JVH schreef:Belachelijk, er wordt hier over chinezen gepraat, praat eens over de merken. Zoals steeds lees ik op dit forum chinezen, chinezen, chinezen maar de andere quads noemt men wel bij hun merknaam en type. Ik zie dat de typische mensen alles over een kam scheren behalve hun geliefde yamaha natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, yamaha is gewoonweg goed maar ook een pak duurder. En over die zogenaamde kwaliteitsnormen, lachwekkend. Mattel is toch ook een marktleider in speelgoed ? zijn zij dan even vergeten hun normen op te leggen aan hun chinese fabrieken, laat me niet lachen. dit forum is niets meer dan een vriendenklikje dat geen objectieve informatie geeft aan de nieuwelingen.
Waarom is da belachelijk? Moeten wij dan elke naam van elk chinees merk onthouden? Nee, heeft nix me kamscheren te maken, gaat over vereenvoudiging in de discussie 

het zijn nu eenmaal chinezen... of niet soms  

En ja de A merken zijn nu eenmaal duurder, maar ook wel beter.
En er is al 10 keer gezegd dat ieder koopt wat ieder wil, maar koop je chinees, verwacht dan niet dat je uren kan gaan crossen ofzo, daar zijn ze ook ni voor(zoals de heer van sos performance al uitgebreid heeft toegelicht)
En er word inderdaad een subjectieve mening overgedragen aan "nieuwelingen", maar meestal wel door eigen ervaring, wil je een objectieve mening, lees dan een report van één of ander atv site dat de betreffende qoi (quad of intrest, cool e 

) heeft getest en punten gegeven. Want ieder mens heeft nu eenmaal een eigen mening.
Vind je het zelf niet logisch dat mensen meestal kieskeurig worden als het om hun geld gaat?
Ik zelf geef liever 10000 euro aan een nieuwe quad (waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is, waarvan ik weet dat er andere mensen content van zijn)
dan 1000 euro aan een twijfelgeval. iemand zei het al eens : goeiekoop = durekoop (ofzoiet)