Pagina 3 van 3

Geplaatst: zo 25 jun, 2006 18:10
door Turboy6
Fré schreef:vooraan zit geen linkage, daar zal je het anders moeten oplossen.

sg6 en ik rijden al een jaar op parcours met deze linkage, in combinatie met bijpassende verbrede a-armen. De volledige quad komt hierdoor een 5-tal cm lager te hangen, en veert stukken beter.
Vanachter nog met originele schokdemper, moet je wel zorgen dat je niet veel meer dan 75-80 kg weegt.

Is het voor op parcours dat je je Z wil uitrusten?
Is ni voor op parcours maar gewoon om nog beter te kunnen 'vliegen' e.
Kan er vooraan geen stukje opgezet worden, heb dat op de site van durablue gezien?
Ikzelf weeg een 83 kg dus die linkage is nog aan te raden. Je praat over verbrede A-armen maar dan moeten de veren ook veranderd worden en die kosten zie ik ni zo zitten omdat ik dan nu ook motorisch beetje aant veranderen ben, geen echt grootse kosten maar de kleine beetjes vormen al gauw een grote hoop e

Geplaatst: zo 25 jun, 2006 18:45
door Fré
is die 4,5 cm dan genoeg? want er zijn linkages die je quad nog meer verlagen, maar daar moet je dan ook niet meer mee gaan springen.

voor meer info:
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=

Geplaatst: ma 26 jun, 2006 22:50
door Turboy6
Fré schreef:is die 4,5 cm dan genoeg? want er zijn linkages die je quad nog meer verlagen, maar daar moet je dan ook niet meer mee gaan springen.

voor meer info:
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Voor mij zou dat zeker genoeg zijn, het is ni voor op de baan maar echt om enduro en soms eens een parcourke mee te pikken, moet er nog kunnen mee springen e :D

Geplaatst: di 27 jun, 2006 09:54
door Sg6
Fre ik peis dat we eens snelcursus CNC voor een leadwell gaan moeten volgen ze! Stel je voor ... gaan we eens da maken, aja jooow. 10min later TING READY!

@turboy6:

Heb nog een uitstekende set XC-armen liggen. Uitstekend voor Xross Country en om eens parcourke mee te pikken.
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=12336

Nog meer info:
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=8024

Geplaatst: di 27 jun, 2006 23:46
door Turboy6
Sg6 schreef:Fre ik peis dat we eens snelcursus CNC voor een leadwell gaan moeten volgen ze! Stel je voor ... gaan we eens da maken, aja jooow. 10min later TING READY!

@turboy6:

Heb nog een uitstekende set XC-armen liggen. Uitstekend voor Xross Country en om eens parcourke mee te pikken.
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=12336

Nog meer info:
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=8024
klinkt aanlokkelijk die armen maar het prijskaartje zie ik ni zitten, ik rij enkel op recreatief niveau al gaat het bij ons ook wel hard hoor daar ni van, maar met die andere armen moet ik dan nog op zoek gaan naar andere veren ook en dan zit ik al gauw aan 1000 euro als ik er al mee kom.

Het ziet er ook nogal moeilijk uit om de juiste afstelling te vinden van jullie armen als ik dat zo allemaal lees, ben er nog een beetje leek in en bij mij zouden ze moeten goed staan van de eerste keer en voor de rest nooit meer aankomen, begrijp je. Jullie zullen daar ongetwijfeld wel mee spelen.

Geplaatst: di 27 jun, 2006 23:57
door Sg6
afstelling?
De enige afstelling zijn die van die balljoints en dan de veren. Verder niets bijzonder aan af te stellen.
In feite is het mogelijk om met originele veren te gaan rijden aangezien je het 2006 model hebt. Die zijn toch beter dan de veren van een 2004 model?

Geplaatst: wo 28 jun, 2006 00:53
door Turboy6
Sg6 schreef:afstelling?
De enige afstelling zijn die van die balljoints en dan de veren. Verder niets bijzonder aan af te stellen.
In feite is het mogelijk om met originele veren te gaan rijden aangezien je het 2006 model hebt. Die zijn toch beter dan de veren van een 2004 model?
Maar springen zal ni echt meer gaan, zal altijd met de neus de grond raken denk ik of ben ik verkeerd?

Geplaatst: wo 28 jun, 2006 10:44
door Sg6
Als ge uw compressie kunt regelen zulde niet met de neus op de grond gaan bij het springen. Ook als uw veren evenlang zijn en evenveel kunnen inveren of mijn reigers dan komt ge NOOIT tegen de grond met chasis. En ik denk dat er niet veel verschil zal zitten op de Reigers en uw 2006 veren met piggybag kwa afmetingen.

Geplaatst: wo 28 jun, 2006 22:57
door Turboy6
Ik zal wel zien e, andere armen zou misschien wel de oplossing zijn maar zoals ik al zei is het nogal een dure optie en had da liever wat goedkoper opgelost gezien, zal er wel eens tegenkomen na wat zoeken, daarmee bedoel ik niks verkeerd hoor Sg6 daar ni van, je hebt me al aardig op weg geholpen en ben al veel wijzer geworden

Geplaatst: wo 28 jun, 2006 23:02
door Sg6
np ben nu gewoon heel boos hoor hohohohoooh. :mrgreen:
forum is om mensen te helpen.

greetzzzz

Geplaatst: wo 28 jun, 2006 23:04
door Turboy6
That's the spirit e, misschien zijn er anderen ook wel mee geholpen, men leert alle dagen nog bij

Geplaatst: vr 30 jun, 2006 01:34
door Turboy6
Ben er dus uit, achteraan de link van Fré en Sg6 en vooraan verbreden a-armen van Teun met 4 veerpunten. Nog een chance dat ik jullie heb e jongens :applaus: :tongduim: :knikduim: