Jazzy's Blaster: Verkocht...

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door bonzaiking »

kan van alles zijn maar meestal gewoon verkeerde olie :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door Jazzy »

Zit gewoon 10W40 in, zie in de service manual dat er 10W30 in had gemoeten. Denk je?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door IzzY »

kabel niet 'opstellen', koude olie is dan gewoon te dik, waardoor je platen plakken.
oplossing is indeed andere olie, of gewoon wachten tot die warm is :idea:
die jonge van het forum, met die lekkere reet
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door bonzaiking »

Jazzy schreef:Zit gewoon 10W40 in, zie in de service manual dat er 10W30 in had gemoeten. Denk je?

10w40 schrijven ze voor maar je moet andere hebben ik haal het altijd bij een crossmotorzaak
gb6 heet het speciaal voor crossers en enduro
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door Jazzy »

IzzY schreef:kabel niet 'opstellen', koude olie is dan gewoon te dik, waardoor je platen plakken.
oplossing is indeed andere olie, of gewoon wachten tot die warm is :idea:
Dat hij wat plakt als je hem net gestart is is normaal, daar zit ik niet mee. Maar ook als hij warm is kan ik hem niet helemaal ontkoppelen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
mobydirk
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1576
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 15:42
Locatie: amsterdam

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door mobydirk »

ik zou idd beginnen met de olie vervangen
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door Jazzy »

Door welke dan? Pascal zegt dat ze 10W40 voorschrijven, de service manual zegt 10W30. Op Blasterforum gebruiken sommigen 75W90 versnellingsbakolie omdat de olie in een Blaster erg heet wordt, anderen zeggen weer dat je dat niet moet doen omdat die olie veel te dik is.

Anyway, nieuwe koppelingsplaten kost me ongeveer 40 euro met een nieuwe pakking. Als de olie er toch uit moet kan ik die beter gelijk meenemen, of niet?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door mx jake »

koppelings platen vervang je alleen als je koppeling slipt
niet als hij plakt
kan ook nog dat er rek in de kabel zit
of dat de koppeling niet goed is afgesteld (dmv de stift in de drukgroep)
never drive faster then your angel can fly
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door Jazzy »

Thanks Jaco. Als ik de koppelingskabel een stukje opstel om zeker te weten dat hij volledig ontkoppelt (wat hij niet doet, ook niet als hij warm is) dan gaat hij slippen als ik wat meer gas geef. Als ik hem weer wat losser zet slipt hij niet meer, dus koppelingsplaten niet vervangen.

Wat bedoel je precies met dat afstellen van de stift in de drukgroep?
Afbeelding
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door mx jake »

op de koppelingshevel (nr15) staat een pijltje dat moet gelijk staan met een pijltje op het blok (onder de carb)
dit is af te stellen dmv de stift (nr12) die int midden van de drukplaat zit
never drive faster then your angel can fly
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door FLIPmode »

Kan het ook zijn dat de koppelingsplaten een beetje "ingeslagen" zijn in het koppelingshuis (dan blijven ze ook hangen namelijk)? Heb dat bij de 750 aan de hand gehad, even schuren en probleem was van de baan.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door Jazzy »

Ben er vanmiddag nog even mee bezig geweest, als je er echt een tijdje mee rijdt dan wordt het plakken minder. Maar de koppeling slipt wel als je wat meer gas geeft, dus toch maar een setje koppelingsplaten mee laten komen uit Amerika. Gelijk remblokken voor de voorkant en een korte remkabel voor de achterkant besteld.

Verder zijn er andere tandwielen en een busje goed versnellingsbak olie onderweg. Die tandwielen waren wel nodig want de achterste tanden zijn nog maar hobbeltjes.

Morgen de A-armen eens loshalen en kijken of alleen de busjes aan gort zijn of ook de stangen die in de armen zitten. Nu het blokje weer als nieuw is (bijna dan) wil ik de rest ook even netjes hebben.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Koppeling (P10)

Bericht door Jazzy »

De nieuwe koppelingsplaten zitten er in, ditmaal zwemmen ze in speciale gearbox olie van vriend Pascal. Heb wat moeten prutsen om de veer van de kickstarter er goed in te krijgen, die schoot steeds uit dat gaatje waar je het uiteinde in moet drukken. Uiteindelijk heb ik hem maar wat bijgebogen, toen bleef hij zitten en kon de kap er op.

De tips van Jaco werden me duidelijk toen ik de koppeling los had liggen, maar moest alsnog de service manual lezen voordat het kwartje viel. Anyway, de afstelling is nu helemaal in orde.

De stalen bussen uit de draagarmen waren enorm versleten, echt niet normaal. Een setje nieuwe zou in Nederland (CMSNL) ongeveer 120 euro kosten. Ik heb nu originele Yamaha bussen uit Amerika laten komen en ben inclusief BTW en inklaringskosten nog geen 50 euro kwijt. :shock: Dan nog die kunststof kragen, daar heb je er 12 van nodig en die kosten in Nederland 15 euro per stuk als je voor Yamaha gaat en 8 euro voor imitatie. Een imitatiesetje van Ebay kost (inclusief verzenden en bijkomende kosten) maar 30 euro! Originele delen zijn prima voor als de quad het waard is, maar om iets op te knappen op budget kan het voor geen meter uit.

Morgen zal ik nog even de remblokken voor vervangen en de achterremkabel. En dan kan ik even niet verder omdat ik weer op onderdelen moet wachten, dat is dan wel een nadeel natuurlijk.

O ja, de wiellagers van de voorkant doe ik ook nog even. Daar gaat zo'n mooi setje van All Balls in, lijkt me prima voor mijn Blastertje uit '98.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Jazzy's Blaster: Blokje weer dicht, bijna klaar. (P11)

Bericht door JohnBeton »

imitatie busjes en kraagjes zijn meestal evengoed en soms zelfs beter dan de originele.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Jazzy's Blaster: Blokje weer dicht, bijna klaar. (P11)

Bericht door Jazzy »

Inderdaad, en al zouden ze wat minder goed zijn dan is het prijsverschil nog moeilijk te rechtvaardigen.

Maar goed, mijn carport ziet er voorlopig nog even zo uit: :)

Afbeelding
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie