Pagina 3 van 7
					
				
				Geplaatst: zo 08 jul, 2007 20:17
				door yamahakodiak
				vandaag 98 getankt  

  hij is aan de voorkant niet meer omlaag te houden
 
			
					
				
				Geplaatst: zo 08 jul, 2007 20:40
				door mikebike
				yamahakodiak schreef:vandaag 98x getankt  

  hij is aan de voorkant niet meer omlaag te houden
 
Vandaag 1x getankt,ging ook goed 

 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 19:00
				door Grizzly700
				Ik heb er ook eens 98 getankt je merkt wel degelijk verschil! 
 
 
Alleen is iemand bekent met dat je yamaha niet meer als 97octaangehalte mag voeren?
 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 19:53
				door ICHE
				meestal geven ze op wat  het minimum is wat je mag tanken, bijvoorbeeld in mijn handleiding van mijn Z400 staat om minimaal een octaan gehalte van 85 te gebruiken, en dat loodhoudende benzine zonder alcohol ook mag maar dat met loodvrije uw bougie langer meegaat  
 
ohja en ik tank 98, in het begin ook 95 maar merkte het verschil met 98 ook wel  

 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 21:16
				door de bree
				ik rij met yfz en tank altijd 98 hoe meer octa's hoe zuiverder de benzine
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 21:25
				door FLIPmode
				Ik tank meestal benzine(sorry kon het niet laten) 

 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 23:40
				door Yamaha Grizzly 700
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma 09 jul, 2007 23:56
				door OpticalNicolas
				ik ga er denkik is octaan boost bij 98kappen, eens kijken wat dat geeft.
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 06:40
				door mikebike
				yamahakodiak schreef:vandaag 98 getankt  

  hij is aan de voorkant niet meer omlaag te houden
 
Enige verklaring hierop is te geven dat Yamaha de injektie/ontsteking aardig onder controle heeft..de compressie is vrij hoog(voor zo`n lummel van een zuiger).,Dat ze een pingelsensor gebruiken moet haast dan wel,en door de 98 kan de computer de ontsteking iets vroeger zetten(het zelfontbrand niet zo gauw als een lager octaangehalte),en dat levert iets meer vermogen op.
 
			
					
				
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 08:06
				door jancha
				De handleiding van de CF-Moto 500 A schrijft alleen "unleaded" voor.
Ik rij altijd op de weg en met standaard benzine gaat het rap zat.
Mijn leverancier adviseert 4 x normaal en daarna 1 keer V-power te tanken.
Dit telkens weer doen. Met een gemiddeld verbuik van 1:10 is dat ook iets
aardiger voor de knip...
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 08:07
				door JdmhatchR
				Altijd 98 getankt...iedereen bij ons gooit er 98 in 

 
			
					
				Benzine
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 18:54
				door vinni_the_racer
				Ik zou er euro 100 in doen van shell v-power.
Groetjes Vincent
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 19:29
				door taz22
				ik heb laatst vpower in m'n minibike gedaan en smering 1:35, normaal gewoon 95 smering brommer + scheut olie (ongeveer 1:35)
om eerlijk te zijn liep hij alleen maar slechter:S
zal wel komen omdat hij dan anders afgesteld moet worden.
normaal trekt hij namelijk zo een wheely, nu nie:S
maar 95 is ook gewoon benzine, gooien het in alle motoren/auto's alleen als de motor zwaar moet trekken kopen we soms 98.
volgens mij zit het verschil hem tussen de oren (iemand testbank verschillen?).
t zal wel wat schelen, maar niet echt dat je vermogen ineens omhoog schiet.
gr
ps die 3% octaan? is weinig verschil he?
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 19:54
				door OpticalNicolas
				mss zit er teveel olie in je minibike...  je zegt zefl een scheut... mss is er nu meer in als vroeger.
en die V-power is meer om de kop schoon te houden.
			 
			
					
				
				Geplaatst: di 10 jul, 2007 20:39
				door mikebike
				OpticalNicolas schreef:mss zit er teveel olie in je minibike...  je zegt zefl een scheut... mss is er nu meer in als vroeger.
en die V-power is meer om de kop/injektor/carburateur/kleppen/inlaatkanaal schoon te houden.