Inline coolers en alles rond koeling
-
Fré
- Quad Expert

tutut andries, peist nie.
Het is volgens mij nog altijd zo dat de afkoeling van je motor tegelijk afhangt van heel veel factoren, zoals warmtegeleidingsmogelijkheid van de koelvloeistof, warmtecapaciteit, debiet, temperatuurverschil, radiatordoorstroming en vorm, ...
Alles helpt hier. Verhoog je 1 van die dingen dan koelt de motor beter.
Het is volgens mij nog altijd zo dat de afkoeling van je motor tegelijk afhangt van heel veel factoren, zoals warmtegeleidingsmogelijkheid van de koelvloeistof, warmtecapaciteit, debiet, temperatuurverschil, radiatordoorstroming en vorm, ...
White LTZ-450 - powered by MSD -
ff offtopic:
ik heb deze namiddag gaan rijden en mijn koelvloeistof had een temperatuur van rond en bij de 55 a 60 graden. Dit met scoops in inline cooler. Voordien was dit zo een 65 a 70 tijdens deze periode.
Het echte verschil zal ik maar weten in de zomer op parcour.
Gaan de test afwachten, ben benieuwd naar het resultaat of dit echt 10 graden koeler is.
ik heb deze namiddag gaan rijden en mijn koelvloeistof had een temperatuur van rond en bij de 55 a 60 graden. Dit met scoops in inline cooler. Voordien was dit zo een 65 a 70 tijdens deze periode.
Het echte verschil zal ik maar weten in de zomer op parcour.
Gaan de test afwachten, ben benieuwd naar het resultaat of dit echt 10 graden koeler is.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Dus Fré, jij volgt mijn mening dat je doorstroming niet moet afremmen maar verhogen ?Fré schreef:tutut andries, peist nie.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Nu we het over PWR hebben, ze hebben sinds kort nieuwe radiator uit met geïntegreerde oliekoeler ! Nog niets over gevonden op het net, maar als je eens zoekt in de Indy foto's staat er foto van quad met zo'n radiator.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be