Pagina 3 van 3

Geplaatst: di 03 jan, 2006 20:25
door tigerblade
ZJORS schreef:Volgens mij gaat het nog altij het best op elke cilinder 1 Uitlaat!
als je gaat gaan kijken naar Tractor pulling! Op elke cilinder een uitlaat
En sommige vrachtwagens meestal bij scania zie je 6 uitlaten zitten! Geeft meer koppel! Hebben zelf de test gedaan op school en het was toch wel waar! Niet dat het super veel is dus wss ga je dat bij een quad niet voelen omdat het koppel toch wel veellager ligt dan bij camion! En bij quad telt vermogen en niet koppel
presies dit is een mooi voorbeeld.
en hoeveel cilinders heeft een raptor ook al weer.
het gaat niet om hoeveel uitlaatpoorten er zijn het gaat om wanneer er uitlaatgassen worden af gevoerd en dat is bij bijde poorten dan gelijk bij een 1 cilinder.
een motorblok maakt zonder uitlaat een boel kabaal lijkt op veel vermogen maar zonder die werveling kost dat vermogen en zonder uitlaten heb je gewoonweg minder vermogen.
ik zal eens kijken of ik ergenst een plaatje kan vinden over wervelingen in dempers mischien dat het dan duidelijker word want schrijvent vertellen is toch vrij moeilijk.
een 2 takt zoals ik beschreef heeft er wel degenlijk mee te maken in plaats van de demper doen de expansievaten hun werk en met 2 expansievaten op een 1 cilinder met 2 poorten heb je minder vermogen.

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 19:46
door Frank MB
Bij een tweetakt moet je naar mijn mening per cilinder altijd een uitlaat doen, want als je er twee doet dan moet je een genie zijn met rekenen om dat netjes te laten lopen en veel power te creeëren. Bij een 4 takt is het zeker mogelijk om bij een 1 cilinder met twee complete uitlaten te werken en zo meer vermogen te krijgen, en met 2 goede dempers zal het geluid ook afnemen.
Ook denk ik dat als je een goede voorbocht hebt dat die veel extra vermogen erbij kan geven, en dus niet dat de demper het meeste vermogen erbij geeft. Ik heb verschillende stukken door zitten werken over hoe een uitlaat werkt en hoe je het berekend etc. dus ik begrijp er ook aardig wat van.

Geplaatst: do 05 jan, 2006 07:34
door wally
@ frank mb. Noem jij is 1 high performance quad/motor met een 4T 1 cil. met 2 uilaatsystemen. Je vind er niet 1. Als een dubbel systeem zo goed is, waarom hebben de tuners van 1 cilinders (zoals bijv de muz scorpion, 4T 1 cilinder, getuned en al met 1 systeem van remus) dan geen dubbele systemen zitten dan?

Geplaatst: do 05 jan, 2006 10:42
door Alfredo
Een LTe full system (dubbele uitlaat met voorbochten) geeft minder vermogen dan een vergelijkbaar enkel systeem. Ze wegen trouwens meer dan het stock systeem en zijn compleet waardeloos...

Geplaatst: do 05 jan, 2006 19:20
door Frank MB
wally schreef:@ frank mb. Noem jij is 1 high performance quad/motor met een 4T 1 cil. met 2 uilaatsystemen. Je vind er niet 1. Als een dubbel systeem zo goed is, waarom hebben de tuners van 1 cilinders (zoals bijv de muz scorpion, 4T 1 cilinder, getuned en al met 1 systeem van remus) dan geen dubbele systemen zitten dan?
RST rijdt met de ktm's vertemati's en husabergen met 2 pijpen, ook VLS heeft voor de ktm en husaberg 2 pijpen. En acrapovic gebruikt voor ktm ook de 2 uitlaten op 1 cilinder. En kijk eens in de dakar daar gebruiken ze niet anders :wink:

Geplaatst: za 07 jan, 2006 12:58
door wally
De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)

Geplaatst: za 07 jan, 2006 17:50
door Frank MB
wally schreef:De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
Als jij eens leest, in een rst en vls waar ktm, vertemati en husaberg blokken in liggen. Lezen wil wel eens helpen, en Thierry van de Bosch ex wereldkampioen supermoto rijdt met een dubbele acra pijp. En in parijs dakar rijdt Cyril despres toch echt met een 660, net als zijn team maten en dat is dus een 1 cilinder met 2 pijpen.

Geplaatst: za 07 jan, 2006 18:08
door Blaster-boy
Frank MB schreef:
wally schreef:De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
Als jij eens leest, in een rst en vls waar ktm, vertemati en husaberg blokken in liggen. Lezen wil wel eens helpen, en Thierry van de Bosch ex wereldkampioen supermoto rijdt met een dubbele acra pijp. En in parijs dakar rijdt Cyril despres toch echt met een 660, net als zijn team maten en dat is dus een 1 cilinder met 2 pijpen.
cyril depres rijd met een 450 4takt

Geplaatst: za 07 jan, 2006 18:09
door Steffen
Maar er heeft hier toch ooit gestaan dat een raptor 660 met dubbele fp een andere raptor 660 met enkele uitlaat en dyno jet kit achter hem laat...
zegt dat dan ook niet genoeg?

greetz

Geplaatst: za 07 jan, 2006 19:05
door Frank MB
Blaster-boy schreef:
Frank MB schreef:
wally schreef:De eerste 3 die je opnoemt ken ik niet. In de paris dakar rijden ze met ktm adventure 950 2-cilinders. Welke blokken er in de vls/w-tec quads hangen weet ik niet. op de site van akra kan ik nix van de dubbele uitlaten vinden. (photo's worden niet uitgegeven)
Als jij eens leest, in een rst en vls waar ktm, vertemati en husaberg blokken in liggen. Lezen wil wel eens helpen, en Thierry van de Bosch ex wereldkampioen supermoto rijdt met een dubbele acra pijp. En in parijs dakar rijdt Cyril despres toch echt met een 660, net als zijn team maten en dat is dus een 1 cilinder met 2 pijpen.
cyril depres rijd met een 450 4takt
Hij rijdt op de ktm 660 rally dus lc4 blok. Staat op de site van ktm, en ook gezien op tv met een interview met Cyril