Pagina 17 van 47

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: di 17 jan, 2012 19:57
door -Laurens-
How das lang :o
En oem onderdelen tellen ze nooit ernaast. Moest 2 rubbertjes hebben voor op mijn uitlaten (waar de bocht op de demper aansluit) €68 :s

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: wo 18 jan, 2012 09:21
door jumper2110
Daarnet van een 2e Suzukigarage te horen gekregen dat de levertijd van de bout 3 weken is :(
Ik had precies beter een Yamaha of Kawasaki gekocht :p

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: wo 18 jan, 2012 13:24
door cilinderhead
de bout moet je gewoon bij een ijzerboer kunnen halen.

Wel moet je even kijken op de bout wat zijn sterkte klasse is, dit kan verschillen van 4,6 tot 12,9.

4,6 het zwakt, 12,9 het sterkst.

Als het niet op de bout staat zou ik een 12,9 bout bestellen.

Waarschijnlijk kan je de bout niet in precies de zelfde afmetingen bestellen, bijvoorbeeld dat het stuk zonder draad te kort is. Koop dan een bout met de goede lengte waar géén draad op zit en slijp dan zelf een stuk van het draad af om de bout op de goede lengte te krijgen.

Afbeelding

Als je een bout haald maakt het ook niet veel meer uit wat voor draad er op zit, standaard van suzuki is denk ik fijn draad... maar normaal draad met een normale moer kan ook. let wel op dat je een borgmoer gebruikt en eventueel wat locktide.

Succes! :)

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: wo 18 jan, 2012 15:50
door jumper2110
Bedankt voor de volledige en deskundige uitleg, ik ga er morgen gewoon end achter bij de ijzerhandel :duimhoog:

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: wo 18 jan, 2012 21:01
door sjmallie94
Ik snap niet helemaal is dat een bout waar de spoorverbreder mee vast komt ??

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: wo 18 jan, 2012 21:28
door jumper2110
Nee dat is in mijn geval de bout om mijn verlaaglink mee vast te maken. Doe bout gaat door 1 van de 3 standen die je hebt in de link. Ik kan het niet beter uitleggen :p

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: do 19 jan, 2012 17:35
door sjmallie94
azo nu snap ik het. kijk eens op fabory. die hebben bouten moeren en schijven lijkt me sterk als die er niet tussen zit.

PS je kunt beter een bout hebben waar stuk geen schroefdraad in zit want als die dan door verlagings link gaat, dan zit die netjes opgesloten. als daar schroefdraad zit heeft die beetje speling en dat gaat altijd meer worden. omdat de schroefdraad niet zo sterk is als een stuk vol materiaal.

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: do 19 jan, 2012 17:44
door cilinderhead
dat bedoelde ik lex met een bout kopen waar het stuk zonder draad hetzelfde is als de bout van suzuki, het draad kan je altijd wat inkorten :p

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: do 19 jan, 2012 17:58
door sjmallie94
idd , maar dan moet wel je stukje zonder draad kort genoeg zijn dat die nog beetje binnen je link is , anders heb je niks voor aan te trekken dan duw je de moer niet vast tegen je link maar tegen einde van de schroefdraad.

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: do 19 jan, 2012 18:09
door Belgian Pro
Idd, sjmallie heeft gelijk ;)
Ik heb dit ook met bv mijn skidplate, kan je ook niet vastzetten zonder tussen motorblok en skidplate soort van cylinder-vormig stuk ijzer te plaatsen. Anders blijf je gwn aanspannen en plooi je de skidplate.
Miss met loctite maar of dit te vertrouwen is...?
Zou miss aanraden om voorlopig met zo een bout te rijden maar zodra de OEM van suzu binnen is toch maar wisselen ;)

Re: Mijn LTZ 400 *up p15 - verlaagd*

Geplaatst: do 26 jan, 2012 16:56
door jumper2110
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA eindelijk gedaan met examens :draailach: :bier2:

Het is in orde gekomen met de verlaging, na veel winkels te hebben afgebeld met telkens hetzelfde antwoord (3 weken wachten), heb ik gewoon ergens een nieuwe moer gehaald en heb ik een stuk van de bovenkant van de originele bout laten afslijpen ( een klein stukje maar). Toen ging het terug als vanzelf dus eigelijk was het snel opgelost en had ik me niet zo'n zorgen moeten maken :roll: ( en jullie moeten lastigvallen )

Maar goed, hij is nu volledig verlaagd, zaterdagvoormiddag breng ik hem binnen voor onderhoud. Ik hoop dat ze niet het hele blok eronderuit moeten halen omdat er problemen zijn aan de binnenkant, maar die kerel van quadcentrale liet precies een beetje doorschemeren dat het mss toch vrij serieus was.. Ik heb het dan over het probleem dat de quad soms precies de 4e versnelling niet goed pakt en terugvalt naar 3e.. Langs de andere kant gebeurd dat mss 1 op de 10 keer dat ik rij, dus dan kan het toch niet zo erg zijn..?

In alle geval, hier nog wat "verlaagde" foto's ;) Nu enkel nog andere voorbandjes want dit trekt echt op weinig en dan in de zomervakantie mss weer wat nieuws 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Mijn LTZ 400 *up p 17 - volledige verlaging*

Geplaatst: do 26 jan, 2012 17:03
door Belgian Pro
Is beter he zo voor straat :) Dan hebde toch nog geluk gehad met die bout allé.
Ik heb nog examens tot volgende week woensdag, zucht ...

Re: Mijn LTZ 400 *up p 17 - volledige verlaging*

Geplaatst: do 26 jan, 2012 17:13
door jumper2110
Dat schijnt toch zo, ik heb nog niet echt kunnen rijden :)
En idd, heb ik nog geluk mee gehad.


Nog even volhouden jonge! :D dit was mijn 3e examenweek, dus ik ben blij dat het erop zit. :) wat studeer jij trouwens?
Oh ja, morgen begin ik in avondschool met een cursus automechanica, gewoon uit interesse maar dan kan ik toch wat onderhoud zelf doen enz als ik daar succesvol in kan slagen :p

Re: Mijn LTZ 400 *up p 17 - volledige verlaging*

Geplaatst: do 26 jan, 2012 17:34
door -Laurens-
Ook als is het maar 1 op 10 keer, je valt nog altijd uit 4e naar 3e he, dus klopt er iets niet

Re: Mijn LTZ 400 *up p 17 - volledige verlaging*

Geplaatst: do 26 jan, 2012 17:35
door Belgian Pro
Bedrijfskunde KMO, morgen examen over alles wat te maken heeft met financiële analyse :braak:
Jaarrekening, cashflow analyse, ratio analyse (solvabilteit, liquiditeit, rendabiliteit, hefboomeffect,...)
:roll: