Pagina 106 van 122
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:01
				door Boncari
				Volgens mij was toen de reden dat er telkens vol gas werd gegeven, als er gewoon een beetje gas werd gegeven, was het minder geweest denk ik... 
Het blijft zo dat een 700 heel warm wordt als die stationair draait. Verder vind ik het logisch dat de pompsnelheid van de waterpomp afhankelijk is van het toerental. Of dat de meest verstandige keuze is, vraag ik me dan wel weer af
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:16
				door Jason McCoy
				Ja ik heb ook zo mn twijfels er over.
Goed, back on topic!!!
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:17
				door davidg40
				Jij wou zeggen dat als ze er een electrisch pompje tussen hadden gezet dat dat beter had geweest?
Ik weet niet of dat beter is aangezien de machines voor de cross zijn gebouwd en meestal wel flink in de toeren gejaagd worden.
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:19
				door Jason McCoy
				Daar ligt juist precies het hekele punt. Een 700 is meer een enduro, ik zie mezelf niet op volle toeren door t bos knallen. Dat doe je meer op koppel dan op toeren
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:22
				door Jazzy
				Dat maakt bij stilstaan toch allemaal niet uit? Het koelwater koelt amper als er geen rijwind door de radiateur stroomt, het wordt echt niet koeler als je het water er nog sneller doorheen pompt. 
Ik denk dat het probleem is dat de quad bij stationair toerental vrij arm loopt, dat daardoor de temperatuur meer oploopt.
 
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:22
				door davidg40
				Zag van de week op het forum dat iemand had gezegt dat het maximale koppel van een 700 ongeveer rond de 6000 rpm ligt.
6000 van de 9000 rpm is redelijk hoog in de toeren toch.
Dus dat zou de koeling geen probleem moeten zijn ookal rijd je op koppel en niet op toeren.
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 20:46
				door Jason McCoy
				Dat is waar
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 21:37
				door Ardjuh
				Jazzy schreef:Dat maakt bij stilstaan toch allemaal niet uit? Het koelwater koelt amper als er geen rijwind door de radiateur stroomt, het wordt echt niet koeler als je het water er nog sneller doorheen pompt. 
Ik denk dat het probleem is dat de quad bij stationair toerental vrij arm loopt, dat daardoor de temperatuur meer oploopt.
 
Klopt je moet wel iets van koeling hebben om te kunnen koelen, stil zetten en vol gas hengsten word die niet koeler van.. kan misschien wel schelen om iets gas te houden... maar of het dan aan de te arme afstelling ligt of aan de pomp die iets extra werkt blijft de vraag.
Pomp zit op een as vast, meest betrouwbare manier van pompen.. zodra motor loopt pompt die ook, alle andere manier zijn minder bedrijfs zeker. 
Maximale koppel kun je verschuiven door nokkenas etc. maar alleen maximaal kun je niet gebruiken als een variabele snelheid rijd en geen automaat hebt.
 
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: di 09 apr, 2013 21:40
				door erikalbring
				bonzaiking schreef:je kan hem wel iets verlengen wel krimpkous gebruiken 

 
Moet je dan het dikke stuk van de kabel hebben of het dunnere stukje?
 
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: za 20 apr, 2013 13:47
				door mx jake
				wat een verhalen weer
de enige reden dat je een lage themp meet, is dat de sensor niet in het blok zit, maar in de koelslang naar de radiateur
r 700 heeft een thermostaat in het blok
deze gaat open bij +- 80 graden 
dan gaat er pas warmte naar de radiateur
dus zolang je blok 75 graden is gaat er geen warmte door de radiateur
zet de sensor in het koelcircuit van je blok en je meet de werkelijke motor themp
wat je nu meet is de radiateur themp
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: za 20 apr, 2013 16:53
				door bonzaiking
				ok bedankt jake 
 
hier nog effe mijn dyno a4tje toerental moet x2 had dolf verkeerd ingesteld 
 

 
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: za 20 apr, 2013 17:23
				door Jason McCoy
				Ahh dat verklaart wel het een en ander. Je vermogen is het vermogen aan het blok dus.
Overigens nog steeds wel een serieuze bak met power.
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: za 20 apr, 2013 17:30
				door bonzaiking
				die dolf zei aan het achterwiel gemeten dus niet in het blok?
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: za 20 apr, 2013 18:42
				door Peter skull
				Hij meet op het achterwiel ja...
			 
			
					
				Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
				Geplaatst: za 20 apr, 2013 18:42
				door Jason McCoy
				Dat klopt ook wel, hij meet hem ook uiteraard aan de achterwielen.
Maar je schema geeft links bovenin het vermogen op het blok aan. Waarschijnlijk rekent zijn computer dus om naar blokvermogen. Dat zie je wel vaker.
In theorie zou de dan ongeveer 9% verliezen hebben (gemiddeld) maar dan kom je nog op meer vermogen dan de gemiddelde 700 met big 3. Dus jij hebt een stukje vakwerk geleverd met je uitlaat.  
