Re: quad invoeren belgie naar NL
Geplaatst: vr 12 jun, 2009 09:25
Welke papieren zijn er nu exact nodig?jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
Welke papieren zijn er nu exact nodig?jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
Van http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... voeren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Beun schreef:Welke papieren zijn er nu exact nodig?jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
De RDW wijst u op het volgende:
Heeft u alleen het buitenlands kentekenbewijs dan kan het voorkomen dat niet alle technische gegevens (zoals het trekgewicht en milieugegevens) op het Nederlands kentekenbewijs worden vermeld. Heeft u ook een Certificaat van Overeenstemming dan komen alle relevante technische gegevens op het Nederlands kentekenbewijs.
dit klopt maar aangezien er maar heel weinig quads voorzien zijn van een CVO is dit niet verplicht.Jazzy schreef:Van http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... voeren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Beun schreef:Welke papieren zijn er nu exact nodig?jimmy-raptor schreef:Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie.
De RDW wijst u op het volgende:
Heeft u alleen het buitenlands kentekenbewijs dan kan het voorkomen dat niet alle technische gegevens (zoals het trekgewicht en milieugegevens) op het Nederlands kentekenbewijs worden vermeld. Heeft u ook een Certificaat van Overeenstemming dan komen alle relevante technische gegevens op het Nederlands kentekenbewijs.
Het is inderdaad verwarrend, ik heb me laten vertellen dat je in België verplicht bent om het gelijkvormigheidsattest bij je te dragen, net als het kentekenbewijs.tjobbie schreef:dit klopt maar aangezien er maar heel weinig quads voorzien zijn van een CVO is dit niet verplicht.
volgens mij vragen ze echt om een CVO.quadstyle schreef:Ook ik heb een vraag hieromtrent:
Heb een Arctic Cat DVX 400 van 2008 van een particulier in Belgie gekocht en hier zit zowel het originele kentekenbewijs bij als ook de COC papieren (eigenlijk een dun boekwerkje), en de overige boekjes zoals service manual etc. Op deze quad zitten zowel knipperlichten, claxon e.d. en de spiegels heb ik er ook bij gekregen. Ook weet ik bij welke dealer (in Luxenburg ) m'n quad is gekocht en dat de nieuwwaarde 7900 euro betrof.
Vraag is: kan ik hiermee gewoon naar RDW gaan om hem op NL kenteken te zetten? Hoe gaat dit in z'n werk?
in belgie weet ik het niet maar voor nederland is het kentekenbewijs voldoende.Jazzy schreef:Het is inderdaad verwarrend, ik heb me laten vertellen dat je in België verplicht bent om het gelijkvormigheidsattest bij je te dragen, net als het kentekenbewijs.tjobbie schreef:dit klopt maar aangezien er maar heel weinig quads voorzien zijn van een CVO is dit niet verplicht.
Ok, Tjobbe. Het is voor de efficiency dus beter om even een afspraak met de RDW knakkers te maken.. Zal ik wel even doen. M'n quad is van '08 en heeft in Belgie ook gewoon rondgereden met kenteken, dus met de juiste papieren zou die toch zonder problemen door de keuring moeten komen.tjobbie schreef: volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
je kan gewoon een afspraak maken bij de RDW of op maandag-dinsdag ochtend langsgaan zonder afspraak.
aan de hand van je papieren gaan ze kijken of de quad voor de openbare weg geschikt is en of alle gebruikte verlichting e.d.van E-keur voorzien is.
als dit allemaal in orde is moet je aangifte doen bij de douane(zit vaak in het pand van de RDW)
hier betaal je de bpm, en vervolgens wordt het kenteken aangemaakt en opgestuurdt.
dat is alles,en ong. na een week kun je lekker
Om het nog wat ingewikkelder te maken, of juist minder: CVO, COC en GVA zijn verschillende namen voor het zelfde document. Certificaat Van Overeenstemming, Certficate Of Conformity en gelijkvormigheidsattest.tjobbie schreef:volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
Om een of andere reden heb ik dat altijd al gedacht. Misschien wel met logica te maken.Jazzy schreef:Om het nog wat ingewikkelder te maken, of juist minder: CVO, COC en GVA zijn verschillende namen voor het zelfde document. Certificaat Van Overeenstemming, Certficate Of Conformity en gelijkvormigheidsattest.
dat is niet helemaal waar want ik had ook een gelijkvormigheids attest maar die accepteerde ze niet als een CVO.Jazzy schreef:Om het nog wat ingewikkelder te maken, of juist minder: CVO, COC en GVA zijn verschillende namen voor het zelfde document. Certificaat Van Overeenstemming, Certficate Of Conformity en gelijkvormigheidsattest.tjobbie schreef:volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
dit is zwaar afhankelijk van de waarde van je quad.quadstyle schreef:Ok, Tjobbe. Het is voor de efficiency dus beter om even een afspraak met de RDW knakkers te maken.. Zal ik wel even doen. M'n quad is van '08 en heeft in Belgie ook gewoon rondgereden met kenteken, dus met de juiste papieren zou die toch zonder problemen door de keuring moeten komen.tjobbie schreef: volgens mij vragen ze echt om een CVO.
misschien wordt COC als hetzelfde gezien maar je weet maar nooit.
je kan gewoon een afspraak maken bij de RDW of op maandag-dinsdag ochtend langsgaan zonder afspraak.
aan de hand van je papieren gaan ze kijken of de quad voor de openbare weg geschikt is en of alle gebruikte verlichting e.d.van E-keur voorzien is.
als dit allemaal in orde is moet je aangifte doen bij de douane(zit vaak in het pand van de RDW)
hier betaal je de bpm, en vervolgens wordt het kenteken aangemaakt en opgestuurdt.
dat is alles,en ong. na een week kun je lekker
Heeft iemand een idee wat dan de totale kosten zouden zijn, incl. die BPM?