Geplaatst: ma 17 apr, 2006 19:08
egt super mooie quad
hihidixie schreef:schoon bakske
binnekort staan der alleen witte suzuki's aan de start in Vollezele
rock on
mooi quadje, ik hoop ook voor jouw dat het de goede methode is, motor zal rap los zijn das een feit maar volgens mij ook al veel slijtage opgelopen... rij toch eerst een tank of twee rustig dat alles rustig kan loskomen en zich zetten, en hem dan is goed belasten in zware ondergrond dat de cilinder is goed gezet word, maar toch niet een nieuwe quad bijna onbelast in hoge toeren jagen ze zal niet direct kapot vliegen maar...Teunie schreef:Ik krijg echt de tranen in de ogen als ik zie hoe je die quad afbeult...
Hoop voor jou dat het echt de goede inrijmethode is hoor, ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen...
Bestaan verschillende meningen over. Wij roderen ook niet overdreven veel maar volgende zaken vind ik belangrijk :Bartie schreef:Volgens motoman is het juist wel de goede manierbrutus32 schreef:ferme quad, maar beetje roderen kan nooit kwaad, ne nagelnieuwe motor al direkt in hoge toeren jagen zou ik nie direkt doen
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
dit is de methode die wij volgenNo Limit YFZ schreef:Bestaan verschillende meningen over. Wij roderen ook niet overdreven veel maar volgende zaken vind ik belangrijk :Bartie schreef:Volgens motoman is het juist wel de goede manierbrutus32 schreef:ferme quad, maar beetje roderen kan nooit kwaad, ne nagelnieuwe motor al direkt in hoge toeren jagen zou ik nie direkt doen
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
1. Vooral het proces van opwarmen en afkoelen is belangrijk (5 min-10 min-15 min rijden en tussenin VOLLEDIG koud laten worden)
2. Doortrekken mag maar vanaf dat motor op hoog toerental is direct terug gas minderen
3. Beter op 't gemak rijden dan stationair laten warm draaien
4. Naar mijn gedacht rodeer je beter op een crossparcourtje dan op de baan omdat je op de baan te lang aan zelfde toerental rijdt. Net het variëren van toerental is belangrijk.
No Limit YFZ schreef:Bestaan verschillende meningen over. Wij roderen ook niet overdreven veel maar volgende zaken vind ik belangrijk :Bartie schreef:Volgens motoman is het juist wel de goede manierbrutus32 schreef:ferme quad, maar beetje roderen kan nooit kwaad, ne nagelnieuwe motor al direkt in hoge toeren jagen zou ik nie direkt doen
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
1. Vooral het proces van opwarmen en afkoelen is belangrijk (5 min-10 min-15 min rijden en tussenin VOLLEDIG koud laten worden)
2. Doortrekken mag maar vanaf dat motor op hoog toerental is direct terug gas minderen
3. Beter op 't gemak rijden dan stationair laten warm draaien
4. Naar mijn gedacht rodeer je beter op een crossparcourtje dan op de baan omdat je op de baan te lang aan zelfde toerental rijdt. Net het variëren van toerental is belangrijk.
Dat ligt eraan hoe je hem inrijdtSg6 schreef:very nice! volgende week westdorpe?
en weet er iemand hoe het nu zit met de piston? moet die ook vervangen worden om de 50 u ofzo?