Pagina 3 van 3
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 15:41
door scottusa
No Limit YFZ schreef:Frank MB schreef:Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die as breekt. Je zult dat niet bij Ingo of Joost zien want die rijden constant met het nieuwste materiaal.
Als je zo reageert is het net alsof je zit te verlangen tot de eerste as breekt om te kunnen zeggen dat W-tec niet goed is en
VLS zoveel beter want dat breekt nooit.
Samuel, een franse quadrijder die ik goed ken heeft dit weekend de as op zijn YFZ gebroken, gevolg : kruisbanden verrokken en 3 weken out, dus vind ik het maar een ziekelijke gedachte.
Met die foto wou ik alleen aantonen dat W-tec wel degelijk zijn huiswerk goed heeft gemaakt en materiaal, verwerking, harding en concept op mekaar afstemt en met goed restultaat.
breken miss niet maar serieus doorplooien wel ! vorig jaar euroquadweekend is yamahaking mogen stoppen door een as die dubbelgeplooid stond
![Wink ;)](./images/smilies/icon_knipoog.gif)
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 15:44
door epix no-fear
klopt daar was het einde van de as vanaf gebroken het gedeelte waar de splines op zitten
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 15:44
door Vyrena
Ik kan dat ook best wel begrijpen: jij bent dealer W-tec, en Frank zit constant bij VLS, maar ik hoop dat je kan begrijpen dat sommige mensen een beetje moe worden van al die discussies.
Op dit moment heeft W-tec goede rijders, dat is zeker waar (ik zeg NIET dat VLS slecht is absoluut NIET) maar deze rijders komen overal, en zijn vaak voorin te vinden. Toen W-tec amper bestond reed Brusselers op VLS, en die reed met de top van Engeland mee, en won in Le Touquet, dus dat kan OOK.
Zelfde discussie als waar Joost mee rijd, lekker belangrijk?! Hij had het er nog met me over, vond het een beetje irritant, and who cares waar hij op rijd?
Er word weer zoveel gelult de laatste tijd
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 15:46
door Frank MB
No Limit YFZ schreef:Als alles zo slecht is aan die w-tec, waarom haalt Hofmans het haast van die 1000 cc quads in Nederland, wint Jan met de vingers in de neus MCLB, wint Brems zowat alles in Grand Ouest en rijdt Jan 4de in Berck waar in het zand de vering zo belangrijk is ? Zal wel toeval zijn...
Aan VLS komt niets hé, vandaar dat Jerome Fournier vorig jaar met splinternieuwe VLS geen enkele zandwedstrijd heeft uitgereden en nu Suzuki rijdt... Ik breek niet vlug een ander merk af, maar als je gaat overdrijven kan ik ook beginnen hoor...
Als je wertuigkundige in wording bent, zet dan maar eens boompje op met Fré over de as en de achterbrug en de procédés en materialen die bij W-tec gebruikt worden. Het gaat mijn petje te boven, ben er niet slim genoeg voor maar zie enkel dat ze weten waar ze mee bezig zijn en dat de resultaten er zijn.
Aan de W-tec wordt contant nog verder gewerkt en ontwikkeld, dit kan je van VLS niet zeggen. Daar lijkt de tijd stil te staan.
Wie is nu wat aan het afbreken, jij mag alles zeggen en ik niets houd daar toch eens mee op. Ik kan ook wel zeggen dat de Spaanse en Franse importeurs niet met de nieuwe wtecs willen rijden en maar overgestapt zijn op suzuki maar wat schiet je er mee op, sinds jij verdeler bent van wtec ben jij heel erg in je nadeel veranderd en geef jij overal op af, en als ik een keer iets zeg dan voel jij je meteen aangevallen, doe toch eens even normaal en koel eens af voordat je wat zegt, dat doe ik heel vaak op die posts van jou maar niet altijd gaat dat, want ik heb ook een mening en mag deze in onze vrije Landen gewoon uitspreken, en daar moet je mee leven, kun je er niet mee leven dan heb JIJ gewoon pech.
![Zzz :zzz:](./images/smilies/icon_slaap.gif)
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 15:58
door No Limit W-tec
Vyrena schreef:Op dit moment heeft W-tec goede rijders, dat is zeker waar (ik zeg NIET dat VLS slecht is absoluut NIET) maar deze rijders komen overal, en zijn vaak voorin te vinden. Toen W-tec amper bestond reed Brusselers op VLS, en die reed met de top van Engeland mee, en won in Le Touquet, dus dat kan OOK.
Dit is al paar jaar achter de rug, quadwereld heeft intussen een hele evolutie meegemaakt, terwijl VLS heeft stilgestaan en enkel op zoek is gegaan naar zwaardere motoren om het gewichtsverschil te compenseren. Mocht W-tec blijven verder doen met hun oude chassis dan stonden ze nu in zelfde schuitje als VLS.
Het gaat heus niet enkel om de top rijders alleen die het mooie weer maken : Nico Van Moer is ook heel wat beter geworden op de W-tec, in Berck staan 5 W-tecs in top 20, dus zal wel niet enkel aan de piloot liggen.
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 15:58
door SlOoT
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 16:06
door Vyrena
Dus wie weet wat er over 5 jaar allemaal erbij is gekomen?
Toen was het VLS, nu W-tec, maar over 5 jaar misschien wel heel wat anders!
Die motoren kun je zelf kiezen, mijn broer heeft jaren op een Gas gas 300 gereden, superlicht blokje en rijd best. Overal zijn zwaardere motoren in gekomen, kijk naar de 1000cc`s en de Husaberg van Nico.
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 16:07
door No Limit W-tec
Frank MB schreef: Ik kan ook wel zeggen dat de Spaanse en Franse importeurs niet met de nieuwe wtecs willen rijden en maar overgestapt zijn op suzuki maar wat schiet je er mee op
Je vertelt er ook niet bij dat diezelfde Franse dealer VLS importeerde maar er ook al lang mee gestopt is.
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 16:08
door Frank MB
Vyrena schreef:Ik kan dat ook best wel begrijpen: jij bent dealer W-tec, en Frank zit constant bij VLS, maar ik hoop dat je kan begrijpen dat sommige mensen een beetje moe worden van al die discussies.
Op dit moment heeft W-tec goede rijders, dat is zeker waar (ik zeg NIET dat VLS slecht is absoluut NIET) maar deze rijders komen overal, en zijn vaak voorin te vinden. Toen W-tec amper bestond reed Brusselers op VLS, en die reed met de top van Engeland mee, en won in Le Touquet, dus dat kan OOK.
Zelfde discussie als waar Joost mee rijd, lekker belangrijk?! Hij had het er nog met me over, vond het een beetje irritant, and who cares waar hij op rijd?
Er word weer zoveel gelult de laatste tijd
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Ik probeer normaal te doen, maar zo te zien heeft nolimit een raas bui en weet hij van geen ophouden. Ik ben het met je eens dat het eigenlijk kinderachtig is. Maar dat zie je vaak pas achteraf. Ook weet ik dat wtec nu veel goede rijders heeft en vls niet. Ik weet alleen soms niet wat ik met die opmerkingen van nolimit aan moet, het zal er dan wel recht voor zijn raap uitkomen maar zo ben ik. Als No limit daar niet mee kan leven dan heeft hij pech, daar lig ik niet wakker van.
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 16:17
door No Limit W-tec
Wees gewoon eerlijk en begin niet telkens af te breken, dan moet ik niet eens reageren. Je probeert telkens W-tec in slecht daglicht te stellen en daar kan ik als dealer idd niet mee leven als het onterecht is of naast de kwestie.
Kern van dit topic is gewoon dat ik een foto post van een as die ferm doorbuigt, niet breekt en niet geplooid is na deze sprong. Hoopte er alleen wat reacties op te krijgen als die van Fré met een redelijke technische uitleg erover, geen zaken als : vroeg of laat breekt die wel eens.
Denk toch niet dat VLS slechte rijders heeft hoor, vind het nogal een sneu uitspraak voor je collega's !
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 16:20
door Frank MB
No Limit YFZ schreef:Wees gewoon eerlijk en begin niet telkens af te breken, dan moet ik niet eens reageren. Je probeert telkens W-tec in slecht daglicht te stellen en daar kan ik als dealer idd niet mee leven als het onterecht is of naast de kwestie.
Kern van dit topic is gewoon dat ik een foto post van een as die ferm doorbuigt, niet breekt en niet geplooid is na deze sprong. Hoopte er alleen wat reacties op te krijgen als die van Fré met een redelijke technische uitleg erover, geen zaken als : vroeg of laat breekt die wel eens.
Denk toch niet dat VLS slechte rijders heeft hoor, vind het nogal een sneu uitspraak voor je collega's !
Ik zeg alleen dat wtec veel goede rijders heeft en vls dus weinig goede rijders, oftewel geen echte topper volgens mij. daar zeg ik toch niets verkeerds mee, zeg ik iets over vls is het weer niet goed jij weet niet wat je wil.
Want VLS heeft op de cross wat minder mensen, maar op het endurance vlak doet VLS het nog gewoon goed. Als ik zie dat vls gewoon nog 15de word in pdv dan weet ik dat de machines en de mensen goed zijn. Maar op de cross is het nu iets minder en in belgie rijden op de cross volgens mij helemaal weinig vlsen.
![Afbeelding](http://mauritsveldhuysen.punt.nl/fotoboek/t_87832_315350.jpg)
Geplaatst: ma 02 okt, 2006 16:23
door Ivoman #7
Oh, sorry.
![Beschaamd :oops:](./images/smilies/icon_bloos.gif)
Ik maakte uit de foto op dat ie net brokken reed. Je had misschien een woordje moet toelichten?
Nuja, los van de discussie hier, er scheelt dus niks aan de as... Dat zegt toch wel wat...
En dan bedoel ik niet dat de één beter is dan de ander. Gewoon blij wezen dat er 2 merken zich toespitsen op 't maken en verbeteren van de "beste" quads die er zijn.
Super! toch?
EDIT: Ik denk zelf dat er maar een minderheid spreekt over de qualiteit van W-tec en VLS quads. Want als ik die zie rijden sta ik toch telkens weer versteld.
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)