Pagina 3 van 7
Geplaatst: za 14 jan, 2006 17:45
door den dj
Ik heb zo'n powerbox in mijn octaafje zitten en werkt vrij goed !Een pak meer koppel en de rookpluim die je achterlaat is zeer beperkt hoor
Ik ben er zeer kontent van!
Geplaatst: za 14 jan, 2006 17:49
door tigerblade
ik zou deze meneer eens bellen ik heb veel contact met hem en levert zeer goed werk af.
mischien als je zeg dat je via mopedstore komt dat hij je wat korting geeft.
linkie :
http://www.hartogtuning.nl/
en je kan er ook nog een bmc vervangings sportfilter in zette scheelt ook al een hele boel.
daarvoor mag je mij mailen want ik geef daar -10% op voor elke auto of motor.
Geplaatst: za 14 jan, 2006 20:06
door dogo
leon-180pk schreef:neem geen powerbox!!!!!.
ga eens kijken bij tuned heinz in aalst.
ik heb daar de mijne laten doen voor 400 euro.
die mannen doen niks anders.
http://www.obdtuning.org/forum.php
Heinz is een van de beste voor chiptuning
Geplaatst: za 14 jan, 2006 20:31
door tigerblade
Ralph schreef:Een Suzuki Grand Vitara 2.0 TD
Ik vraag me af wat er te tunen is aan een diesel zonder injectie, maar er worden wel chiptunings voor verkocht.
diesels zonder injectie bestaan niet.
je heb de normale diesels aangedreven door normale brandstofpomp en indirekte inspuiting.
de comonrail ingespoten diesel en de direckt ingespoten.
iemand had het over een diesel met carburateurs nou daar wil ik graag een foto van zien als het even kan
door chiptunen gaat je brandstof verbruik omlaag.
maarrrrrrr dan zul je evenveel vermogen gaan moeten gebruiken alsdat je nu doet en als je meer vermogen heb ga je dat ook gebruiken met als gevolg een wat hooger brandstof verbruik.
wil je zuinig rijden moet je zo blijven al je nu heb eventueel een luchtfilter element om het middengebied sterker te maken scheelt geen brandstof verbruik weet ik uit eigen ervaring.
brandstofpomp kun je opschroeven maar dan moet je goed weten wat je doet want als je het verkeerd doet scheurt je kop en kost het je vermogen.
anders laten chippen luchtfilter en brandstiofpomp op laten schroeven kost je wat extra diesel maar het gaat allemaal een vlink stuk rapper.
ook uit eigen ervaring
Geplaatst: za 14 jan, 2006 20:44
door epix no-fear
andere plunjers in je brandstofpomt zetten dan krijg je pak vermogen.
als je een lijnpomp hebt kun je die aan laten passen en ook je verstuivers dat scheelt veel vermogen.
da doen wij ook met tractoren voor tractor pulling
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 00:46
door Ralph
Hoezo gaat dat niet zonder injectie? Waarom is het dan een TD en geen TDI?
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 09:41
door mikebike
tdi=handelsnaam van volkswagen..td van suzuki betekent turbo diesel,ze hoeven geen i erachter te zetten(mogen ze trouwens ook niet) omdat ALLE diesels injectie hebben.carburateur op diesel bestaat niet ralph..(misschien begin 1900 wel?)
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 09:45
door Ralph
Ah, ik dacht dat ik nog een ouderwetse non-injectie versie had
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 13:00
door leon-180pk
Ralph schreef:Heinz ken ik wel, maar ik vind 400 euro nog wat teveel. Werkt zo'n Powerbox niet?
maar je krijgt ook garantie op hun werk.en als je hem terug standaard wilt zetten,dan doen ze da graties.
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 13:04
door Ralph
Mja maar ik heb geen zin in 220 liter per jaar meer, dat kost me zowat 220 euro per jaar extra voor wat harder optrekken.
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 14:23
door Mika
Hebben jullie ook adressen in limburg en omstreken?
We hebben een Audi Allroud 2.5 Turbo diesel, die begrensd is op 163pk, wat voor zo'n zware wagen net iets te weinig is...
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 16:50
door Verlintje
mikebike schreef:tdi=handelsnaam van volkswagen..td van suzuki betekent turbo diesel,ze hoeven geen i erachter te zetten(mogen ze trouwens ook niet) omdat ALLE diesels injectie hebben.carburateur op diesel bestaat niet ralph..(misschien begin 1900 wel?)
Alle dieselmotoren hebben sinds hun ontstaan injectie, maar niet alle diesels hebben
Directe Injectie (Tot over een paar jaar toch niet...).
TDI = niet alleen handelsnaam, maar ook iets meer... nl. :
Turbo-diesel met
DIRECTE inspuiting en
Intercooler.
Als er op de TD van Suzuki géén intercooler gemonteerd is, heeft het I-tje ook weinig zin
!
Ik ken de Suzuki motoren niet precies, maar als er op die motoren lijn- of rotatieve brandstofpompen gemonteerd staan die niet elektronisch gestuurd worden (=chip), valt er wel mechanisch te Tunen (=zowiezo stijgend brandstofverbruik), maar weinig te Chiptunen.
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 17:17
door brutus32
wat verlintje zegt is juist
gewoon de dieselpomp opvijzen geeft al wat meer.....dan genoeg
interkoeler kan je in principe bijplaatsen maar dan kost t je wat..
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 17:34
door Ralph
Intercooler en turbo zitten er op.
Ik dacht altijd dat TD stond voor Turbo Diesel.
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 20:21
door wally
Td is voor turbo diesel met inspuiting in een voorkamer voordat het naar de verbrandingsruimte gaat. (je moet dus gloeien!!!). Direct ingespoten diesels is dat de brandstof direct in de verbrandingskamer gespoten wordt. (deze hoeft niet te gloeien!!!) Dus er is zeker een verschil tussen TD oudere types en TDI