Andere carb. met standaard uitlaat?
Heb een mail gekregen omdat ik mij dat ook afvroeg en de TM40 is te groot voor 400cc is vanaf 550cc .
Je top zal wel goed zijn maar gaat low verliezen en mid ook.
Hoe groter de diameter hoe minder flow maar meer volume.
Volume = Top end
Meer flow = Low end (meer flow bedoel ook snelle flow niet hoeveelheid)
Ook je respone is beter met kleinere diameter maar moet groot genoeg zijn voor je top end met motor mods als jullie mer begrijpen
Volume = Top end
Ook je respone is beter met kleinere diameter maar moet groot genoeg zijn voor je top end met motor mods als jullie mer begrijpen
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
merci hellracer;Hellracer schreef:Heb een mail gekregen omdat ik mij dat ook afvroeg en de TM40 is te groot voor 400cc is vanaf 550cc .
Volume = Top end
De standaard carb op de z40 is ook een 36, dan wel zonder acceleratiepomp, maar is het niet beter om een iets groter model te nemen?
Zijn er nog TM's tussen de 36 en de 40?
KFX540
vraag:
Also, I was thinking of buying a aftermarket carb to go along with my fmf pipe k&n filter and no air box lid. Do you think this is a good decision to make for my next mod to my quad? Thanks
antwoord:
An aftermarket carb will help a little with the 400cc displacement, but "hold-up". If you are considering getting a 440 kit and cam any time soon, you'll want a different size carb (39-40mm) not a 36mm. We'd hate to see you buy a new carb for the 400cc and then have to swap it again in May when you decide to go to 440cc.
Also, I was thinking of buying a aftermarket carb to go along with my fmf pipe k&n filter and no air box lid. Do you think this is a good decision to make for my next mod to my quad? Thanks
antwoord:
An aftermarket carb will help a little with the 400cc displacement, but "hold-up". If you are considering getting a 440 kit and cam any time soon, you'll want a different size carb (39-40mm) not a 36mm. We'd hate to see you buy a new carb for the 400cc and then have to swap it again in May when you decide to go to 440cc.
KFX540
vraag:
Dear Pros,
How does one match up carburetor size with engine
displacement size? I have a Z400 with only full exhaust and K+N (no lid). I am looking at buying a
39mm Keihin FCR carb that someone has for sale. How
would this size work with my current setup and more importantly how would this size work in the future with a Yoshimura 450cc big bore kit? From what I have heard and read a 39mm carb may be more for 440cc displacement engines but if I am wrong let me know.
Thanks again
antwoord:
The 39mm carb is a good choice for the 450kit. The stock carb will be too restrictive for the increased displacement. However, if you install the 39mm carb now (with the 400cc displacement), your performance may suffer. If you increase the diameter of the carb without increasing the displacement, the air moves through the carb slower. The stock (36mm) carb will squeeze the air more which will make the air shoot into the engine faster.
so, the choice of carb size is a balance between how FAST the air will enter the engine and how MUCH air can make it through.
If you plan to increase to the 440/450 displacement, save the 39mm carb for then.
Dear Pros,
How does one match up carburetor size with engine
displacement size? I have a Z400 with only full exhaust and K+N (no lid). I am looking at buying a
39mm Keihin FCR carb that someone has for sale. How
would this size work with my current setup and more importantly how would this size work in the future with a Yoshimura 450cc big bore kit? From what I have heard and read a 39mm carb may be more for 440cc displacement engines but if I am wrong let me know.
Thanks again
antwoord:
The 39mm carb is a good choice for the 450kit. The stock carb will be too restrictive for the increased displacement. However, if you install the 39mm carb now (with the 400cc displacement), your performance may suffer. If you increase the diameter of the carb without increasing the displacement, the air moves through the carb slower. The stock (36mm) carb will squeeze the air more which will make the air shoot into the engine faster.
so, the choice of carb size is a balance between how FAST the air will enter the engine and how MUCH air can make it through.
If you plan to increase to the 440/450 displacement, save the 39mm carb for then.
KFX540
Dus als je bij de 400 blijft is de TM 36 de beste koop
.
Natuurlijk als je hem goed kan afstellen.
Maar dat gaat Hellracer voor ons uittesten
Die mannen vonden dat hij goed was aftestellen
Natuurlijk als je hem goed kan afstellen.
Maar dat gaat Hellracer voor ons uittesten
Die mannen vonden dat hij goed was aftestellen
Half of this LT-Z's performance gains were due to the 36mm Mikuni TM carburetor. Its idle (large, white wheel) and low-speed mixture (brass thumbscrew) are externally adjustable. Deeper within this racing-style carb, its main jet, pilot jet and needle also allow easy, intelligently designed access for simple jetting changes.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
-
Fré
- Quad Expert

das wel waar wat die kerel zegt. Maar neem dat misschien met een korreltje zout?
Zoek eens op z400central naar getuigenissen van mensen met een 39-40mm carb, en zonder big bore (wel met cams en van die dingen). Die hebben het niet over vermogensverlies!
Zie ook de drz-e, dat doet me toch nog twijfelen!
Zoek eens op z400central naar getuigenissen van mensen met een 39-40mm carb, en zonder big bore (wel met cams en van die dingen). Die hebben het niet over vermogensverlies!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ja de grote van de carbu daar ben ik ook nog niet uitFré schreef:das wel waar wat die kerel zegt. Maar neem dat misschien met een korreltje zout?
Vooral omdat ze afraden aan hellracer om een TM40 te nemen.
Hoewel je perfect een TM-400 voor een XR-400 kan vinden.
Dan ook omdat die mannen van ATVrideronline ook een model TM36 onder de Z-400 hebben gezet
Diegen die ik ken hebben ook een TM 36 genomen voor de KLX-300 en XR-400 (met 416 kit) en een TM40 voor KTM 640.
En als je dan kijkt naar de DRZ-400E heeft standaard een FCR39.
Kan natuurlijk afhangen van hoe je je motorkarakter wilt meer trial gericht (kleinere carbu) of meer cross gericht grotere carbu.
of is er een andere uitleg:?:
LTR-450
Goes 520 max
Goes 520 max
-
Fré
- Quad Expert

ja kijk es naar mijn andere post mbt tot de carbs (http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 5119#25119)
piek vermogen is idd precies hoger met die FCR40, maar je verliest volgens de pro's (en ook de dyno van gtthunder, alsook een getuigenis op z400central) wat vermogen in de middel tot lage toeren. De TM36 zou een ideale upgrade zijn voor stock bore, minder topwinst, maar grote winst over laag/midden/middelhoge toeren. Tus meer trailriding toestanden ipv MX setup met piek in hoge toeren bij de FCR's
piek vermogen is idd precies hoger met die FCR40, maar je verliest volgens de pro's (en ook de dyno van gtthunder, alsook een getuigenis op z400central) wat vermogen in de middel tot lage toeren. De TM36 zou een ideale upgrade zijn voor stock bore, minder topwinst, maar grote winst over laag/midden/middelhoge toeren. Tus meer trailriding toestanden ipv MX setup met piek in hoge toeren bij de FCR's
-
Fré
- Quad Expert

voor de twijfelaars (zoals ik
):
http://z400central.com/invision/index.p ... 49&hl=tm36
en
http://z400central.com/invision/index.p ... 95&hl=tm36

http://z400central.com/invision/index.p ... 49&hl=tm36
en
http://z400central.com/invision/index.p ... 95&hl=tm36
In mijn uitleg had ik dus toch gelijk maar nu sta ik toch voor een dillemma? 
TM36 zal toch maar voorkeur zijn aangezien ik liever Mid range heb dan top
En in belgie is de TM36 veel goedkoper, kunt er 4 kopen voor d prijs van een FCR39
TM36 zal toch maar voorkeur zijn aangezien ik liever Mid range heb dan top
En in belgie is de TM36 veel goedkoper, kunt er 4 kopen voor d prijs van een FCR39
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!