Pagina 3 van 4
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 16:28
door Fré
tussen je luchtfilterbak (als je het zadel omhoogdoet kijk je recht op die bak) en de motor bevindt zich de carburator.
Maar ik denk niet dat het daaraan kan liggen, want dan zou je in combinatie met een plotse toerental verhoging ook enorm snel moeten optrekken. Aangezien ik meen dat dit niet het geval is denk ik eerder dat het ergens tussen de motor en de wielen moet zitten, de versnellingsbak namelijk.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 16:29
door Fré
Wå®®iør schreef:Fré schreef:kan je iets specifieker zijn?
Hoe is het deze keer gebeurd? Je zat in 5e en ineens deed de motor alsof ie in neutraal zat? En dan ben je gestopt en probeerde je te schakelen vanuit neutraal maar lukte het niet meer?
Check ook eens of dat achteruit hendeltje wel goed uitgeschakeld is.
Dus, toen ik in 5de zat deed de motor alsof hij in neutraal stond. Toen ik aan het uitbollen was probeerde ik hem een vitesse lager te zetten en was nog altijd hetzelfde probleem, heb al mijn vitessen afgelopen terwijl ik aan het uitbollen was en de motor deed telkens alsof hij in neutraal stond.
heb je dat nog altijd? zet hem anders es in een of andere versnelling en probeer hem vooruit te duwen. Normaal zou dit niet moeiteloos mogen gaan.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 16:31
door Wå®®iør
Fré schreef:tussen je luchtfilterbak (als je het deksel opendoet kijk je recht in die bak) en de motor bevindt zich de carburator.
Maar ik denk niet dat het daaraan kan liggen, want dan zou je in combinatie met een plotse toerental verhoging ook enorm snel moeten optrekken. Aangezien ik meen dat dit niet het geval is denk ik eerder dat het ergens tussen de motor en de wielen moet zitten, de versnellingsbak namelijk.
Goh, ik vind het echt k*t dat ik niets van mechaniek ken. Tjah, als je dit niet gevolgd heb op school hé.
Nu vrijdag zal ik naar de verdeler gaan met mijn quad en het hem eens uitleggen, hopelijk vind hij het probleem

.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 16:32
door Wå®®iør
Fré schreef:heb je dat nog altijd? zet hem anders es in een of andere versnelling en probeer hem vooruit te duwen. Normaal zou dit niet moeiteloos mogen gaan.
Nu heb ik dit niet meer, dus ik ging dan aan de kant staan met mijn quad, eventjes uitgedaan, dan terug gestart en dan was hij weer weg zonder problemen, durf nu wel nie meer in te hoge toeren gaan in 5des...
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 16:32
door Fré
Wå®®iør schreef:Fré schreef:tussen je luchtfilterbak (als je het deksel opendoet kijk je recht in die bak) en de motor bevindt zich de carburator.
Maar ik denk niet dat het daaraan kan liggen, want dan zou je in combinatie met een plotse toerental verhoging ook enorm snel moeten optrekken. Aangezien ik meen dat dit niet het geval is denk ik eerder dat het ergens tussen de motor en de wielen moet zitten, de versnellingsbak namelijk.
Goh, ik vind het echt k*t dat ik niets van mechaniek ken. Tjah, als je dit niet gevolgd heb op school hé.
Nu vrijdag zal ik naar de verdeler gaan met mijn quad en het hem eens uitleggen, hopelijk vind hij het probleem

.
dat komt wel, voor de basics moet je niet naar school geweest zijn. Binnenkort ken je je quad wel vanbuiten

Geplaatst: ma 22 mar, 2004 16:34
door Fré
Wå®®iør schreef:Fré schreef:heb je dat nog altijd? zet hem anders es in een of andere versnelling en probeer hem vooruit te duwen. Normaal zou dit niet moeiteloos mogen gaan.
Nu heb ik dit niet meer, dus ik ging dan aan de kant staan met mijn quad, eventjes uitgedaan, dan terug gestart en dan was hij weer weg zonder problemen, durf nu wel nie meer in te hoge toeren gaan in 5des...
en dat gebeurde allemaal zonder andere rare (krakende of ongezonde?) geluidjes?
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 17:53
door Wå®®iør
Fré schreef:
en dat gebeurde allemaal zonder andere rare (krakende of ongezonde?) geluidjes?
Juh, niets speciaals of raars gehoord.
Nu we het wel over een krakend geluid hebben

. Sinds mijn toer in de duinen hoor ik een krakend geluid, van waar het komt weet ik echt niet. Ik hoor het enkel als ik rij, dus als ik stil sta in neutraal en ik geef gas dan hoor ik het niet. Het raarste van al is: als ik dan rij en ik geef gas hoor ik dus dat krakend of ratelend geluid. Als ik mijn gas loslaat is het weg, en als ik terug gas geef hoor ik het terug. Dus ik hoor het enkel als ik gas geef. Very strange...
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 18:11
door Fré
mja maar van waar komt het?
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 18:15
door Wå®®iør
Fré schreef:mja maar van waar komt het?
Kweet het echt nie, kzal eens terwijl ik aant rijden ben, mijn oor tegen motor hangen en eens goed luisteren. Das het nadeel dat hij dat maar enkel doet wanneer ik aan het rijden ben hé. Ik hou u nog op de hoogte

Geplaatst: ma 22 mar, 2004 18:46
door Rocky
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 18:48
door Wå®®iør
Hahahaha!
Juist, dat ik daar niet aan gedacht had! Kzal dat straks eens doen si.

Geplaatst: ma 22 mar, 2004 18:49
door ~JoAcHiM~
Waarschijnlijk ergens de ketting.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 18:52
door Wå®®iør
~JoAcHiM~ schreef:Waarschijnlijk ergens de ketting.
Zou idd kunnen dat er daar wat zand aanplakt, hoe kan ik deze best kuisen??
Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:30
door Wå®®iør
Wå®®iør schreef:~JoAcHiM~ schreef:Waarschijnlijk ergens de ketting.
Zou idd kunnen dat er daar wat zand aanplakt, hoe kan ik deze best kuisen??
Niemand een idee??

Geplaatst: di 23 mar, 2004 12:31
door Hanzie
ja ofwel zand tussen de achterrem, heb ik ook. met perslucht in spuiten.