Pagina 3 van 5

Geplaatst: za 29 mei, 2004 13:31
door Bartie
Fré schreef:mja, ik blijf erbij dat de drz-e met andere carb en cams geen andere uitlaat heeft.

ik wil een sleeper, geen brulaap :)

we zullen zien, ik denk dat die carb mijn eerste motormod is!

gewoon veel goedkoper dan cams, uitlaat of wat dan ook
Ben van de zelfde mening als Fré.

Teun lees ook nog eens onderstaande topics.

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 6&start=30

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ight=tm+36

Geplaatst: za 29 mei, 2004 13:35
door Hanzie
een rino maakt geen lawaai.

toen ik andere cams had, en luchtfilter had ik totaal geen pk's onderin, echt NIKS gewoon, hoe dat komt? omdat er geen flow is omdat ik nog steeds de originele uitlaat had, dat is nu allemaal opgelost met de rino, heb super veel onderin nu.

Geplaatst: za 29 mei, 2004 13:44
door Bartie
Teunie schreef:Ik heb ook wel interesse in de carb, maar dan voor op de KFX.

Denk je dat het doenbaar is zonder al te veel te veranderen?
(duimgas?? Moet ik de hele kabel dan veranderen of alleen het einde?)
Teun kijk eens naar onderstaande link bij afmetingen.

Dan kan je precies nameten of je geen adapter moet hebben voor je intake boot(tussen cilinder en carbu)

adapter ziet er zo iets uit


Afbeelding

This is easily done by your local machine shop, and the results far surpass the inconvenience of minor modifications

http://www.mikunioz.com/hs40__tm36-68.htm

Laat het ons weten :)

Geplaatst: za 29 mei, 2004 13:46
door Hanzie
hmmm 209euro is wel niet veel.

gewoon proberen zou ik zeggen... als het zo een verschil maakt bij je, en je krijgt die netjes afgesteld koop ik er ook eentje :P

Geplaatst: za 29 mei, 2004 13:50
door Bartie
Hanzie schreef:hmmm 209euro is wel niet veel.

gewoon proberen zou ik zeggen... als het zo een verschil maakt bij je, en je krijgt die netjes afgesteld koop ik er ook eentje :P
hahahaha :lol:

Zo hoort het Hanzie, waarom heb je anders vrienden :D

Nee even serieus

De prijs van rino uitlaat en carbu zijn gelijk. Dus wat eerst nemen ?

Denk dat de carbu meer gaat geven dan de uitlaat.

Geplaatst: za 29 mei, 2004 13:53
door Hanzie
tja wat je ook koopt, het zal bij beiden geen miskoop zijn, dat is een feit.

maar ik blijf erbij dat je niet het maximum uit je carb. kunt halen zonder andere uitlaat, ik denk dat meerdere me hierbij kunnen steunen. Resultaat zul je altijd hebben, uiteraard. gewoon proberen, voor dat geld kun je de bal niet mis slaan!

persoonlijk zou ik eerst een andere uitlaat kopen, je gooit het schema een beetje overhoop, meestal: eerst uitlaat, dan kap eraf, dan nokkenassen, dan carb. en cdi... zo kun je verder gaan, een uitlaat is bij mij het meest logische.

als je schrik hebt voor het geluid, koop een rino, maakt bijna minder lawaai dan een standaard Z/KFX :twisted:

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:01
door Teunie
DRZ400E heeft wel fatsoenlijke carb maar originele demper....

Als alles goed meevalt kwa modden dan koop ik de carb en dan zullen we het in real life zien.

Verder maakt een Rino idd niet veel lawaai dus als carb goed bevalt komt die erna :twisted:

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:04
door Bartie
Teunie schreef:DRZ400E heeft wel fatsoenlijke carb maar originele demper....

Als alles goed meevalt kwa modden dan koop ik de carb en dan zullen we het in real life zien.
Ja het is zoals je zegt de DRZ-400E heeft standaard uitlaat en die gaat stukken harder als de DRZ-400s.

Ben wel benieuwd wat een dragje gaat geven dan tussen Teunie en Hanzie :twisted:

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:09
door Fré
wel das waar Hanzie, maar toch nog even de volgende bemerking:

ik weet niet of je die topic gelezen hebt op z400central over een standaard 400ex carb op een z400.

Blijkbaar was dat alleen al een goeie mod, en de 400ex carb is volgens mij nog lang niet zo goed als die tm36 flatslide met accelerator pump.

Ik concludeer hieruit dat de z400 carb niet echt iets is om over naar huis te schrijven. Dat doet me denken dat de "carbmod" al een heel mooi begin zou kunnen zijn, of je nu al een uitlaat hebt of niet.

Ik vind de Rino wel heel mooi, maar persoonlijk kan ie qua "looks" nog altijd niet tippen aan de standaard uitlaat.
Daarom ben ik iets meer geneigd om eerder andere mods te verkiezen boven een nieuwe uitlaat.
Maar das natuurlijk mijn probleem he :lol:

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:11
door Hanzie
ja dat is wel waar, ik ben echt benieuwd. testen zou ik zeggen!

@ fre: moet je ook bij de suzu dingen verhogen ofzo buiten dan de kabel aanpassen?

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:18
door Fré
voor die tm36?

wel Big Air vertelde me dat je een andere carb boot (die rubberen buis) nodig had (daar moeten we even naar zoeken), en dat je de gaskabel wat moet aanpassen.
No Big Deal vertelde hij me

iemand die nog es dat artikeltje kan ophoesten waar ze de tm36 op een z400 beproeven?

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:19
door Hanzie
kan het dat ze de carb. boot gebruiken van een 400ex?

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:20
door Fré

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:23
door Fré
Hanzie schreef:kan het dat ze de carb. boot gebruiken van een 400ex?
dat ik het echt niet zou weten, kzal es zien of ik dat nergens kan terugvinden

EDIT: kheb die mannen van dat artikeltje (zie hierboven) een email gestuurd.

Geplaatst: za 29 mei, 2004 14:40
door Teunie
Note: de standaardcarb van een 400ex heeft ook een acceleratiepomp, dus dit kan wel eens het grote voordeel zijn.

Het aanpassen van de booth lijkt me niet direct zo'n probleem ik heb meer schrik voor het aansluiten van gaskabel etc. op de carb...