Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo 08 aug, 2007 21:24
door Rappy700
Dubbele FP zit erop sedert vorige week.
Je zal hem wel horen nu ! :lol:

Geplaatst: wo 08 aug, 2007 23:19
door snowie
Ik zit ook met een dubbele FP.
Het nadeel is wel dat hij niet sneller gaat dan 120 daardoor.
Nu vlug sparen voor een powercommander :rollknik:

Geplaatst: vr 10 aug, 2007 17:44
door MarioBros
yops , super die dubbele FP.

en mooi resultaat door de powercommander.

Ikzelf heb het al lekker mogen ondervinden.

Denk dat de kunst er alleen uit bestaat om hem goed te laten afregelen.

Geplaatst: vr 10 aug, 2007 19:44
door Sebastien
snowie schreef:Ik zit ook met een dubbele FP.
Het nadeel is wel dat hij niet sneller gaat dan 120 daardoor.
Nu vlug sparen voor een powercommander :rollknik:
Niet sneller dan 120 door die uitlaat? heb nog nooit gehoord dat wanneer je ander uitlaat opsteekt hij trager rijdt?
maar ik zou in uw plaats er niet teveel mee rijden zonder powercommander of je zal in de korste keren veel kosten hebben.

Geplaatst: za 11 aug, 2007 09:14
door MarioBros
ja die van mij loopt een dikke 130 met powercommander en fp uitlaat , denk ondanks dat hij op testbank stond nog niet honderd procent goed is afgesteld.

Wegligging is al beter nu , met juiste of beter bandendruk.

Alsook het spoor.
Hoop binnenkort een optimale afregeling te vinden ook.

Ik hoor es rond wie regio kust mij kan helpen hierbij.

Maar het blijft een ferm geluidje hé die fp :)


Trouwens welk tandwiel heb jij dan snowie ?
Enne binnenkort leuke foto's hier van de bende samen ?

Geplaatst: za 11 aug, 2007 09:44
door DaZoe
knappe quad man !

exact dezelfde als Mikka juist heeft aangekocht en den deze aan het kopen is :p
alhoewel ik er nog niet goed uit ben de SE of de gewone in het wit te nemen :?

Geplaatst: za 11 aug, 2007 17:13
door Rappy700
Zit met een 16 tand vooraan en origineel achteraan. Heb wel een nieuwe ketting moeten steken daarvoor want originele was te klein en was niet voorzien van een klem om hem los te doen indien nodig.
Snelheid doet er niet toe of je nu FP steekt of niet. Het zit hem in je tandwielverhouding om meer of minder snelheid te krijgen.
Doordat die baanbanden een stuk kleiner zijn dan de crossbanden ga je al een flink stuk trager en moet je ook te vlug schakelen, daardoor is het aangenamer rijden op de weg om je tandwielverhouding wat te wijzigen. Groter vooraan en kleiner achteraan om meer snelheid te krijgen en meer tijd om te schakelen tussen de versnellingen in.
Moet wel zeggen dat ik vroeger met mijn 660R wat moeite had met die 16 tand vooraan. Met die 700R blijkbaar niet. Voorbanden gaan probleemloos van de grond to zijn 3de versnelling, ook al heb ik groot verzet.
De powercommander zorgt inderdaad voor de fijne afstelling van je injectie. Anders rij je ofwel te rijk ofwel te arm. Heb eens een week zonder die powercommander moeten rijden met dubbele fp en moet zeggen dat hij TE rijk reed. Bougie was nat en viel stil op lage toeren in afkomen. Na het luchtfilterdeksel te verwijderen reed hij super. Maar lucht en nadien had de bougie een mooie kleur. Als die grijs is rij je te arm.
toch best powercommander steken als ik u was. :knikduim:

Geplaatst: zo 12 aug, 2007 14:02
door MarioBros
knappe quad snowie , heb ik gisteren es lekker van dichtbij mogen bewonderen ;)

Trouwens ik heb ook een 16t zitten , rijd lekker zo en gaat mooi van de grond.