dubbele uitlaat

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
Locatie: zuidscharwoude
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

ZJORS schreef:Volgens mij gaat het nog altij het best op elke cilinder 1 Uitlaat!
als je gaat gaan kijken naar Tractor pulling! Op elke cilinder een uitlaat
En sommige vrachtwagens meestal bij scania zie je 6 uitlaten zitten! Geeft meer koppel! Hebben zelf de test gedaan op school en het was toch wel waar! Niet dat het super veel is dus wss ga je dat bij een quad niet voelen omdat het koppel toch wel veellager ligt dan bij camion! En bij quad telt vermogen en niet koppel
presies dit is een mooi voorbeeld.
en hoeveel cilinders heeft een raptor ook al weer.
het gaat niet om hoeveel uitlaatpoorten er zijn het gaat om wanneer er uitlaatgassen worden af gevoerd en dat is bij bijde poorten dan gelijk bij een 1 cilinder.
een motorblok maakt zonder uitlaat een boel kabaal lijkt op veel vermogen maar zonder die werveling kost dat vermogen en zonder uitlaten heb je gewoonweg minder vermogen.
ik zal eens kijken of ik ergenst een plaatje kan vinden over wervelingen in dempers mischien dat het dan duidelijker word want schrijvent vertellen is toch vrij moeilijk.
een 2 takt zoals ik beschreef heeft er wel degenlijk mee te maken in plaats van de demper doen de expansievaten hun werk en met 2 expansievaten op een 1 cilinder met 2 poorten heb je minder vermogen.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Bij een tweetakt moet je naar mijn mening per cilinder altijd een uitlaat doen, want als je er twee doet dan moet je een genie zijn met rekenen om dat netjes te laten lopen en veel power te creeëren. Bij een 4 takt is het zeker mogelijk om bij een 1 cilinder met twee complete uitlaten te werken en zo meer vermogen te krijgen, en met 2 goede dempers zal het geluid ook afnemen.
Ook denk ik dat als je een goede voorbocht hebt dat die veel extra vermogen erbij kan geven, en dus niet dat de demper het meeste vermogen erbij geeft. Ik heb verschillende stukken door zitten werken over hoe een uitlaat werkt en hoe je het berekend etc. dus ik begrijp er ook aardig wat van.
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

@ frank mb. Noem jij is 1 high performance quad/motor met een 4T 1 cil. met 2 uilaatsystemen. Je vind er niet 1. Als een dubbel systeem zo goed is, waarom hebben de tuners van 1 cilinders (zoals bijv de muz scorpion, 4T 1 cilinder, getuned en al met 1 systeem van remus) dan geen dubbele systemen zitten dan?
hmmmmmm. eat me..
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Een LTe full system (dubbele uitlaat met voorbochten) geeft minder vermogen dan een vergelijkbaar enkel systeem. Ze wegen trouwens meer dan het stock systeem en zijn compleet waardeloos...
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

wally schreef:@ frank mb. Noem jij is 1 high performance quad/motor met een 4T 1 cil. met 2 uilaatsystemen. Je vind er niet 1. Als een dubbel systeem zo goed is, waarom hebben de tuners van 1 cilinders (zoals bijv de muz scorpion, 4T 1 cilinder, getuned en al met 1 systeem van remus) dan geen dubbele systemen zitten dan?
RST rijdt met de ktm's vertemati's en husabergen met 2 pijpen, ook VLS heeft voor de ktm en husaberg 2 pijpen. En acrapovic gebruikt voor ktm ook de 2 uitlaten op 1 cilinder. En kijk eens in de dakar daar gebruiken ze niet anders :wink:
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
hmmmmmm. eat me..
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

wally schreef:De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
Als jij eens leest, in een rst en vls waar ktm, vertemati en husaberg blokken in liggen. Lezen wil wel eens helpen, en Thierry van de Bosch ex wereldkampioen supermoto rijdt met een dubbele acra pijp. En in parijs dakar rijdt Cyril despres toch echt met een 660, net als zijn team maten en dat is dus een 1 cilinder met 2 pijpen.
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1276
Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
Locatie: Bree-Tongerlo

Bericht door Blaster-boy »

Frank MB schreef:
wally schreef:De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
Als jij eens leest, in een rst en vls waar ktm, vertemati en husaberg blokken in liggen. Lezen wil wel eens helpen, en Thierry van de Bosch ex wereldkampioen supermoto rijdt met een dubbele acra pijp. En in parijs dakar rijdt Cyril despres toch echt met een 660, net als zijn team maten en dat is dus een 1 cilinder met 2 pijpen.
cyril depres rijd met een 450 4takt
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

Maar er heeft hier toch ooit gestaan dat een raptor 660 met dubbele fp een andere raptor 660 met enkele uitlaat en dyno jet kit achter hem laat...
zegt dat dan ook niet genoeg?

greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Blaster-boy schreef:
Frank MB schreef:
wally schreef:De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
Als jij eens leest, in een rst en vls waar ktm, vertemati en husaberg blokken in liggen. Lezen wil wel eens helpen, en Thierry van de Bosch ex wereldkampioen supermoto rijdt met een dubbele acra pijp. En in parijs dakar rijdt Cyril despres toch echt met een 660, net als zijn team maten en dat is dus een 1 cilinder met 2 pijpen.
cyril depres rijd met een 450 4takt
Hij rijdt op de ktm 660 rally dus lc4 blok. Staat op de site van ktm, en ook gezien op tv met een interview met Cyril
Plaats reactie