Zackie's Yamaha Raptor 660R
Re: Zackie's Yamaha Raptor 660R
Kan het ook zo zijn dat als de luchtfilters niet aangesloten zijn, hij ook niet goed kan lopen inverband met de benzine/lucht mengsel? hij draait alleen op choke en als ik los laat slaat hij af, dus te weinig benzine..........
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
-
- Quad Expert
Kan ook zijn dat je uitlaten te veel weerstand hebben (of juist minder), in combi met weinig weerstand in de inlaat.
Je afstand tussen carb en blok is vrij groot, dit is ook niet echt handig..
Je afstand tussen carb en blok is vrij groot, dit is ook niet echt handig..
No Can't Do!
hmmm, als we kijken naar alle fzr ombouw quad hebben ze bijna allemaal een fzs carberateur zonder enkel problemen.
Mijn quad kan ik starten en gas geven zonder enkel probleem met deze uitlaat en met de fzr carberateurs alleen die zijn liggende carberateurs en dat is lelijk als je het vergelijk met staande carberateurs net als die ik er nu onder heb. Dus uitlaat is niet het probleem.
En aan de afstand kan ik niks aan doen dat is eenmaal zo , dichterbij kom ik echt niet.
Mijn quad kan ik starten en gas geven zonder enkel probleem met deze uitlaat en met de fzr carberateurs alleen die zijn liggende carberateurs en dat is lelijk als je het vergelijk met staande carberateurs net als die ik er nu onder heb. Dus uitlaat is niet het probleem.
En aan de afstand kan ik niks aan doen dat is eenmaal zo , dichterbij kom ik echt niet.
zou de lucht filter eerst aan sluiten voordat je verder gaat zoeken
Ik denk het ook cor , ik krijg veel bericht van de duitse bouwers dat , die luchtfilters toch iets er mee te maken hebben , ik wil het alleen zeker weten... daarom vraag ik het ook hier...
- Jason McCoy
- Quad GOD
De luchtfilters zorgen voor weerstand bij de inlaat. Dit soort blokken icm met dit soort carbs zullen nooit fatsoenlijk lopen zonder luchtfilter.
Wat ik je wel aanraad is dat als hij eenmaal loopt dit zo kort mogelijk te doen. Je vroige filmpje liep hij ook al. Testen en prutsen is allemaal heel leuk en het geluid van een ronkende motor is fantastisch maar dit brengt onwijs veel problemen met zich mee. Het is namelijk gans onmogelijk dat alles goed afgesteld staat. Zorg dat je de boel enigsinds aan het lopen krijgt en breng het hele ding weg naar een motortuner want je draait anders echt je hele blok aan gort. Geloof mij want ik heb het allemaal al meegemaakt. Knutselen aan een uitlaat, andere carbs etc brengt veel problemen mee. Zowiezo is het zeer onwaarschijnlijk dat je carbs goed afgesteld staan. Eigenlijk zou ik zeggen stop nu met werken aan het blok en breng hem weg naar iemand die alle carbs en alle cilinders op de juist manier afsteld.
Wat ik je wel aanraad is dat als hij eenmaal loopt dit zo kort mogelijk te doen. Je vroige filmpje liep hij ook al. Testen en prutsen is allemaal heel leuk en het geluid van een ronkende motor is fantastisch maar dit brengt onwijs veel problemen met zich mee. Het is namelijk gans onmogelijk dat alles goed afgesteld staat. Zorg dat je de boel enigsinds aan het lopen krijgt en breng het hele ding weg naar een motortuner want je draait anders echt je hele blok aan gort. Geloof mij want ik heb het allemaal al meegemaakt. Knutselen aan een uitlaat, andere carbs etc brengt veel problemen mee. Zowiezo is het zeer onwaarschijnlijk dat je carbs goed afgesteld staan. Eigenlijk zou ik zeggen stop nu met werken aan het blok en breng hem weg naar iemand die alle carbs en alle cilinders op de juist manier afsteld.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Vorige filmpje was met FZR carberateurs , nu heb ik FZS carberateurs gemonteerd! er is een verschil tussen R en S
Zodra hij normaal draait ga ik hem ook laten afstellen etc. Probleem is hij draait nu alleen op choke..... en kan geen gas geven want dan valt hij uit..
Zodra hij normaal draait ga ik hem ook laten afstellen etc. Probleem is hij draait nu alleen op choke..... en kan geen gas geven want dan valt hij uit..
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat snap ik. Het gaat er niet om hoe hij loopt als hij maar loopt. Dan stoppen met prutsen en wegbrengen om af te laten stellen. Hoe meer het blok loopt hoe meer kans op schade. Geloof me nou maar, ik heb op de manier zoals jij nu bezig bent al een keer een Harley blok om zeep geholpen. En ja, al doende leert men maar wees verstandig, een gewaarschuwd man telt voor 2
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
Je hebt er toch vacuüm nippels op gezet? Zonder filter erop is er bijna geen weerstand en dus ook bijna geen vacuüm. Het zou prima kunnen zijn dat die daarom niet genoeg brandstof krijgt. Zet is iets van een filter of doek voor...
Uit vallen is logisch dan, omdat je vacuüm groter word naarmate de flow toe neemt, dus bij gas geven.
Anders kan thet andersom ook gebeuren, te veel weerstand in de uitlaat waardoor die zichzelf verzuipt bij gas geven,
Kun je vaak wel horen aan hoe die uit valt. Zou eerst zorgen dat je filter hebt dan verder...
Uit vallen is logisch dan, omdat je vacuüm groter word naarmate de flow toe neemt, dus bij gas geven.
Anders kan thet andersom ook gebeuren, te veel weerstand in de uitlaat waardoor die zichzelf verzuipt bij gas geven,
Kun je vaak wel horen aan hoe die uit valt. Zou eerst zorgen dat je filter hebt dan verder...
No Can't Do!
Hartelijk dank voor alle informatie.
Vandaag maar de binnenkant schoongemaakt , 2 sproeiers waren dicht... wie weet was dat het probleem.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Vandaag maar de binnenkant schoongemaakt , 2 sproeiers waren dicht... wie weet was dat het probleem.
-
- Quadverslaafde
Misschien beter ultrasoon laten reinigen zodat je zeker weet dat alle kanalen weer open zijn.
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
ik ben er pas na hele tijd achter gekomen hoe het bij mij zat (zx6r 95 blok) ook met vacuum carbs,reed altijd een beetje belabbert .. lucht filter huis gemaakt nog steeds belabbert.. toen er achter gekomen dat ik de flotterbak ont/beluchting op het luchtfilterhuis moest aansluiten.. toen ging die als een kanon
Spy f1 600cc Kawasaki Ninja
Ik zat daar ook naar te kijken sandhi heb vandaag namelijk de originale luchtfilterhuis besteld.
en die moertjes op de foto daar kan je als het goed is je carbs mee synchroniseren
Spy f1 600cc Kawasaki Ninja
Als je sproeiers echt dicht zitten gekoekt, krijgt ja dat met een ulstrasoonreiniger ook niet los