Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 10:11
door B@ckBone
Ik bleef er met men fikken af zou ik zo zeggen !
steek gewoon andere nokkenassen en blijf van dat compressieverhaal af ...
om 2 redenen :
* Hogere compressie geeft niet altijd de vermogenwinst dat je wil !
* Wat draait , laat dit draaien ...Je moet geendingen onnodig gaan opengooien !
just my 2 cents ...
40 € voor een gasket lijkt een goedkope mod , maar het kan ook anders uitdraaien ...
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 12:28
door Teunie
Ik zou wel 2keer nadenken voordat ik mn blok open ging gooien om enkel een iets dunnere pakking ertussen te zetten waarmee je nauwelijks vermogen wint.
Bedenk ook dat al je pakkingen vervangen moeten als het blok open is geweest en niet alleen ff de base gasket vervangen.
Geloof mij, je wilt dat allemaal niet op je nek halen voor nog geen pk aan vermogenswinst. Die pakking kun je altijd nog vervangen als je blok om de een of andere reden zowieso open moet.
Voor die nokkenas hoeft alleen het kleppendeksel ervanaf, dat is nog goed doenbaar.
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 13:01
door Fré
Teunie schreef:Bedenk ook dat al je pakkingen vervangen moeten als het blok open is geweest en niet alleen ff de base gasket vervangen.
yep, dit zijn er 2, inclusief base gasket.
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 13:45
door Hanzie
ik heb ook nagedacht, en wat er zit laat ik zitten. nu gewoon een andere uitlaat en je blok is al heel wat agressiever!
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 13:48
door Fré
das een feit!
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 13:50
door Hanzie
en wat teun en kenny zeggen is waar, laat dat blok dicht, want je ziet wat er allemaal kan gebeuren, kijk maar naar teun. ik durf er niet aan beginnen, 4takt is heel wat anders dan 2takt op dat vlak...
hou het bij die nokkenassen, cdi enzo, en als het dan nog niet goed is koop je de rest van de onderdelen om een 450cc te bekomen en dan heb je 46pk.
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 14:11
door Ludovic 250
koop dan in 1 keer een KM-R 450cc kit
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 14:16
door Fré
Hanzie schreef:en wat teun en kenny zeggen is waar, laat dat blok dicht, want je ziet wat er allemaal kan gebeuren, kijk maar naar teun. ik durf er niet aan beginnen, 4takt is heel wat anders dan 2takt op dat vlak...
hou het bij die nokkenassen, cdi enzo, en als het dan nog niet goed is koop je de rest van de onderdelen om een 450cc te bekomen en dan heb je 46pk.
das zonder meer waar!
Maar kheb al voor hetere vuurtjes gestaan. En twijfel je, dan heb je nog altijd de goeie ervaren mechanieker van de motoshop.
Het is een heet vuur, en daardoor een uitdaging, maar doe het niet uitschijnen alsof het onmogelijk is.
Indertijd hebben mijn pa en ik een hele traktor gereviseerd, van voor tot achter, van onder tot boven. Soms is het zweten, maar gezond verstand brengt je heel ver! Beiden nieuwelingen, beiden gedreven door interesse.
Het grootste probleem bleek de hydrauliek en het gewicht van de onderdelen. De motor was
zorgvuldig denkwerk en ordelijkheid.
Om dan nog maar te zwijgen over hoeveel je leert! Iets opendoen is soms een echte verkenning! En dat vind ik het leuke eraan.
Kwil maar zeggen, het kriebelt toch om het te doen, zeker als je dan toch bezig zou zijn aan je nokkenassen (die trouwens ook dat gevaar voor verkeerde timing inhouden)
Nu eer we ginder zitten, de weg is nog lang, onderweg kunnen we nog een pijp tegenkomen, een andere carburator, cams, ...
Ik zit zelfs nog niet aan mijn luchtfiltertje

dus alles is hier toekomstmuziek die je in de verte nauwelijks hoort spelen. Desalniettemin leuk om hierover na te denken.
Dus werk genoeg!
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 14:38
door Teunie
We doen het niet schijnen alsof het onmogelijk is maar wijzen enkel op het feit dat "eventjes de pakking verwisselen" nogal eens minder leuk af kan lopen en meer kosten dan de 40euro voor de pakking.
Ik heb mn blok ook uit elkaar gehad zonder technische achtergrond en het is te doen als je logisch nadenkt en handleiding en dergelijke erbij hebt.
Wat wel een feit is dat er elke keer weer vervelende en onverwachte probleempjes opduiken (al zal dit met nieuwe quad wat minder zijn) maar ik noem brekende boutjes, foutjes bij het in elkaar zetten (waardoor je weer een aantal stappen terug moet) etc etc.
Nu had ikzelf met een verkloot blok te maken maar ik ben op de dagen dat ik eraan gesleuteld heb een keer of 7 op en neer kunnen rijden naar Jumping Jet omdat ik steeds weer wat anders tegenkwam.
Niet mijn idee van gezellig "ff" de pakking veranderen.
Hiermee wil ik niemand afschrikken, maar weet waar je aan begint.
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 14:49
door Fré
Damn, ja indertijd heb ik daar teen en tander van gelezen.
Kherinner me dat je hem nauwelijks durfde starten. Moeten spannende momenten geweest zijn!
En waarom werkt ie nu niet meer? Kbedoel wat is er nu kapot?
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 14:55
door Bartie
Enkel de base gasket vervangen zou ik nu ook niet doen. Alleen al om het werk.
Ik denk ook wel dat je alle mods moet doen wil je echt iets voelen, plus dan zit je met een standaard motorblok (drz-400E)welk getest en goedbevonden is door Suzuki. Plus er rijden er vele rond (al een 3 tal jaar) en bij mijn weten nog geen gekende problemen.
Dus te vervangen of aantepassen zoals op de drz-400e:
Airbox (and jetting)deze heb je al
Cams 350$
base gasket 40$
Uitlaat aanpassen of aftermarket
Carburator (Keihin FCR39 ) wel versie zonder choke,TPS, coast enricher 500 $
Zeker die carbu zal een goede investering zijn, op bijna alle nieuwe cross en enduro's wordt deze gebruikt. Staat trouwens ook op de YZF dacht ik.
Is blijkbaar wel niet voor die prijs te vinden in België maar ja jullie hebben de weg naar de USA algevonden

Geplaatst: wo 31 dec, 2003 15:03
door Fré
kheb nog eens achter de verschillen gevraagd, blijkt de CDI ook te verschillen. In welke mate weten we nog niet:
http://z400central.com/invision/index.p ... ntry149390
Geplaatst: wo 31 dec, 2003 15:59
door Teunie
Fré schreef:Damn, ja indertijd heb ik daar teen en tander van gelezen.
Kherinner me dat je hem nauwelijks durfde starten. Moeten spannende momenten geweest zijn!
En waarom werkt ie nu niet meer? Kbedoel wat is er nu kapot?
Hetzelfde als de vorige 3keer, de koppakking dus.
Geplaatst: vr 02 jan, 2004 22:24
door Bartie
Dit is wat ik nog gevonden heb over het vermogen van de DRZ-400
SUZUKI DRZ400 E 398CC, 1V, 4T, LIQ, 48CV, 5V, CH, 119KG
SUZUKI DRZ400 S 398CC, 1V, 4T, LIQ, 40CV, 5V, CH, 132KG
http://www.vroom.be/nl/motonmod.asp?marque=Suzuki
Je vindt bitter weining info over PK op het net.
Dus 20% meer PK na de nodige mods
en onderstaande heeft zijn DRZ-400 Supermotard laten testen op de bak en dat gaf hem 45PK op het achterwiel
http://www.pashnit.com/bikes/SuzukiDRZ-martins.htm
Ik weet niet of er iemand gegevens heeft over het standaard vermogen van de Z-400

Geplaatst: vr 02 jan, 2004 22:38
door Fré
reken op iets van 30
sommigen zeggen meer, sommigen minder