toch iemand die nuchter nadenktyahmmy the one schreef:man man man...
de raptor gaat gewoon hard
hoeveel seconden is nie belangrijk...
zal eens moeten testen, maar die 4,6 sec lijkt me ook zeer snel al zeg ik het zelf..
mijne R1 ging in 2,8 sec naar 100, kan moeilijk geloven dat de raptor kort erna volgt met 4,6sec..
kweet nie maar denk dat da wa te optimistisch is..
maar ge weet maar nooit
de test zal het laten uitblijken maar nie op crossbanden
Hoeveel PK heeft nu een Raptor 660 en een 700?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
- Locatie: das tezien wa weer da tis ;)
Denk even logisch na:
Een moto (bv. R1 of Fireblade) kan gemakkelijk tot 100 (en meer) in eerste versnelling en verliest dus geen tijd met schakelen.
Een standaard quad (ook Raptor), moet zeker enkele keren schakelen om aan 100 km/u te komen.
Het zou me dus sterk verbazen moest 4,6 seconden gehaald worden.
Een moto (bv. R1 of Fireblade) kan gemakkelijk tot 100 (en meer) in eerste versnelling en verliest dus geen tijd met schakelen.
Een standaard quad (ook Raptor), moet zeker enkele keren schakelen om aan 100 km/u te komen.
Het zou me dus sterk verbazen moest 4,6 seconden gehaald worden.
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
Ooit op een R1 gereden? Aan je opmerking te lezen niet...
Dan mag jij mij vertellen hoe je motor regageerd als je in 1ste blijft trekken tot 100. Zou in theorie wel mogenlijk zijn, maar dan duurt het 20sec tot honderd ofzo. En SUPPPPPEEEEERRRR slecht voor de blok.
Snugger om niet te schakelen..
Natuurlijk geloof ik ook niet 100% die snelheid tot 100, maar het is natuurlijk altijd mooi als het wel zou kunnen. En laten we nu eerlijk zijn, ze zullen het niet uit hun duim gezogen hebben. Pakweg dat het 7sec zou zijn, das nog bangelijk snel hoor..
Dan mag jij mij vertellen hoe je motor regageerd als je in 1ste blijft trekken tot 100. Zou in theorie wel mogenlijk zijn, maar dan duurt het 20sec tot honderd ofzo. En SUPPPPPEEEEERRRR slecht voor de blok.
Snugger om niet te schakelen..
Natuurlijk geloof ik ook niet 100% die snelheid tot 100, maar het is natuurlijk altijd mooi als het wel zou kunnen. En laten we nu eerlijk zijn, ze zullen het niet uit hun duim gezogen hebben. Pakweg dat het 7sec zou zijn, das nog bangelijk snel hoor..
-
- Quadrunner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
- Locatie: Gent
volgens mij heb jij het mis hoor...Slider schreef:Ooit op een R1 gereden? Aan je opmerking te lezen niet...
Dan mag jij mij vertellen hoe je motor regageerd als je in 1ste blijft trekken tot 100. Zou in theorie wel mogenlijk zijn, maar dan duurt het 20sec tot honderd ofzo. En SUPPPPPEEEEERRRR slecht voor de blok.
Snugger om niet te schakelen..
Natuurlijk geloof ik ook niet 100% die snelheid tot 100, maar het is natuurlijk altijd mooi als het wel zou kunnen. En laten we nu eerlijk zijn, ze zullen het niet uit hun duim gezogen hebben. Pakweg dat het 7sec zou zijn, das nog bangelijk snel hoor..
20 sec tot honderd? op een r1? of bedoel je de raptor 700?
weet je mijn R1 ging en eerste pakweg dik boven de 100, pak 120 ofzo.
hoe hij reageerde? wel hij had nie liever, lekker doortrekken tot de 10,000 toeren en opschakelen zo tot naar de 6de, tot waar zijn top lag rond de 272km/h, waar hij nog aan het klimmen was maar waar ik moest remmen om het zaakje deftig op tijd tot stilstand te zetten.
RAPTOR 700 R
mijn toenmalige gsxr1000, 2,1 sec tot de 100. Kon doortrekken van 145 in zijn 1, 195 in zijn 2, 240 in zijn 3 enz. top lag op 300 km/u geijkt. 167 pk an het wiel, 126 nm. Was de snelste motor in de buurt. Zelfs sneller dan de hayabusa....en als je het mij vraagt of de raptor het in 4,6 doet. Dan is mijn antwoord dat het best eens waar kan zijn. (ook door eigen bevindingen)
hmmmmmm. eat me..
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
Honders haal je gemakkelijk in zijn 1, met een r1 krijg je in zijn 1 overal een boete als je wil, die loopt 135/140,
met mijn ouwe zxr 750r liep ik zelfs 145 in zijn 1, was wel close ratio bak,
ik rijd voor mijn werk op allerlei motoren, maar aop 2 wielen wat nu nog 100 km/h?
voor ne raptor, als die beetje bijgewerkt is en je kan vlot schakelen zonder te veel koppeling moet het wel lukken denk ik
met mijn ouwe zxr 750r liep ik zelfs 145 in zijn 1, was wel close ratio bak,
ik rijd voor mijn werk op allerlei motoren, maar aop 2 wielen wat nu nog 100 km/h?
voor ne raptor, als die beetje bijgewerkt is en je kan vlot schakelen zonder te veel koppeling moet het wel lukken denk ik
bm suspension
Neen, ik heb nooit op een R1 gereden, maar rij wel met een Fireblade en die haalt GEMAKKELIJK 100 km/u (zelfs 130) in eerste versnelling ZONDER in het rood te komen. Dit is helemaal niet ongezond voor het blok, deze moto's hebben daar geen enkel probleem mee.Slider Ooit op een R1 gereden? Aan je opmerking te lezen niet...
Van 0 tot 100 zal met de moto rond de 3 seconden liggen ipv 7
Heb jij wel ooit met een moto gereden
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
- Locatie: zuidscharwoude
- Contacteer:
de snelste heb ik nuwally schreef:mijn toenmalige gsxr1000, 2,1 sec tot de 100. Kon doortrekken van 145 in zijn 1, 195 in zijn 2, 240 in zijn 3 enz. top lag op 300 km/u geijkt. 167 pk an het wiel, 126 nm. Was de snelste motor in de buurt. Zelfs sneller dan de hayabusa....en als je het mij vraagt of de raptor het in 4,6 doet. Dan is mijn antwoord dat het best eens waar kan zijn. (ook door eigen bevindingen)
als het niet past maken we het pas.
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Jep, heb al sinds mijn 18de mijn motorrijbewijs. En ik heb gewerkt in een motor zaak. Tuurlijk is die 20sec fictief genomen. Ik denk dat ik op vrijwel elke motor gereden heb. Van een RS125 tot een harley. Maar je gaat niet zijn top prestatie halen in zijn 1ste versnelling. Omdat je gewoon over zijn toeren trekt, ga je hem eerder afremmen dan laten versnellen. Net zoals bij een auto. (bvb(mijn auto)daar is mijn max rendement toerental is 2300 toeren) als ik er boven ga met schakelen dan verlies ik enkel tijd en kracht. Dat is bij ieder motor/versnellingsbak aangedreven ding. (behalve bij DSG bakken, die doet dat voor jou omdat hij zijn toerental op max-peil houd door laten we zeggen voor de "leken" een 2de bak)
Hij zal dus nooit of te nimmer zijn toptijd neerzetten in zijn eerste versnelling, maar eerder in zijn 2de of zelfs 3de. Het is zelfs slecht voor je motor.
Máár daar gaat het hier allemaal niet om, het ging over hoeveel pk de raptor eigenlijk had, toch?
Hij zal dus nooit of te nimmer zijn toptijd neerzetten in zijn eerste versnelling, maar eerder in zijn 2de of zelfs 3de. Het is zelfs slecht voor je motor.
Máár daar gaat het hier allemaal niet om, het ging over hoeveel pk de raptor eigenlijk had, toch?
Maar toch zal je veel meer moeten schakelen met de raptor dan een r1 waardoor er tijd verloren gaat. Je zit al in goed in 4de tegen de 100...
Verschil is ook dat de snelheid 100 km/u maar een fractie is van wat de r1 kan. Bij de raptor zit je al aan 80% van zijn snelheidscapaciteit. Rond de 100 gaat hij niet meer zo aggresief presteren als rond de 50-60; terwijl je bij een r1 eens trekt aan het gas bij 90-100 zal ie nog wel vuurwerk geven want hij kan immers nog laanng doorgaan tot ***km/h
Verschil is ook dat de snelheid 100 km/u maar een fractie is van wat de r1 kan. Bij de raptor zit je al aan 80% van zijn snelheidscapaciteit. Rond de 100 gaat hij niet meer zo aggresief presteren als rond de 50-60; terwijl je bij een r1 eens trekt aan het gas bij 90-100 zal ie nog wel vuurwerk geven want hij kan immers nog laanng doorgaan tot ***km/h
KFX540
Dat is een Feit..~JoAcHiM~ schreef:Maar toch zal je veel meer moeten schakelen met de raptor dan een r1 waardoor er tijd verloren gaat. Je zit al in goed in 4de tegen de 100...
Verschil is ook dat de snelheid 100 km/u maar een fractie is van wat de r1 kan. Bij de raptor zit je al aan 80% van zijn snelheidscapaciteit. Rond de 100 gaat hij niet meer zo aggresief presteren als rond de 50-60; terwijl je bij een r1 eens trekt aan het gas bij 90-100 zal ie nog wel vuurwerk geven want hij kan immers nog laanng doorgaan tot ***km/h
en ik met mijn Ducati doe...
Het gaat hier nog altijd over een quad, niet over hoe snel juulie in eerste rijden met jullie moto.
Er zijn verschillende moto's die in de 1e gemakkelijk zeker de 140 halen.
Ik heb het nog nooit geprobeert, omdat het mij niet kan schelen hoe hard ik kan rijden in 1e vitesse...
Maar ieder zijn plezier
Is mijn mening maar he.
Het gaat hier nog altijd over een quad, niet over hoe snel juulie in eerste rijden met jullie moto.
Er zijn verschillende moto's die in de 1e gemakkelijk zeker de 140 halen.
Ik heb het nog nooit geprobeert, omdat het mij niet kan schelen hoe hard ik kan rijden in 1e vitesse...
Maar ieder zijn plezier
Is mijn mening maar he.