Pagina 20 van 60

Geplaatst: do 22 mar, 2007 19:45
door philip
ja idd, dan is het wel handig als je er zelf een hebt.

Geplaatst: do 22 mar, 2007 21:01
door RP
Hehe, morge komt waarschijnlijk 1 van
m'n pakketjes binnen. :tongduim:

Geplaatst: di 27 mar, 2007 13:34
door RP
soort vanUPDATE!!





Zo, gisteren avond weer lekker gesleuteld! :D
M'n blok heb ik gestript en de HPI is er ook af
met speciaal hulpmiddeltje.
Nu ga ik even laten zien hoe je ongveer een
krukas eruit moet halen, omdat ik
best veel mailtjes van iedereen krijg hoe dat nou
moet enzo... duss... hier komen de pica's: :wink:

Bijna alle 50cc quad blokken zijn precies hetzelfde dus...


Nou de volgorde:

- Je blok ligt dus op de "operatietafel".
- Je haalt de vario, koppeling, poulies,
v-snaar
... enz.. er allemaal uit.
- Je haalt je waterpompdeksel eraf, of
je koelkap bij luchtgekoelde.
- Eerst haal je je ontsteking eraf( hier heb ik geen
foto's van want ik had er een HPI op zitten.)

Voor de orginele ontsteking heb je een poulietrekker nodig,
die kan je evt halen bij de lokale brommerzaak. :idea:



Dan treffen we dit aan:


Afbeelding

Nu zie je al net als op de afbeelding eerst dat ringetje eraf halen...



Afbeelding

Nu het plaatje eraf halen, wat met 1 imbus bout vast zit...







Afbeelding


Afbeelding

Dan begin je net als je ziet op de foto met het losdraaien van alle imbus boutjes...




En dan hebben we dit: :)


Afbeelding


Afbeelding





Afbeelding

Nog even een tip, leg alles op volorde en gesorteerd in bakjes! :afgestudeerd:




Bij de voglende handeling die je nu moet doen heb ik jammer genoeg geen
foto's
, puur om het feit dat dit al moeilijk genoeg is en dan nog is foto's gaan
maken had ik geen zin in. Ik zal het wel even uitleggen: :wink:


Dus nu zitten alle 2 de helften van de carters vrij, maar die zitten wel opelkaar
gedrukt
, die moet je er dus af zien te slaan als je geen ander gereedschap hebt.
Dus je pakt die bout van je onstekingsas en die draai er je op, zodat hij gelijk zit
met de as
. Dan houdt iemand de bovenste carters vast, en 1 iemand legt een plankje
ofzo op die as met (die bout er goed over!) en dan sla je het kleinste deel van de carter
eraf. Dit doe je hetzelfde met de vario kant, je pakt die bout van die vario met een plankje
erp en sla hem er maar af. Leg wel een doek eronder, om schade te voorkomen. :wink:


En dan heb je dit:


Afbeelding

Zo zit het dus inelkaar, je slaat gewoon de carters van de krukas.


Nu zitten er wel nog lagers in, die je ook waarschijnlijk moet vervangen.
Die lagers haal je er gewoon uit met een schoevendraaier en een hamer.
Waarschijnlijk moet je dan ook nieuwe keeringen steken (hoeft niet altijd). :idea:



Afbeelding


Afbeelding

Hier is de lager er bijna uit...



Afbeelding

Nu heb je dit! :D 2 carter helften.


Nu kunnen jullie niet zien hoe ik een krukas erweer insteek,
omdat heel m'n blok opgestuurd wordt naar 3BR tuning. :wink:
Ik hoop dat jullie het nu zelf kunnen,
Suc6! :)



Mijn blokje ga ik als het mee zit morgen zandstralen,
en dan wordt alles opgestuurd. M'n pakketje is nog steeds
niet aangekomen, want alles was niet in voorraad.


Tot de volgende update! :bier:

Geplaatst: di 27 mar, 2007 15:45
door Haagje
hey zeer goed en mooi uitleg :knikduim: kunnen ze op een scooter forum ook nog wel eens gebruiken :p ik zou zeggen houd ons op de hoogte van de opbouw :rollknik:

Geplaatst: di 27 mar, 2007 16:10
door RP
Hey bedankt! :bier:
en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van
alles! :wink:

Geplaatst: di 27 mar, 2007 21:46
door philip
owja... rp, heb jij nog de originele uitlaat? zo ja... verkoop je hem?... zo ja.. voor hoeveel, dan wil ik un nl, omlassen en andere demper op zetten :D

Geplaatst: di 27 mar, 2007 21:49
door Haagje
dat zal denk ik niet veel helpen :!:
kan je net zo goed een scooter uitlaat kope en omlasse.

Geplaatst: di 27 mar, 2007 22:07
door philip
ow, oke, gewoon aerox uitlaatje?!

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 09:50
door Haagje
jup.

Geplaatst: wo 28 mar, 2007 10:24
door RP
Idd philip, net wat quadracerrr al zei,
je kan beter een scooteruitlaatje omlassen.
Moet je wel ff naar een metaalzaak voor 2
nieuwe ophangpunten te laten maken, want
bij de meeste uitlaten moet je blok omhoog.
Anders komt de uitlaat tegen je frame aan. :wink:

Geplaatst: ma 02 apr, 2007 08:15
door philip
even een tussendoortje... dit hoort niet echt bij jou project, maar ik vond het zo'n geweldige access streak, dat ik deze link wel even wou geven:

http://www.geocities.jp/kta_oosaka/cpf/ ... OP_ATV.htm


hoezo verbouwd:P

Geplaatst: ma 02 apr, 2007 08:27
door RP
ssow die bumper :p
maar ik vind dat verchroomde
carterdeksel wel heel mooi :duimhoog:
ga ik zekers ook doen.

Project status:

Zandstraalkast is binnen en werk al! :D
Ik ben nu heel m'n blok aan het zandstralen,
al alles gezandstraald en gepolijst is dan
kan ik hem naar 3BR opsturen.
Ik ga m'n blok niet meer spuiten, omdat ik
dat niet zo netjes vindt. Na een paar
dagen brokkelt er dan weer verf langs alle
kanten af enzo... :wink:
Foto's komen waarschijnlijk vanavond nog
anders wordt het morgen. :)

Geplaatst: ma 02 apr, 2007 08:37
door Charger69
Ik blijf het gewoon een super project vinden en leuk om te volgen. Mooi zo die detail foto's en uitleg erbij. :duimhoog:

Geplaatst: ma 02 apr, 2007 17:51
door RP
Bedankt voor de leuke reactie! :)

Geplaatst: ma 02 apr, 2007 18:16
door Charger69
Wat waar is mag gezegd worden.