Pagina 3 van 3

Geplaatst: di 28 nov, 2006 18:58
door wally
man man man, wat een gedonder met een ltr. echt zonde. wel :buig: aan jj voor de afwikkeling.. succes

Geplaatst: do 30 nov, 2006 11:44
door Sg6
oeioei dit komt niet goed voor de ltr!

Geplaatst: do 30 nov, 2006 12:38
door Twan #33
Sg6 schreef:oeioei dit komt niet goed voor de ltr!
Goekome zal het wel, het is gewoon zo dat bijna elke nieuw ontwikkelde quad starters problemen heeft ookal komen die pas na een jaar te voorschiijn.
Ben zeer benieuwd wat de kawa voor problemen gaat geven

Geplaatst: do 30 nov, 2006 17:24
door mx jake
ze moeten gewoon meer testen voordat ze het op de markt brengen
het lijkt mij dat ze bij suzuki iets te veel haast hebben gehad om honda en yamaha in te halen
de lt kwam ook vrij laat in het jaar

Geplaatst: do 30 nov, 2006 18:18
door peet #77
man man zo over zagen hier der zijn ook al rappy 700 vastgelopen en boit ook staat nu zelfs voor gerstelling

Geplaatst: do 30 nov, 2006 18:39
door mx jake
peet #77 schreef:man man zo over zagen hier der zijn ook al rappy 700 vastgelopen en boit ook staat nu zelfs voor gerstelling
jij heb zeker ook een suzuki 450

geeft niks hoor, het komt allemaal best goed

Geplaatst: do 30 nov, 2006 19:05
door peet #77
mx jake schreef:
peet #77 schreef:man man zo over zagen hier der zijn ook al rappy 700 vastgelopen en boit ook staat nu zelfs voor gerstelling
jij heb zeker ook een suzuki 450

geeft niks hoor, het komt allemaal best goed
zie jij of ik een soez heb :mrgreen:

Geplaatst: do 30 nov, 2006 19:26
door mx jake
peet #77 schreef:
mx jake schreef:
peet #77 schreef:man man zo over zagen hier der zijn ook al rappy 700 vastgelopen en boit ook staat nu zelfs voor gerstelling
jij heb zeker ook een suzuki 450

geeft niks hoor, het komt allemaal best goed
zie jij of ik een soez heb :mrgreen:
ja ik zien het
en hij is leuk met die blauwe banden :duimhoog:

Geplaatst: do 30 nov, 2006 20:30
door peet #77
vind het juist balen altijd op die suzuki maar op iedere rit bij ons vallen die yamahas wel stil of loepen ze vast man man dat is de reden waarom ik zo gefrusteerd was daarnet sorry :oops:

Geplaatst: do 30 nov, 2006 21:29
door tuumke
peet #77 schreef:vind het juist balen altijd op die suzuki maar op iedere rit bij ons vallen die yamahas wel stil of loepen ze vast man man dat is de reden waarom ik zo gefrusteerd was daarnet sorry :oops:
Dat er hier en daar eentje vastloopt of stilvalt kan gebeuren he, dan ligt het meestal aan gebrekkig onderhoud oftewel aan de leeftijd van de quad in kwestie. Maar hier gaat het toch wel duidelijk over een constructiefout temeer omdat deze quad er volgens mij nog niet al te veel draaiuren heeft opzitten.

Kijk naar de Yamaha Raptor van 2001, ook hier en daar een kinderziekte in de versnellingsbak. Ik denk dat dat toch wel vrij normaal is bij nieuwe modellen.
Maar niet getreurd, zoals mx Jake zei: Het komt allemaal best goed :duimhoog:

Geplaatst: vr 01 dec, 2006 10:03
door No Limit W-tec
peet #77 schreef:vind het juist balen altijd op die suzuki maar op iedere rit bij ons vallen die yamahas wel stil of loepen ze vast man man dat is de reden waarom ik zo gefrusteerd was daarnet sorry :oops:
Peet, je moet met alles rekening houden hé, hoeveel yamaha's rijden er tov Suzuki, hoe oud zijn die yamaha's,... Wij heb (op zijn zachtst gezegd) zwaar gecrosst met de YFZ's en hebben motorisch gezien weinig of geen problemen gehad mits goed en tijdig onderhoud en correct gebruik. Enige waar ik persoonlijk last van gehad heb is dichting van waterpomp, maar dat is niets vergeleken bij wat nu gebeurt bij de LTR's. Kijk eens hoeveel uren die yamaha's hebben die kapot draaien en hoe ze er mee gereden hebben (vaak te veel baan met te kleine tandwielverhouding).

Toen in in het begin zei dat er veel problemen waren met de LTR's in frankrijk op de wedstrijden lachte iedereen mij weg.

LTZ was ook super quad, maar nu draait ook de ene na de andere kapot. Blijven heel sterke motoren maar te veel uren zonder volledige revisie eisen op den duur toch hun tol.

Iedereen wil steeds sneller en steeds meer pk's uit zo licht mogelijke blok die quasi met zelfde cc's blijft. Dan weet je dat er meer onderhoud nodig is, maar dat beseffen velen nog niet. Tot ze kapot draaien en merken dat het vaak geen garantie is en hun spaarpot leeg is...

Iedereen die met quad rijdt moet beseffen dat het dure hobby is. De tijd dat je jaar met quad reed en haast niets verloor bij verkoop is voorbij, daardoor zijn velen genoodzaakt om langer met quad te rijden maar zien dan de revisies over het hoofd. Als je regelmatig rijdt moet je beseffen dat je jaarlijks (zonder aankoop tuning spullen) toch gauw aan een halve euro per km kosten zit. Dit beseffen velen niet.

Geplaatst: vr 01 dec, 2006 12:44
door peet #77
ja juist nicolas onderhoud moet zeer veel doen en revicie hoort erbij zeg ik moet je allemaal rekening met houden
ik zelf ga nu al een nieuwe piston laten plaatsen om zeker te zijn en al de rest moet ook gekontroleerd worden

straks bel ik u eens op heb een vraagje voor u :D