Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 18:43
door Ralph
Ducati is inderdaad schandalig duur, maar zooooo mooi :yummie:

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 21:03
door mikebike
Met desmo kun je de aandrijving van de nokkenassen ook lichter laten(ducati bedient ook de nokjes met rubber riempjes),met zware klepveren(met hele hoge toerentallen moet je de klepveren ook heel stug hebben om het klepzweven te verkomen,en moet je nagaan hoe hard de kleppen weer op de klepzetels terecht komen :shock: ) moet de aandrijftrein ook zwaar worden uitgevoerd(ketting),draai maar eens een nokkenas rond van een gsx1000 of een ducati 999 bv.. Mercedes had trouwens de desmo bediening al veel eerder op een auto zitten als ducati het ontwerp gebruikte.anyway,de bediening met klepveren is nog lang niet aan zijn eind voor ons(honda draaide tientallen jaren geleden al dik 20000 toeren met klepveren,was wel horlogetechniek,geen 1000cc superbike`s),alleen de formule 1 teams en grand prix fietsen hebben binnenkort een alternatief nodig om de vraag naar hogere toerentallen te beantwoorden..

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 21:46
door Ralph
Elektronisch moet je wel wat kunnen doen. Als je het spoel principe zou gebruiken, dan kan je de klep ook in z'n zetel houden. De vraag is alleen of het lukt om een magnetisch veld op te wekken dat krachtig genoeg is om de klep te kunnen lichten en vasthouden. Of een servo, maar ik weet niet of die snel genoeg kan zijn.

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 22:04
door mikebike
elektriciteit reist met 300000kmpu,dus snelheid zit er genoeg in :knikblij: ,alleen hoe laat je de klep rustig op zijn zetel komen :roll:

Geplaatst: ma 18 sep, 2006 23:00
door Tony
Ik denk dat de mechanische bediening zijn langste tijd wel heeft gehad. Hieronder versta ik dus de titanium kleppen, veren, en retaining disc's. Met de huidige toerentallen is het zelfs met deze hele titanium handel niet meer te volgen. Volgens mij wordt het in eerste instantie toch de pneumatische klepbediening, omdat deze zich al geruime tijd heeft bewezen in de F1. Deze bediening is zéér goed af te stellen, zonder dat de hele cilinderkop open, of verbouwd moet worden.

Geplaatst: di 19 sep, 2006 06:21
door mikebike
Het hele ontwerp van de zuigermotor mag wel eens vernieuwd worden...is ook al meer dan 100jaar oud,meer efficientere ontwerpen moet nu toch wel gebouwd kunnen worden(wat is het rendement van een benzine motor,25% van de benzine wordt omgezet in beweging?),ik denk bv aan een soort rotatie(wankel)motor,waar iets alleen maar rond hoeft te draaien,en niet heen en weer hoeft te gaan,en bij elke verbrandingsslag ook nog 4x stil moet staan(onderste dode punt,bovenste dode punt)...iemand een goed idee hoe het beter kan :afgestudeerd:

Geplaatst: di 19 sep, 2006 06:25
door Ralph
Is inderdaad maar een klein percentage van rond de 25 a 30 procent. In tegenstelling tot een elektromotor die zo'n 80% of misschien zelfs meer kan halen, ik denk dat het de brandstofcel wordt.

Geplaatst: di 19 sep, 2006 07:46
door epix no-fear
ik zou wel eens willen zien dat ze een roterende motor in een quad bouwen :)
ik denk dat de mogelijkheden eindeloos zijn in theorie kun je zo'n blok oneindig veel toeren laten maken en ze trillen niet zo erg

Geplaatst: di 19 sep, 2006 09:02
door Ralph
Laten we er een bouwen :p

Geplaatst: di 19 sep, 2006 14:59
door Castelli
Ralph schreef:Is inderdaad maar een klein percentage van rond de 25 a 30 procent. In tegenstelling tot een elektromotor die zo'n 80% of misschien zelfs meer kan halen, ik denk dat het de brandstofcel wordt.
En dan mag je het koppel niet vergeten... elektromotoren hebben een fenomenaal koppel waar benzine motoren alleen maar kunnen van dromen.

Geplaatst: di 19 sep, 2006 15:50
door Ralph
Ligt er aan wat voor een elektromotor en hoe je hem schakelt, maar je kan er inderdaad een hoog koppel uit halen bij een laag toerental (net een diesel :)) en een hoge snelheid. Kijk maar naar die BMW, een topsnelheid van 324 km/h :shock: Helaas zitten er niet zo heel veel pk's in.

Geplaatst: di 19 sep, 2006 16:56
door wally
ik kan hier niet over meepraten helaas :|

Geplaatst: di 19 sep, 2006 18:13
door Ralph
Zoveel weet ik er ook niet meer van hoor, zakt allemaal weg na een paar jaar :oops:

Geplaatst: di 19 sep, 2006 18:35
door Robby
wankelmotor is een van de beste uitvindingen die er geweest is, moesten er geen materialistiche remmers zijn,zou dit de snelste motor zijn.
greetz

Geplaatst: di 19 sep, 2006 18:47
door wally
Robby schreef:wankelmotor is een van de beste uitvindingen die er geweest is, moesten er geen materialistiche remmers zijn,zou dit de snelste motor zijn.
greetz
helemaal mee eens.....