Pagina 183 van 210
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: do 20 okt, 2011 21:46
door tjobbie
heb het blok er nog niet onderuit maar weet wel de oorzaak
1 uitlaat klep blijft openstaan en is krom, de veren zijn niet gebroken en voel vervorming aan de steel ik ben bang dat degene die de kop heeft behandeld een te krappe marge heeft gehouden met het ruimen van de nieuwe van klepgeleiders.
maarja, dat betekend dat de zuiger ook een beating heeft gehad en misschien de cilinderwand
1 ding is zeker, ik kan weer gaan sparen voor dat teringding.
eerst maar is een mailtje sturen...
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: vr 21 okt, 2011 09:54
door petervee
Ardjuh schreef:petervee schreef:Er stond vorige week een gebruikte eatv op MP
-Laurens- schreef:Heb je die EATV al besteld?
Voor zover ik weet zijn die dingen toch verschrikkelijk duur, niet?
Zijn redelijk prijzig.. 20k voor een nieuwe met NL kenteken, die op MP stond staat nu hier.
Gefeliciteerd met de aankoop zo even tussen door. Een monster machine
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: vr 21 okt, 2011 10:02
door petervee
Das vervelend zeg.. dat gaat weer in de papieren lopen..
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: vr 21 okt, 2011 11:10
door mike04011977
balen man
ik weet hoe je voeld
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: vr 21 okt, 2011 15:32
door tjobbie
petervee schreef:Das vervelend zeg.. dat gaat weer in de papieren lopen..
eerst maar is kijken want volgens mij is een bedrijf daar toch voor verzekerd zou ik zeggen?
Ik een dikke 200 euro nieuwe spulletjes gekocht voor de kop en daarbovenop nog eens voor een dikke 200 euro de kop laten reviseren, dus mag wel verwachten dat je voor een bedrag van dik 4 meijer toch wel meer als 1 kilometer mag rijden dacht ik zo.
Het bedrijf zal het ook zeker niet met opzet gedaan hebben maar mag toch wel hopen dat ze me tegemoet komen.
het lijkt gewoon zo te zijn dat ik niet mag rijden op dat ding.
tis net of iemand daarboven ermee speelt.
dat ik er weer tijd aan moet besteden tot daar aan toe maar er gaat gewoonweg teveel geld in zitten.
ik denk dat ik alleen al 3000 euro aan geld voor problemen kwijt ben geweest.
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: vr 21 okt, 2011 17:12
door yamahakoppel
leergeld zeggen ze dan meestal
alleen is dat wel heel duur leergeld geweest, voor dat geld laat je het doen terwijl je toe kijkt
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: vr 21 okt, 2011 18:54
door tjobbie
die drie rooie is niet alleen opgegaan aan het blok maar toch
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: za 22 okt, 2011 19:21
door tjobbie
zoals gedacht is er 1uitlaat klep krom en is er voor zover ik kan zien niets beschadigd.
hopelijk zijn de geleiders nog in orde maar haal de kop niet uit elkaar voor inspectie
omdat het bedrijf dit waarschijnlijk liever doet om een goed beeld te scheppen wat er is gebeurd.
nou maar weer afwachten...
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: za 22 okt, 2011 21:43
door yamahakoppel
waar kan het aan liggen dat ze geraakt is
afstelling van de kleppen, te weinig klepspeling of een slechte afstelling
uw distributie ketting een tandje verkeerd zal wel niet anders liep hij niet zo zuiver gelijk je al gezegt had
een te dunne dichting? uw kop te fel gevlakt waardoor de compressie ruimte te klein is
ben maar even aan het denken
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: za 22 okt, 2011 23:30
door tjobbie
90% zeker klepgeleiders tekrap geruimd of simpelweg vuil tussen de geleider en klep.
Klep scheef in zitting kan ook nog een oorzaak zijn geweest maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
De andere dingen die je aangeeft zijn het in ieder geval niet.
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: zo 23 okt, 2011 07:14
door yamahakoppel
als vuil tussen de klep geleider zou zijn, zien ze het wel als ze hem demonteren wacht geduldig op het resultaat van het onderzoek
en hopen dat ze uw klep gratis willen vervangen
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: zo 23 okt, 2011 08:20
door blackbusa
het kerel, dat is echt balen zeg...
jij gebruikt ook de pc5 en autotune hee, net als ikke
ik heb gemerkt dat die onder de 3000 toeren weinig of niets bijregeld aan uw inspuiting
dus als je motor daar te arm of te rijk draait gaat hij vrijwel niet bijstellen.....
probleem aangekaart bij de technische mensen van dynojet en behalve een update van mijn pc5 weinig info...
ik heb zelfde setup ook op mijn motor maar op een viercilinder rij ik nie veel onder de 4000 toeren dus daar heb ik er geen last van
maar een 1 cilinder draait meer in dat toerentalgebied...
ik heb zelf zin om de motor beetje aan te passen, maar heb alvast geen zin om hetzelfde tegen te komen zenne
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: zo 23 okt, 2011 19:08
door tjobbie
blackbusa schreef:het kerel, dat is echt balen zeg...
jij gebruikt ook de pc5 en autotune hee, net als ikke
ik heb gemerkt dat die onder de 3000 toeren weinig of niets bijregeld aan uw inspuiting
dus als je motor daar te arm of te rijk draait gaat hij vrijwel niet bijstellen.....
probleem aangekaart bij de technische mensen van dynojet en behalve een update van mijn pc5 weinig info...
ik heb zelfde setup ook op mijn motor maar op een viercilinder rij ik nie veel onder de 4000 toeren dus daar heb ik er geen last van maar een 1 cilinder draait meer in dat toerentalgebied...
ik heb zelf zin om de motor beetje aan te passen, maar heb alvast geen zin om hetzelfde tegen te komen zenne
Onder de 3000 toeren wil je ook niet dat de pc5 bijregeld.
waarom?
onder de 3000 toeren bij een 1cilinder gaan de uitlaatgassen van gelijkmatige afgifte meer naar een pulserend effect.
doordat de sensor alleen pulserend gas ruikt probeert de sensor daar op in te regelen en de pc5 is daar te langzaam voor en ijlt na dus zul je zien dat de pc5 continu meer/minder/meer/minder brandstof geeft op een korte tijd en je hierdoor rare effecten krijgt. dit wil je dus niet, eigenlijk moet je gewoon even kijken op je laptop wat de motor gemiddeld voor A/F geeft op die toerentallen en die handmatig veranderen.
misschien wat moeilijk uitgelegd maar hopelijk is het een beetje helder geworden.
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: zo 23 okt, 2011 19:50
door -Laurens-
Re: YFM 734R SE Streetfighter[logworks P177 2e vergelijking]
Geplaatst: zo 23 okt, 2011 23:13
door tjobbie
Deze ken ik al maar 14:1 compressie wil ik niet mee rijden hoor.
Dit is echt een dragsetup.