Pagina 11 van 13

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 13:22
door Teunie
Herbert schreef:er stond enkel een pijl op
maar ik zal morgen extra aandacht schenken eraan.
Naar de uitlaatpoort he, niet naar de kant van de demper.
Zou ook nog verwarring kunnen zijn.

Als 1 zuigerveer vast zat dan heeft die mogelijk toch iets geraakt...

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 13:28
door Herbert
een pijl is naar de uitlaat en de "in" is richting inlaat.

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 13:41
door Teunie
Herbert schreef:een pijl is naar de uitlaat en de "in" is richting inlaat.
Dat is wat ik zeg inderdaad.

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 14:00
door Herbert
dan was ik juist
ik ga de segmenten eens bezien

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 18:08
door bansheefreak
als het onderste lipje is afgebroken dan is dit meestal het geval dat je zuiger is 'gekanteld' en dan een lipje is afgebroken. mss heb je wel een te kleine maat van zuiger gestokken.

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 18:22
door Herbert
Ik heb de zuiger nog eens goed bestudeerd en langs de andere kant is hij ook helemaal gebarsten
hij hangt enkel nog in het midden los

De piston heb ik laten opmeten, en is besteld geweest door erkende yamaha dealer

De segmenten staken juist

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 18:28
door Ralph
Welke kant is de andere kant?

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 18:39
door Herbert
De kant van de uitlaat was in stukken (grote stukken onderaan in carter, de kleine bovenop de piston)
de kant van de valven is gebarsten.

kan het dan zijn dat mijn piston te laag komt???
(geen sporen op de krukas gevonden)

ik vind het echt raar

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 18:58
door Robby
hoe oud is je cilinder? heb dit ook eens voorgehad, je moet je cilinder opmeten op de onderkant van je lippen en de bovenkant en de zijkant, kan zijn dat je cilinder ovaal uitgesleten is en dat je zuiger de neiging krijgt om te kantelen en daardoor afbreekt, de oplossing daarvoor is boren en zuiger in overmaat steken. Bij mij was dit een speling van bijna 1mm toen da gebeurde, bovenin spande de zuiger als niets, maar onderin was een ander verhaal.
greetz

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 19:01
door Herbert
De dealer zei dat alles in orde was. Ik heb hem daarvoor speciaal binnen gedaan.

Hij is trouwens al eens geboord

tot hoever kan ik hem laten boren?

Heeft iemand een id wat een nieuwe cyl kost?

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 19:41
door Ralph
Hoor ik daar een CT Sonic 240 kit komen? :P

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 20:08
door Herbert
hmmm nee
denk het niet want ik ga hem verkopen
wil enkel dat hij in orde staat.

(ik heb trouwens een nieuwe blaster besteld Ralph)

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 20:36
door Ralph
Ja die met homologatie kit toch?

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 22:12
door Herbert
nope
dat is het hem net
ze zetten op papier dat je die erbij koopt zodoende dat Yamaha de papieren voor homologatie bijlevert.
de kit moet je achteraf bijkopen

Geplaatst: wo 01 jun, 2005 22:13
door Ralph
Ja die :)