Pagina 3 van 3

Geplaatst: vr 13 apr, 2007 21:17
door skywalker
Ik heb nog een Barossa Skywalker van 1 jaar oud te koop.
Met de 250CC van Barossa ben ik nog nooit blijven steken.
Bovendien blijven alle onderdelen er gewoon opzitten en rammelt er niets los.

Geplaatst: za 14 apr, 2007 16:56
door jimmy-raptor
als je slim bent koop je in belgie een quad met homologatie papieren en laat je hem invoeren in nederland.
ik heb een raptor gekocht voor 4000 euro met papieren uit 2004 kosten voor de bpm waren 613 euro en dan nog een 200 euro voor keuren en had mijn NL kenteken 2dagen later thuis liggen.

heb jij voor 5000 euro op marktplaats met NL kenteken een raptor 660 uit 2004 gezien NEE dus .

Geplaatst: za 14 apr, 2007 17:02
door Tripod
Niet voor iedereen ligt belgie echt naast de deur oftewel het testen om te kijken of die goed is zal moeilijk gaan, verder heb jij hem bij een dealer gekocht ?

Geplaatst: za 14 apr, 2007 17:11
door BULLET-PROOF
een barraossa is een goede quad om mee te beginnen en als hij het een 2à3 jaar uithoud als je echt intensief crosst kun je nog altijd na die jaren een andere kopen .

Geplaatst: za 14 apr, 2007 17:41
door jimmy-raptor
Tripod schreef:Niet voor iedereen ligt belgie echt naast de deur oftewel het testen om te kijken of die goed is zal moeilijk gaan, verder heb jij hem bij een dealer gekocht ?
ja dat wel :) dus alles netjes erbij

Geplaatst: za 14 apr, 2007 17:42
door Tripod
Dan leg mij maar is uit welke dealer jij dat geregeld hebt :P, want dat is wel netjes zo iets zoek ik ook XD

Geplaatst: za 14 apr, 2007 17:54
door Fré
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:een barraossa is een goede quad om mee te beginnen en als hij het een 2à3 jaar uithoud als je echt intensief crosst kun je nog altijd na die jaren een andere kopen .
Niet dat ik een Barossa ken, maar is dit niet wat op het randje? :mrgreen:

Geplaatst: za 14 apr, 2007 18:01
door BULLET-PROOF
kan iets langer of korter zijn :mrgreen:

Geplaatst: za 14 apr, 2007 18:10
door Yamaha Grizzly 700
jimmy-raptor schreef:als je slim bent koop je in belgie een quad met homologatie papieren en laat je hem invoeren in nederland.
ik heb een raptor gekocht voor 4000 euro met papieren uit 2004 kosten voor de bpm waren 613 euro en dan nog een 200 euro voor keuren en had mijn NL kenteken 2dagen later thuis liggen.

heb jij voor 5000 euro op marktplaats met NL kenteken een raptor 660 uit 2004 gezien NEE dus .
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? normaal moet je altijd de volle bups betalen = 2500 tot 3000 euro...

Geplaatst: za 14 apr, 2007 18:13
door jimmy-raptor
Yamaha Grizzly 700 schreef:
jimmy-raptor schreef:als je slim bent koop je in belgie een quad met homologatie papieren en laat je hem invoeren in nederland.
ik heb een raptor gekocht voor 4000 euro met papieren uit 2004 kosten voor de bpm waren 613 euro en dan nog een 200 euro voor keuren en had mijn NL kenteken 2dagen later thuis liggen.

heb jij voor 5000 euro op marktplaats met NL kenteken een raptor 660 uit 2004 gezien NEE dus .
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? normaal moet je altijd de volle bups betalen = 2500 tot 3000 euro...
ik heb op kapaza.be naar quad gezocht toen kwam ik een yamaha raptor 660 tegen uit 2004 die ik voor 4000 euro mee mocht nemen bij moto's thomas vlak bij brussel. Het is belangrijk dat je homologatie kit erop zit en papieren bij hebt. Ik krijg het bewijs mee van de quad zelf en het kenteken gedeelte van belgie.

Ik moest er zelf nog een spiegel op zetten en een kentekenplaat houder met reflector erop. Ook zaten er de verkeerde banden op (cross banden), die waren niet goed gekeurd voor de openbare weg in NL dus heb ik die ook laten veranderen voor weg banden wat ook beter rijdt. Overgins moet er ook een km teller op maar die zat er al op.

Toen heb ik rdw gebeld en het was geen probleem als ik keteken bewijs had kon ik hem gewoon zo invoeren zonder gezijk van CVO uit duitsland en die onzin. (dat is alleen als hij uit een niet europees land komt). BPM koste mij 613 euro. en keuren 132 zie ik.

Je kan dus ook gewoon particulier kopen mits er een homologatie kit op zit en hij het kenteken + de papieren van de quad heeft. Bij mij zitten er trouwens allemaal orginele yamaha knipperlichten ed op.

Dit is hoe het bij mij gegaan is !
Meestal moet je de volle buts betalen omdat je dan een nieuwe quad koopt ik krijg met mijn quad uit 2004 47 % korting omdat hij uit 2004 komt aldus de douane. Dus als die uit 2007 komt kan je gewoon lekker 20.7 % van de catalogus prijs betalen en dat is veel geld. ( minus btw)

suc6

Geplaatst: za 14 apr, 2007 18:46
door Tripod
aha zo zit dat dus. ok bedankt, maar als die een belgisch kenteken heeft hoef je ook die dingen niet te doen in duitsland ?, want dat kost echt super veel geld allemaal.

Geplaatst: za 14 apr, 2007 18:59
door jimmy-raptor
Tripod schreef:aha zo zit dat dus. ok bedankt, maar als die een belgisch kenteken heeft hoef je ook die dingen niet te doen in duitsland ?, want dat kost echt super veel geld allemaal.
Niet nodig als je voertuig uit europa komt, en je kentekenbewijs er van hebt.

Geplaatst: za 14 apr, 2007 19:11
door Tripod
ok bedankt, dan ga ik ook is bij ons buurtlandje kijken :P

Geplaatst: za 14 apr, 2007 21:11
door Peter-b
skywalker schreef:Ik heb nog een Barossa Skywalker van 1 jaar oud te koop.
Met de 250CC van Barossa ben ik nog nooit blijven steken.
Bovendien blijven alle onderdelen er gewoon opzitten en rammelt er niets los.
Je hebt pb :wink: