vaak genoeg op 85cc crosser gereden
zonder moeite een wheely
YEAH! leek mij ook wel wat!
maar wat zeg je nou, "anders moet ie opnieuw gekeurd
worden"? Whaha we zijn al vanaf het begin zo
illegaal als de hel bezig, we lassen zelf wel wat stangen
en buizen etc. Die cops weten toch NOOIT hoe mijn frame
er orgineel uitziet.
Met zo'n blok zit je rond de 30 PK! m'n broertje crosste
namelijk vroeger op een Yamaha YZ 85, nu op een 125...
Maar ik zit met 2 problemen dan...
ik zit al weken lang te zoek naar zo'n blokje maar kan er nergenst
een vinden... , 2e probleem, bij zo'n blok zit de ketting aan
de linker kant. Je raadt het al bij mij aan de rechter kant, dus
dan moet ik het tandwiel van achter verplaatsen naar links en
m'n remschijf aan de rechterkant. maja, als dat past
dan heb je wel zo'n BEEST eronder liggen...
Ik wil meer mening horen mensen!
Iemand misschien een idee met dat tandwiel?
Bedankt voor jullie reacties!
-
- Quadrider
- Berichten: 469
- Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 21:56
- Locatie: Nieuw Wehl
- Contacteer:
lijkt me goed planBlasty schreef:Ander achterbrugie d'r in waar alles gelijk goed op zit, misschien van een Blaster, E-ton of zoiets.
Of er natuurlijk zelf eentje maken door het voorste deel (met de as door het frame) te verlassen met een andere achterbrug.
maar kun je niet bij jouw as het gewoon omdraaien?
normaal zit er gewoon draadtap erop dus met kleine aanpassingen zou je dit makkelijk kunnen om switchen
ik weet niet of dit bij jou is
maar als je toch je frame wat aan past
verstevig hem dan ook want anders gaat dat ter zijne tijd scheuren
Polaris outlaw 525 IRS
Ja da zou evt kunnen, maar tegenwoordig gaanTwan #33 schreef:Ooit het id gehad dat als je er mee op straat gaat rijden hij de pers in gaat ik vind optie 1 het beste veel pktjes voor weinig geld
ze niet meer in de pers hoor.
Je bent hem alleen lange tijd kwijt en krijg
hem met een beetje geluk weer terug.
had een andere gast ook op een forum, maar
je trekt vooral veel aandacht door de hoge toeren
van een automaat, je moet wel vol optrekken wil ie
vooruit komen. Bij een schakel kan je ook rustig optrekken...
Maar wat je zegt, het is en blijft een risico...
@ Quad racer:
BEDANKT MAN!
m'n pa en ik keken er ff naar en waarschijnlijk
gaat dit wel lukken!
echt waar, bedankt voor al jullie ideen!
@ Blasty:
OOk bedankt voor de reactie!
de ideen stromen binnen, en m'n brein
slaat op hol van de ideen!
Wat jij zei zou evt m'n 2e oplossing geven...
Bedankt voor jullie reacties!
-
- Quadrider
- Berichten: 469
- Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 21:56
- Locatie: Nieuw Wehl
- Contacteer:
miss is dit wel een goede site voor je
www.motorcrossmarkt.nl
en je kunt natuurlijk altijd eventjes contact opnemen met een motorzaak die ook met crossers handelt
die komen er vaak genoeg wat tegen
www.motorcrossmarkt.nl
en je kunt natuurlijk altijd eventjes contact opnemen met een motorzaak die ook met crossers handelt
die komen er vaak genoeg wat tegen
Polaris outlaw 525 IRS