Pagina 16 van 31
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: wo 26 jan, 2011 19:25
door FLIPmode
Het probleem is dat ie groot en dik is (Komt van een rallywagen en heeft dus ook wel betere koeleigenschappen) maar onder de zadel lukt niet en aan de voorbumper staat ie te zeer in het zicht en trekt het op niets. En ik ga toch niet meer in het zand rijden (op het occasionele veldwegje na

). Ik had nog een plaats in het frame maar dan kreeg ie de warme lucht van de motor en dat is ook niet ideaal. Als hij onder het testen warm zou lopen zal ik toch geen keus hebben en hem vanvoor ergens plaatsen. Afwachten dus..

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: wo 26 jan, 2011 21:04
door tjobbie
FLIPmode schreef:Het probleem is dat ie groot en dik is (Komt van een rallywagen en heeft dus ook wel betere koeleigenschappen) maar onder de zadel lukt niet en aan de voorbumper staat ie te zeer in het zicht en trekt het op niets. En ik ga toch niet meer in het zand rijden (op het occasionele veldwegje na

). Ik had nog een plaats in het frame maar dan kreeg ie de warme lucht van de motor en dat is ook niet ideaal. Als hij onder het testen warm zou lopen zal ik toch geen keus hebben en hem vanvoor ergens plaatsen. Afwachten dus..

je kan ook net als yakahosu bijv. het coolertje verwerken zodat het op een bumpertje lijkt. dan is het niet zo opzichtig.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: wo 26 jan, 2011 21:22
door FLIPmode
Jullie hebben mij aan het denken gezet en de kogel is door de kerk

.
Ik wou eerst absoluut de originele koplampen houden maar ik ga die opofferen om de koeler achter de frontfender te verstoppen en zo krijgt ie gelijk de goeie luchtstroom en kan ik de darmen onzichtbaar aansluiten(vind ik zeer belangrijk).
Dus de frontfender gaat uitzien als de vorige maar dan zonder racecut. Tegen dat ik de kabelboom in orde ga maken zorg ik wel een paar mooie lampjes
@ tjobbie: Ja dat was ook nog een goeie oplossing maar ik wil zoveel mogelijk de darmen wegwerken en dat zag ik niet zo zitten. Toch bedankt voor het meedenken!

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 27 jan, 2011 20:16
door FLIPmode
Daad bij woord

:

Lenzen worden nog zwart gespoten
De (kartonnen) tank +-, 13,5 liter
En nog een beetje liggen frutten met wat kuipstukken:
voor:

en na:

moet naderhand wel nog gespoten en gefatsoeneert worden natuurlijk.

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 27 jan, 2011 21:26
door klaas136

goed bezig . je gaat weer lekker zo

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: do 27 jan, 2011 21:31
door Zakie
Wauw

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 20:33
door FLIPmode
Aangezien karton niet echt benzine bestendig is toch maar een degelijk tankje gemaakt :

Past net:

origineel benzine tapje:

Er zit intussen ook al een grond laag op, morgen mat spuiten en wegzetten.

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 20:39
door klaas136
hoeveelliter neem je mee ? maar je gaat wel lekker hard met het klussen

.
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 20:49
door FLIPmode
Rond de 13 liter denk ik. Bij het spoelen weet ik het zeker
Het moet ook een beetje vooruitgaan want het mooie weer komt eraan, en nu mijn werkhuis zo goed als af is heb ik de tijd en de plaats hé.

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 20:58
door klaas136
de dop niet vergeten he

anders kun je hem zo slecht vullen .
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 23:02
door Ardjuh
Waarom een stalen tank eigenlijk? (meen er staal in te herkennen)

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 23:13
door klaas136
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: za 29 jan, 2011 23:14
door klaas136
maar het zal ook het gemakkelijkst zijn . en bij een turbo blok maakt die paar gram extra niet uit

Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 30 jan, 2011 01:31
door Ardjuh
klaas136 schreef:maar het zal ook het gemakkelijkst zijn . en bij een turbo blok maakt die paar gram extra niet uit

Plastic zak in de cartonnen doos, en klaar is kees
Gewicht snap ik... condens/roest? in je tank?
Re: Wild & Wicked
Geplaatst: zo 30 jan, 2011 08:39
door FLIPmode
Idd gewoon metaal 2mm, alu was geen optie (ik maak graag alles zelf en voor alu heb ik het juiste materiaal (nog) niet). Inox ook niet omdat de tanks die op de moto's lagen ook gewoon staal zijn, tegen condens en roest kan je maar één ding doen(bij een metalen tank) en dat is de tank zoveel mogelijk vol houden bij het niet rijden (dus altijd ff tanken voor het wegzetten), waar benzine is kan geen water zijn.
Tegen dat er zoveel roest inzit zal het machineke ook wel versleten zijn
Gewicht nu is zelfs minder als met de inox tank die ik had.
@ Klaas123 : de dop zit er ook al op hoor,die zie je net zitten op de laatste foto recht boven het benzinekraantje. De terugloop van de regelaar zit er ook al op.
