Pagina 3 van 3
Geplaatst: di 28 nov, 2006 12:51
door epix no-fear
Twan #33 schreef:vanwaar de afmetingen van een 250r?
Past de achterbrug van een 250r zo op een suzuki? A-armen ook?
neej dat past allemaal niet.
de afmetingen zijn anders en bij een suzuki zit de pivot bolt zowel door de achterbrug als door het blok en dat is bij een honda niet het geval
Mooi stukske werk
Geplaatst: di 28 nov, 2006 19:59
door Speedmaster
Mooi om te zien waar jullie mee bezich zijn .
Zou willen dat ik dat ook kon.
Maar ja ik ben een sukkel wat dat betreft.
Wens jullie veel succes en plezier er mee,en hoop het eind resultaat snel te mogen bewonderen op het forum.
Geplaatst: wo 29 nov, 2006 09:06
door epix no-fear
No Limit YFZ schreef:Fré, ik denk dat je aan de moeilijkste opdracht begint hoor !
Heb al meer slechte dan goed ontwerpen gezien van achterburggen. En meer die wel dan niet scheuren... Onderschat de krachten niet die erop komen, en zeker mee rekening houden dat er (veel) rond rijden met slechte vering die ook nog eens doorslaat. Zwakste punten zijn stuk waar link aan vast hangt en bevstinging van carrier huis aan brug.
Voldoende verstevigings gussets monteren zoals Lonestar is de boodschap volgens mij. Ben al blij dat je met vierkante buis werkt en niet met rond.
je hebt wel gelijk no limit
een achterbrug scheurt vaak door een veer die niet goed staat afgesteld.
maar bij dit soort dingen moet je ook de menselijke factor erbij rekenen.
als je springt ga je zowel voor uit als omlaag als je richting de landing gaat.
dus je moet dan proberen om je quad in de zelfde positie als de landing te krijgen.
toch zie ik veel mensen die hun quad heel ver achterover trekken waardoor er heel veel kracht op de achterbrug komt te staan.
een quad heeft niet voor niks ook vooraan vering.
dan punt 2 je benen zijn de langste schokbrekers die je hebt.
dus als je gaat staan in de lucht en je laat je zakken als je land waardoor je benen ook als schokbrekers fungeren zijn de krachten op je achterbrug minimaal.
dus naar mijn idee licht het puur aan de rijder of zijn achterbrug wel of niet scheurt
