gps is het meest betrouwbare dan elke km-teller. Je vriend zal wel dan grotere velgen hebben. heeft ie minder aan dan dat je werkelijk rijdt.yahmmy the one schreef:zelfde kan je stellen over de gps...
ne maat van mij met de auto 140 rijden, op de teller van de auto slechts 120
dus met zo'n ding kun je naar mijn weten ook niet betrouwbaar metingen verrichten
topsnelheid
hmmmmmm. eat me..
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
wally schreef:vrachtwagen zijn juist echte km's. als je erachter rijd met je eigen auto is het vaak 100 dat ie aangeeft.4Wheels schreef:Als ik naast autostrade rij loop ik zachtjes uit op vrachtwagens
en die staan afgesteld op 90
Dus echte km iets meer dan 100 denk ik
tacho's van vrachtwagens worden afgesteld met versleten banden op stipt 87km/u, leg dan eens nieuwe banden en je komt op 92km/u
dat doen polen, kleine banden afstellen daarna grote eronder. Ik ben 10 jaar vrachtwagenchauffeur geweest. weet hoe het werkt. Dus jij wil zeggen dat alle nieuwe vrachtwagens met gare banden worden afgesteld, dacht het niet. Als je tacho stuk gaat moet er binnen 24 uur een nieuwe erin. Denk je dan dat ze dan er eerst versleten banden eronder zetten. denk het niet.
hmmmmmm. eat me..
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
toch is het zo, net zoals opgegoten banden,eens 1ste banden bijna versleten,tacho laten reviseren,banden opgieten en klaar is keeswally schreef:dat doen polen, kleine banden afstellen daarna grote eronder. Ik ben 10 jaar vrachtwagenchauffeur geweest. weet hoe het werkt. Dus jij wil zeggen dat alle nieuwe vrachtwagens met gare banden worden afgesteld, dacht het niet. Als je tacho stuk gaat moet er binnen 24 uur een nieuwe erin. Denk je dan dat ze dan er eerst versleten banden eronder zetten. denk het niet.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
- Locatie: zuidscharwoude
- Contacteer:
*proest*
als het niet past maken we het pas.
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Voor deze topic heb ik eens een testje gedaan.
ik heb een standaard kilometerteller op mn '05 Z400 staan, en heb die eens opnieuw perfect ingesteld. Ik heb mn band van de quad gehaald waar de magneet passeerd. Heb die band tot op de millimeter opgemeten, en daarmee m'n teller opnieuw ingesteld. Ik herhaal: tot op de millimeter!
dan ben ik de test gaan doen op een laaaang stuk asvalt, helemaal waterpas, en windstil. Op het einde van het stuk asvalt reed ik met mn standaard Z400 124km/h...
Naar mijn denken loopt die teller toch niet op fabrieksfouten... niet?
greetz,S
ik heb een standaard kilometerteller op mn '05 Z400 staan, en heb die eens opnieuw perfect ingesteld. Ik heb mn band van de quad gehaald waar de magneet passeerd. Heb die band tot op de millimeter opgemeten, en daarmee m'n teller opnieuw ingesteld. Ik herhaal: tot op de millimeter!
dan ben ik de test gaan doen op een laaaang stuk asvalt, helemaal waterpas, en windstil. Op het einde van het stuk asvalt reed ik met mn standaard Z400 124km/h...
Naar mijn denken loopt die teller toch niet op fabrieksfouten... niet?
greetz,S
Jullie zitten je allemaal toch 'n beetje blind te staren over die topsnelheid...
Daar is zo'n quad gewoon niet voor gemaakt, wil je snel gaan, koop dan een baanmoto ofzo...
Continu tegen de topsnelheid rijden (al is dit nu 95 of 145) is nooit goed !
't gaat hem véél meer om de fun-factor, boven de 100/u rijden is toch al niet echt verantwoord meer met een quad, tenzijn de velgen perfect zijn uitgebalanceerd en er baanbanden opliggen, anders gaat dat mis bij de eerste plotse beweging die je maakt...
Daar is zo'n quad gewoon niet voor gemaakt, wil je snel gaan, koop dan een baanmoto ofzo...
Continu tegen de topsnelheid rijden (al is dit nu 95 of 145) is nooit goed !
't gaat hem véél meer om de fun-factor, boven de 100/u rijden is toch al niet echt verantwoord meer met een quad, tenzijn de velgen perfect zijn uitgebalanceerd en er baanbanden opliggen, anders gaat dat mis bij de eerste plotse beweging die je maakt...
ik geef u wel gelijk daarin. maar licht er ook aan he, als je de quad gebruikt om naar je werk te gaan, en af en toe gaat crossen, zou het wel lekker zijn als je een hoge top heb, zodat je met 120 geen schade aan de motor zou brengen...Jullie zitten je allemaal toch 'n beetje blind te staren over die topsnelheid...
Daar is zo'n quad gewoon niet voor gemaakt, wil je snel gaan, koop dan een baanmoto ofzo...
Continu tegen de topsnelheid rijden (al is dit nu 95 of 145) is nooit goed !
't gaat hem véél meer om de fun-factor, boven de 100/u rijden is toch al niet echt verantwoord meer met een quad, tenzijn de velgen perfect zijn uitgebalanceerd en er baanbanden opliggen, anders gaat dat mis bij de eerste plotse beweging die je maakt...
om naar mijn werk te rijden, heb je 2/3 stukken waar je em helemaal plat kan leggen(recht stuk asfalt van ongeveer 1 km)...das gaaf man. motoren leggen em ook altijd helemaal plat daar(250+ sommige!)
een motor van een baanmotor erin leggen zal de enige optie zijn om 'veilig' met 120 te cruisen. ik vraag me alleen af, hoe je met bv een raptor met R6 blok(is al gedaan, meeste weten dat al:P), gaat off-roaden. hoe zou de quad zich gedragen? ik bedoel natuurlijk wel recreatie off-roaden he, niet vol gas overal racen...
het zou mij wel een vet projectje lijken...Z400 met een GSXR400 of GSXR600 motor erin...(ben aan het sparen nu eindelijk )...natuurlijk wel als je een beetje moe bent van het standaard blok, en meer on-road rijd dan off-road(ik ga em gebruiken om naar school/werk te gaan, af en toe beetje over het strand ofzo, strad hier is 600+ meter breed:D)
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee