No Limit YFZ schreef:Hopelijk binnenkort de resultaten op
http://www.chronolux.be.tf/
Ben eindelijke terug aan mijn pc geraakt na 5 dagen hard labeur...
Even een paar korte nabeschouwing van het weekend :
Zaterdag :
- Iets minder inschrijvingen dan verwacht, had gehoopt op 50 teams, uiteindelijk waren het er 35. Het grote deel van die 35 waren teams die regelmatig wedstrijden rijden, met zelfs enkele toppers : meertens, piron, kindt,...
- Veel amateurs hebben afgehaakt, volgens mij zonder echte reden, hoogstens afgeschrikt door het medisch attest dat nodig was
- Wedstrijd was mooi en lastig. Volgens mij was het zo zwaar dat sommigen misschien blij waren dat de (slechte) jumps er terug uit gehaald waren.
- Reden dat de jumps slecht waren is simpel. Normaal zou de grondwerker vrijdag rond 16 u komen, uiteindelijk was het maar om 8 u 's morgens zodat we geen tijd meer hadden om treffelijk werk te leveren op één uur tijd.
- Karts waren spectaculair maar rijden de helft van de piketten uit. Volgend jaar mogen ze hun eigen pikettenklopper mee brengen...
- Publieksopkomst van 400 bezoekers vond ik ok voor zaterdag
Zondag :
- puike organisatie van de BQR
- ondanks de te late start halen ze op het einde van de dag toch terug het schema
- man man het gaat hard in de BQR !!! Als je dat vergelijkt met MCLB en VBM dan is dit toch echt de vergelijking tussen een Formule 3 en Formule 1 wedstrijd hoor ! Ik daag alle MCLB piloten uit om eens deel te nemen (als ze durven...). Denk eerlijk gezegd dat hoogstens 2 piloten in top 10 geraken.
- zoals al gezegd wordt er zeer fair en correct gestreden, geen halve zotten tussen 16 en 20 die op kamikaze stijl rijden
- jammer genoeg is er iemand met vluggen vingers met deel geld van de frituur weg waardoor onze winst van 't weekend weg is. Kortom, 5 dagen gezwoegd voor niets...
- slechte datum gekozen, enorm veel concurrentie in de streek van andere evenementen waardoor slechts een 250-tal bezoekers op zondag
Wat zal er veranderen in 2006 :
- We willen terug de amteur rijder naar de endurance krijgen. Daarom gaan we alle rijders die niet ingeschreven zijn bij een bond (BQR, MCLB, VBM, VMCF, KMNV, FFM, Eufolep,...) in een apart klassement steken. Bovendien gaat endurance voor amateurs 2x1 uur zijn ipv 2x1.5 uur en zal het ook stuk goedkoper zijn. Nu weet ik ook dat je het medisch attest ter plaatse kan krijgen bij de spoedarts, dit vergemakkelijkt voor veel mensen de papierwinkel. Nog even een toelichting mbt de daglicentie. Velen weten blijkbaar niet wat dit is. De daglicentie is eingelijk een verzekering, afgesloten bij AXA voor medische kosten en aansprakelijkheid van de piloot bij ongeval. Zie dat dus niet als verloren geld hé !!!
- Volgend jaar komen er zeker een paar goede quadjumps in, dat beloof ik alvast !
- We zorgen voor nog uitgebreider aanbod eten (braadworsten of hamburgers en ijsjes bij warm weer
- Doordat we de pits voor de karts wat hebben moeten veranderen, is de hele veiligheid in de pits verloren gegaan. Daar wordt zeker aan gewerkt volgende editie en krijgt iedereen zijn 'hokje' per startnr. Ook enkel nog toegang voor mecano's en piloten.
- We gaan proberen om nog wat meer stands te hebben die quads onderdelen en merken vertegenwoordigen. Zorgt voor een goed sfeer. Miniparcours is zeker voor herhaling vatbaar !
- Misschien komt er tussen de manches een stuntshow
Al bij al vond ik de organisatie op een paar details na goed. Zeer veel goede reacties gekregen op de layout van het parcours (made by Oede Miere), ook al was het loodzwaar. We hebben veel geleerd dit jaar wat betreft het ontwerp en klaar maken van het parcours. Zo weten we nu bvb dat we het parcours voor het weekend perfect plat moeten trekken met bulldozer. Zo gaat het minder snel kapot gereden worden.
Alle reacties, positief en negatief zijn welkom, alsook tips voor verbeteringen.
Wat ik ook nog kan melden is dat als er mensen zijn die zelf een bqr cross of endurance willen doen, wij intussen heel wat materiaal hebben. Piketten, vuilbakken, tafels,...