Pagina 3 van 3

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:08
door PJ
egt super mooie quad :knikduim:

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:09
door dixie
schoon bakske :tongduim:
binnekort staan der alleen witte suzuki's aan de start in Vollezele :crossercool:

rock on

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:11
door Jockey
dixie schreef:schoon bakske :tongduim:
binnekort staan der alleen witte suzuki's aan de start in Vollezele :crossercool:

rock on
hihi :knikduim:

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:49
door yahmmy the one
zo nieuw, zo mooi en al zo vuil :lol:
prachtige quad, vandaag ene zien passeren in eeklo met vele mods :applaus:

Geplaatst: ma 17 apr, 2006 23:51
door Bartie
uwe fotograaf had den truk precies door nu :mrgreen:

Geplaatst: di 18 apr, 2006 07:35
door Teunie
Ik krijg echt de tranen in de ogen als ik zie hoe je die quad afbeult...

Hoop voor jou dat het echt de goede inrijmethode is hoor, ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen... :muur:

Geplaatst: di 18 apr, 2006 09:59
door Lewis
Teunie schreef:Ik krijg echt de tranen in de ogen als ik zie hoe je die quad afbeult...

Hoop voor jou dat het echt de goede inrijmethode is hoor, ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen... :muur:
mooi quadje, ik hoop ook voor jouw dat het de goede methode is, motor zal rap los zijn das een feit maar volgens mij ook al veel slijtage opgelopen... rij toch eerst een tank of twee rustig dat alles rustig kan loskomen en zich zetten, en hem dan is goed belasten in zware ondergrond dat de cilinder is goed gezet word, maar toch niet een nieuwe quad bijna onbelast in hoge toeren jagen :verymad: ze zal niet direct kapot vliegen maar...
mensen die op deze wijze roderen hebben volgens mij nog nooit een motor vanbinnen gezien,of begrijpen weinig van techniek, maar enfin ieder zijn methode ! veel geluk met u speeltje ! :applaus:

Geplaatst: di 18 apr, 2006 12:55
door No Limit W-tec
Bartie schreef:
brutus32 schreef:ferme quad, maar beetje roderen kan nooit kwaad, ne nagelnieuwe motor al direkt in hoge toeren jagen zou ik nie direkt doen :wink:
Volgens motoman is het juist wel de goede manier

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Bestaan verschillende meningen over. Wij roderen ook niet overdreven veel maar volgende zaken vind ik belangrijk :

1. Vooral het proces van opwarmen en afkoelen is belangrijk (5 min-10 min-15 min rijden en tussenin VOLLEDIG koud laten worden)
2. Doortrekken mag maar vanaf dat motor op hoog toerental is direct terug gas minderen
3. Beter op 't gemak rijden dan stationair laten warm draaien
4. Naar mijn gedacht rodeer je beter op een crossparcourtje dan op de baan omdat je op de baan te lang aan zelfde toerental rijdt. Net het variëren van toerental is belangrijk.

Geplaatst: di 18 apr, 2006 16:47
door Jockey
No Limit YFZ schreef:
Bartie schreef:
brutus32 schreef:ferme quad, maar beetje roderen kan nooit kwaad, ne nagelnieuwe motor al direkt in hoge toeren jagen zou ik nie direkt doen :wink:
Volgens motoman is het juist wel de goede manier

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Bestaan verschillende meningen over. Wij roderen ook niet overdreven veel maar volgende zaken vind ik belangrijk :

1. Vooral het proces van opwarmen en afkoelen is belangrijk (5 min-10 min-15 min rijden en tussenin VOLLEDIG koud laten worden)
2. Doortrekken mag maar vanaf dat motor op hoog toerental is direct terug gas minderen
3. Beter op 't gemak rijden dan stationair laten warm draaien
4. Naar mijn gedacht rodeer je beter op een crossparcourtje dan op de baan omdat je op de baan te lang aan zelfde toerental rijdt. Net het variëren van toerental is belangrijk.
dit is de methode die wij volgen
en al die negatieve commentaar je was er niet eens bij dus wat kun je nu afleiden van enkele foto's? :roll:

Geplaatst: di 18 apr, 2006 17:21
door Bartie
No Limit YFZ schreef:
Bartie schreef:
brutus32 schreef:ferme quad, maar beetje roderen kan nooit kwaad, ne nagelnieuwe motor al direkt in hoge toeren jagen zou ik nie direkt doen :wink:
Volgens motoman is het juist wel de goede manier

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Bestaan verschillende meningen over. Wij roderen ook niet overdreven veel maar volgende zaken vind ik belangrijk :

1. Vooral het proces van opwarmen en afkoelen is belangrijk (5 min-10 min-15 min rijden en tussenin VOLLEDIG koud laten worden)
2. Doortrekken mag maar vanaf dat motor op hoog toerental is direct terug gas minderen
3. Beter op 't gemak rijden dan stationair laten warm draaien
4. Naar mijn gedacht rodeer je beter op een crossparcourtje dan op de baan omdat je op de baan te lang aan zelfde toerental rijdt. Net het variëren van toerental is belangrijk.

Klopt volledig, komt ook overeen met de techniek van motoman.

Wat is superslecht

- stationair lang laten draaien (dus onbelast)
- onbelast op hoge toeren laten draaien
- op het zelfde toerental rijden


Dus ideale is op een crossparcourtje door de versnellingen heen gaan.

Wel eerst rustig warm rijden ! maar dat moet je altijd doen.

Geplaatst: di 18 apr, 2006 23:18
door Teunie
Geen negatieve commentaar, we zijn alleen bezorgd.
Ieder is vrij om de methode te gebruiken die hij of zij het beste vindt! :bier:

Geplaatst: vr 21 apr, 2006 21:44
door Sg6
very nice! volgende week westdorpe?
en weet er iemand hoe het nu zit met de piston? moet die ook vervangen worden om de 50 u ofzo?

Geplaatst: za 22 apr, 2006 09:05
door Teunie
Sg6 schreef:very nice! volgende week westdorpe?
en weet er iemand hoe het nu zit met de piston? moet die ook vervangen worden om de 50 u ofzo?
Dat ligt eraan hoe je hem inrijdt :applaus:
Sorry voor de nutteloze post :engel: