can am renegade 500
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: can am renegade 500
Bighorn is een drame op de weg. Ik deed er 2000 km met een set achterbanden mee. Dus dat zijn minimaal 2 setjes per jaar. Dat is voor mij de reden om ze dr onderuit te halen. Offroad voldoen ze prima maar op de weg totaal niet. Trillen in t stuur word je ook al niet gelukkig van
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: can am renegade 500
Er zijn mensen die er wat meer kilometers uithalen Frank
Ca 8000 km zou haalbaar moeten zijn. De Cerossen halen zeker het dubbele.
Ik vind de Bighorn geen drama voor op de weg. Wel maken ze veel lawaai. Maar dat klinkt ook wel weer leuk toch! De Ceros is ook niet bepaald stil.
Ca 8000 km zou haalbaar moeten zijn. De Cerossen halen zeker het dubbele.
Ik vind de Bighorn geen drama voor op de weg. Wel maken ze veel lawaai. Maar dat klinkt ook wel weer leuk toch! De Ceros is ook niet bepaald stil.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: can am renegade 500
8000 km uit een bighorn? Dan hebben ze een andere rijstijl dan mij denk ik. Maarja ik verbruik ook 27 liter op een toerrit van 180km
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: can am renegade 500
Dat noemen we geen toerrit dan...maar dan ben je op de vlucht!
Re: can am renegade 500
Ja, gekocht bij lm.
Allé de meningen ivm bighorn zijn verdeeld
Allé de meningen ivm bighorn zijn verdeeld
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
- Locatie: Friesland
Re: can am renegade 500
Ik heb de bighorns op mn vorige quad er snel eraf gehaald. Resoneerde als een malle rond de 50kmh. En bij woon werkverkeer rij ik dat het meeste. Dat de quad ook erg hard afgeveerd was hielp ook niet echt mee denk ik. Cerossen zijn tot nog toe mijn favoriet.
Arctic Cat XR 700 Limited
Re: can am renegade 500
Een terreinband zal altijd wat trillingen geven op de weg.
Die banden zijn ook bijna niet te balanceren.
Wat al veel verschil maakt is de juiste bandendruk.
Ik weet zo al dat de meeste rijders veel te veel druk in hun banden hebben.
Meestal is bij lage drukbanden op een quad rond de 450gram(o,45 bar) voldoende.
Als er erg veel stenen of rotsen zijn rijd ik wel eens met 350gr.
Ik begrijp ook niet dat er zo velen zijn die een dikke 4x4 bijna uitsluitend op de weg willen gebruiken.
Die dingen zijn gemaakt om te off roaden.
Voor de stukken asfalt die wij doen zij de Bighorns en aanverwanten ruim voldoende.
Vergeet niet dat de meeste mensen een 4x4 quad kopen om er het terrein mee in te gaan en de modder op te zoeken.
Voor die mensen is een Bighorn en aanverwante banden gewoon een betere keus.
En bij normaal sportief gebruik gaan die banden vlot 8000km mee.
Wat Jason met zijn Bighorns doet wil ik precies nog niet weten
Dat is gewoon abnormaal.
Die banden zijn ook bijna niet te balanceren.
Wat al veel verschil maakt is de juiste bandendruk.
Ik weet zo al dat de meeste rijders veel te veel druk in hun banden hebben.
Meestal is bij lage drukbanden op een quad rond de 450gram(o,45 bar) voldoende.
Als er erg veel stenen of rotsen zijn rijd ik wel eens met 350gr.
Ik begrijp ook niet dat er zo velen zijn die een dikke 4x4 bijna uitsluitend op de weg willen gebruiken.
Die dingen zijn gemaakt om te off roaden.
Voor de stukken asfalt die wij doen zij de Bighorns en aanverwanten ruim voldoende.
Vergeet niet dat de meeste mensen een 4x4 quad kopen om er het terrein mee in te gaan en de modder op te zoeken.
Voor die mensen is een Bighorn en aanverwante banden gewoon een betere keus.
En bij normaal sportief gebruik gaan die banden vlot 8000km mee.
Wat Jason met zijn Bighorns doet wil ik precies nog niet weten
Dat is gewoon abnormaal.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: can am renegade 500
Een 4x4 quad is inderdaad niet bedoeld voor gebruik op de weg. Met wat aanpassingen kan het wel prima. Ook 4x4 banden balanceer ik. Dat scheelt echt. Net als inderdaad de juiste bandendruk.
En ach, er rijden ook genoeg Landrovers op de snelweg.
En ach, er rijden ook genoeg Landrovers op de snelweg.
Re: can am renegade 500
Ok, doe ik er dan goed aan de banden te wisselen of de standaard eerst te slijten?
Wetende dat ik meest terrein zal proberen opzoeken en dat de grond langs ons kanten meestal zwaar en kleiig is.
Indien wisselen de betere optie is, dan ceros of bighorn ?
En er zijn nog tal van andere merken en types, maar je moet ergens een keuze bepalen
Wetende dat ik meest terrein zal proberen opzoeken en dat de grond langs ons kanten meestal zwaar en kleiig is.
Indien wisselen de betere optie is, dan ceros of bighorn ?
En er zijn nog tal van andere merken en types, maar je moet ergens een keuze bepalen
Re: can am renegade 500
Ik zou ze gewoon eerst oprijden en ervaring opdoen. De beste manier is om samen te rijden en te kijken hoe anderen door hetzelfde terrein gaan. Dan weet je na een paar duizend kilometer zelf precies wat je wilt en hoef je niet op 1001 al dan niet tegenstrijdige adviezen af te gaan.
Zelf ben ik bijvoorbeeld enorme fan van de Ceros maar ik rij zelden in hele vettige klei en de keren dat ik dat wel deed merkte ik inderdaad dat het profiel dan volslaat. Dat heb je met een Bighorn niet maar zoals gezegd heeft die weer andere nadelen. Als ik jou was zou ik er dus maar gewoon lekker mee gaan rijden.
Zelf ben ik bijvoorbeeld enorme fan van de Ceros maar ik rij zelden in hele vettige klei en de keren dat ik dat wel deed merkte ik inderdaad dat het profiel dan volslaat. Dat heb je met een Bighorn niet maar zoals gezegd heeft die weer andere nadelen. Als ik jou was zou ik er dus maar gewoon lekker mee gaan rijden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: can am renegade 500
Thx voor de info .
Na wat gegoogel, besloten om de originele ITP holeshot atr meteen te vervangen door bighorn 1.0
Originele doen het blijkbaar niet goed in kleiige grond en hebben niet al te sterke zijwanden.
Dus beter meteen overschakelen naar een band waarover 90% van de gebruikers positief is
Na wat gegoogel, besloten om de originele ITP holeshot atr meteen te vervangen door bighorn 1.0
Originele doen het blijkbaar niet goed in kleiige grond en hebben niet al te sterke zijwanden.
Dus beter meteen overschakelen naar een band waarover 90% van de gebruikers positief is
Re: can am renegade 500
Strak plan Snow.
Houd de ITP holeshot's eventueel voor in de zomer mee te rijden.
Houd de ITP holeshot's eventueel voor in de zomer mee te rijden.
Re: can am renegade 500
Denk je dat dit Interressant is ?
Schijnt dat ze blijkbaar echt niet sterk zijn op hun flank.
Dit lees je op elk forum binnen - of buitenlandse.
Lijkt me dan weinig nuttig ze te houden.
Rijden de BGH zo anders ?
Schijnt dat ze blijkbaar echt niet sterk zijn op hun flank.
Dit lees je op elk forum binnen - of buitenlandse.
Lijkt me dan weinig nuttig ze te houden.
Rijden de BGH zo anders ?
Re: can am renegade 500
Ik heb iemand gekend die de Holeshot's op zijn Grizzly had gelegd en die was daar erg content van.
De Bighorn is zonder twijfel een sterkere band maar als je die ITP's toch maar liggen hebt kan je ze in de zomer als er geen modder is net zo goed oprijden.
Ze slijten wel snel maar ze zijn zeker niet slecht.
De Bighorn gaat een betere band zijn maar in de zomer als er geen modder is gaat het niet veel verschil geven denk ik.
Je kan ze ook nog altijd proberen te verkopen.
De Bighorn is zonder twijfel een sterkere band maar als je die ITP's toch maar liggen hebt kan je ze in de zomer als er geen modder is net zo goed oprijden.
Ze slijten wel snel maar ze zijn zeker niet slecht.
De Bighorn gaat een betere band zijn maar in de zomer als er geen modder is gaat het niet veel verschil geven denk ik.
Je kan ze ook nog altijd proberen te verkopen.
Re: can am renegade 500
dealer neemt ze over voor 50 € / band