topsnelheid

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

yahmmy the one schreef:zelfde kan je stellen over de gps...
ne maat van mij met de auto 140 rijden, op de teller van de auto slechts 120 :shock:
dus met zo'n ding kun je naar mijn weten ook niet betrouwbaar metingen verrichten :?
gps is het meest betrouwbare dan elke km-teller. Je vriend zal wel dan grotere velgen hebben. heeft ie minder aan dan dat je werkelijk rijdt.
hmmmmmm. eat me..
4Wheels

Bericht door 4Wheels »

ja just verkeerd verwoord
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wally schreef:
4Wheels schreef:Als ik naast autostrade rij loop ik zachtjes uit op vrachtwagens
en die staan afgesteld op 90
Dus echte km iets meer dan 100 denk ik
vrachtwagen zijn juist echte km's. als je erachter rijd met je eigen auto is het vaak 100 dat ie aangeeft.

tacho's van vrachtwagens worden afgesteld met versleten banden op stipt 87km/u, leg dan eens nieuwe banden en je komt op 92km/u :lol:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Of ze worden afgesteld met te kleine banden op de juiste snelheid. Daarna worden er weer grote banden onder gelegd en loopt ie wat harder.

oeps, wat heb ik nou weer gezegd :oops:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

SlOoT schreef:Of ze worden afgesteld met te kleine banden op de juiste snelheid. Daarna worden er weer grote banden onder gelegd en loopt ie wat harder.

oeps, wat heb ik nou weer gezegd :oops:
inderdaad, en die tacho maar op 85 staan
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

dat doen polen, kleine banden afstellen daarna grote eronder. Ik ben 10 jaar vrachtwagenchauffeur geweest. weet hoe het werkt. Dus jij wil zeggen dat alle nieuwe vrachtwagens met gare banden worden afgesteld, dacht het niet. Als je tacho stuk gaat moet er binnen 24 uur een nieuwe erin. Denk je dan dat ze dan er eerst versleten banden eronder zetten. denk het niet.
hmmmmmm. eat me..
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wally schreef:dat doen polen, kleine banden afstellen daarna grote eronder. Ik ben 10 jaar vrachtwagenchauffeur geweest. weet hoe het werkt. Dus jij wil zeggen dat alle nieuwe vrachtwagens met gare banden worden afgesteld, dacht het niet. Als je tacho stuk gaat moet er binnen 24 uur een nieuwe erin. Denk je dan dat ze dan er eerst versleten banden eronder zetten. denk het niet.
toch is het zo, net zoals opgegoten banden,eens 1ste banden bijna versleten,tacho laten reviseren,banden opgieten en klaar is kees :lol:
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

tacho reviseer je niet, moet om de 2 jaar gekeurd worden. ls ie stuk is dan nieuwe erin. Maakt niet uit waar dan mee rijd. En banden opgieten???? Opsnijden ken ik wel maar opgieten???? Misschien in belgie maar hier niet.
hmmmmmm. eat me..
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

*proest*
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Voor deze topic heb ik eens een testje gedaan.
ik heb een standaard kilometerteller op mn '05 Z400 staan, en heb die eens opnieuw perfect ingesteld. Ik heb mn band van de quad gehaald waar de magneet passeerd. Heb die band tot op de millimeter opgemeten, en daarmee m'n teller opnieuw ingesteld. Ik herhaal: tot op de millimeter!

dan ben ik de test gaan doen op een laaaang stuk asvalt, helemaal waterpas, en windstil. Op het einde van het stuk asvalt reed ik met mn standaard Z400 124km/h...

Naar mijn denken loopt die teller toch niet op fabrieksfouten... niet?

greetz,S
funkystyle

Bericht door funkystyle »

k ben hem nog aan t roderen durf lijk nog nie helemaal volle gas geven k k kan nog nie weten wa t voelt om op topsnelheid te zitten.
sjdl1

Bericht door sjdl1 »

ik heb zelf niet zon duure quad ik rij een barossa 250 en die loopt al 110 standaart. dan moeten de andere quads toch wel harder kunnen.neem ik aan
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

wie heeft u dat wijsgemaakt? dat kan volgens mij niet hoor...eerder 90 ofzo...

anyway...120 lijkt me lekker voor korte ritten over de baan :)
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Jullie zitten je allemaal toch 'n beetje blind te staren over die topsnelheid...
Daar is zo'n quad gewoon niet voor gemaakt, wil je snel gaan, koop dan een baanmoto ofzo...

Continu tegen de topsnelheid rijden (al is dit nu 95 of 145) is nooit goed !
't gaat hem véél meer om de fun-factor, boven de 100/u rijden is toch al niet echt verantwoord meer met een quad, tenzijn de velgen perfect zijn uitgebalanceerd en er baanbanden opliggen, anders gaat dat mis bij de eerste plotse beweging die je maakt...
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

Jullie zitten je allemaal toch 'n beetje blind te staren over die topsnelheid...
Daar is zo'n quad gewoon niet voor gemaakt, wil je snel gaan, koop dan een baanmoto ofzo...

Continu tegen de topsnelheid rijden (al is dit nu 95 of 145) is nooit goed !
't gaat hem véél meer om de fun-factor, boven de 100/u rijden is toch al niet echt verantwoord meer met een quad, tenzijn de velgen perfect zijn uitgebalanceerd en er baanbanden opliggen, anders gaat dat mis bij de eerste plotse beweging die je maakt...
ik geef u wel gelijk daarin. maar licht er ook aan he, als je de quad gebruikt om naar je werk te gaan, en af en toe gaat crossen, zou het wel lekker zijn als je een hoge top heb, zodat je met 120 geen schade aan de motor zou brengen...

om naar mijn werk te rijden, heb je 2/3 stukken waar je em helemaal plat kan leggen(recht stuk asfalt van ongeveer 1 km)...das gaaf man. motoren leggen em ook altijd helemaal plat daar(250+ sommige!)

een motor van een baanmotor erin leggen zal de enige optie zijn om 'veilig' met 120 te cruisen. ik vraag me alleen af, hoe je met bv een raptor met R6 blok(is al gedaan, meeste weten dat al:P), gaat off-roaden. hoe zou de quad zich gedragen? ik bedoel natuurlijk wel recreatie off-roaden he, niet vol gas overal racen...

het zou mij wel een vet projectje lijken...Z400 met een GSXR400 of GSXR600 motor erin...(ben aan het sparen nu eindelijk :tongduim: )...natuurlijk wel als je een beetje moe bent van het standaard blok, en meer on-road rijd dan off-road(ik ga em gebruiken om naar school/werk te gaan, af en toe beetje over het strand ofzo, strad hier is 600+ meter breed:D)
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Plaats reactie