@Zati, klopt, deze had ik er ook inzitten maar dan kan je blijkbaar geen autotune meer tabellen toevoegen.
dus moest vandaag toch op zoek naar een pcV map.
nou heb vandaag wat gereden en zoals normaal bij mij gaat, 1 stap vooruit, en drie terug
als eerste merkte ik op dat ik iedere keer de skidplate raakte terwijl ik de quad net omhoog had gezet?
blijkt dat de actuator toch nog niet sterk genoeg voor m,n doel is en moet helaas een zwaardere bestellen.
probleem is dat er een verlengde achterbrug onderzit wat voor flink wat extra krachten zorgt + het extra vermogen van de quad duwt de actuator in z,n veiligheid en laat m rustig terug slippen naar basis stand(dus zowat op de grond).
helaas ben ik niet van de krachtberekeningen maar het moet heel wat zijn in ieder geval.
Dus deze gaat weer de verkoop in dus als iemand met een ori brug het wil proberen mag ie m voor 6 tientjes overnemen.
Dat was 1,
dacht nou dan maar op naar het volgende, de Autotune afregelen.
rondje gereden, laptop eropgeprikt, en NIKS???
@#$%
^weer gereden maar dan laptop erbij, tijdens de loop laptop erop geprikt, en weer niks? ik zag meteen dat de AFR meting heel vreemd deed, dan weer wel goed, dan gaf ie weer niks aan,
dus ik dacht gelijk van kut dat zal de plaatsing van de sensor dan wel zijn.
dus sensor eruit gehaald, open lucht getest en weer niks?!?!
Blijkt nou, Heel de Elektronica Fabriek aanboord ondertussen neemt in stationair toerental meer stroom op als de dynamo kan leveren, met als gevolg dat de spanning langzaam begint te zakken totdat de autotune onder de drempelwaarde van 11,8 volt komt en er vervolgens mee ophoud.
Het gekke is dat de pcV wel gewoon z,n ding blijft doen dus dat was wel even een zoekertje.
Oplossing, heb m,n grootste gebruiker uitgezet namelijk de verlichting, zal gelijk gaan kijken voor vervanging door ledjes. sensor terug geplaatst, accu bijgeladen, starten, lopen en jahoor, pfehww nu heb ik een geweldig mooie AFR aflezing van rond de 13 op m,n pctje.
Heb tevens de kop even op temp gemeten en blijft rond een mooi 210 graden dus is perfect voor de sensor.
Al met al een klotedag, maar heb stiekem toch veel op kunnen lossen en weer veel bijgeleerd vandaag.
misschien iets voor een sticky aangezien er nog weinig ervaringen/tips zijn over pcV+Autotune?