Pagina 3 van 4
Geplaatst: do 08 apr, 2004 16:17
door Teunie
bansheefreak schreef:en hoeveel ben je dan kwijt.........
een schuimfilter koop je voor iets van 20 euro(hooguit) en je wast hem om de maand.
K&N is 4life en schuimfilter gooi je normaal na enkele wasbeurten weg.
Geplaatst: do 08 apr, 2004 16:21
door bansheefreak
een twin air filter doe je jaren mee hoor.
heb er zo een op mijn blaster gehad,stak er 2 jaar op en was nog gelijk nieuw. maar K&N is beter, dat blijft een feit
Geplaatst: do 08 apr, 2004 18:35
door Mika
Ik denk als je je twin air op de correct manier kuist en insmeert (kan dit tot op de gram juist laten doen) je maar een heel klein beetje minder flow hebt als met een K&N en ik ben bang dat wanneer je echt in zand rijd je je motor kapot rijd met een K&N... Maar ja, ieder zijn goesting
Geplaatst: vr 09 apr, 2004 14:24
door Rik350
ik heb bij monteren van me k&n en outerwear eerst de boel onder de kraan gehouden(moet toch testen he

) en er kwam geen druppel door dus ik vertrouw blind op k&n + outerwear
Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:41
door Mika
Water kan er mss niet zo snel door, maar kan iemand ook eens een emmertje (fijn) zand er over gieten ?

Want ik sta voor een dilemma, langs de ene kant zijn het de mensen van dit forum die masaal voor de K&N gaan, en langs de andere kant hebben alle piloten wat ik ken uit de cross een Twin Air

Ik kan eerlijk gezegd ook niet geloven dat je veel verschil zou voelen tussen de twee genoemde filters...
Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:49
door Teunie
Mika schreef:Water kan er mss niet zo snel door, maar kan iemand ook eens een emmertje (fijn) zand er over gieten ?

Want ik sta voor een dilemma, langs de ene kant zijn het de mensen van dit forum die masaal voor de K&N gaan, en langs de andere kant hebben alle piloten wat ik ken uit de cross een Twin Air

Ik kan eerlijk gezegd ook niet geloven dat je veel verschil zou voelen tussen de twee genoemde filters...
Verschil zit m meer in kap eraf halen
Geplaatst: za 10 apr, 2004 18:11
door Mika
Denken jullie dat een Préfilter (ipv. lid) alleen veilig genoeg zou zijn? Gecombineerd met een twinair natuurlijk...
Geplaatst: ma 12 apr, 2004 20:35
door Rik350
Kan ook he alles kan maar maximale flow haal je toch met k&n zelf weten. misschien bied twinair betere bescherming in de woestijn van afrika daar met fijn zand. "Who gives a fuck ik kom daar nooit!!!"
Geplaatst: ma 12 apr, 2004 22:07
door craptor
ieder zijn eigen meening maar ik blijf erbij een schuimfiter en de
juiste olie is voor mij het beste
het zand blijft er beter aanplakken
spreek uit ervaring hans vooral op zandbaan
DE LUCHTFILTER IS HET HART VAN DE MOTOR dus schoonhouden
ride hard

Geplaatst: ma 12 apr, 2004 22:09
door Rik350
Ik moet toegeven dat ik met een complete lid rij met snorkel en dat ik al haast nooit geen zand in de bak heb anders zou ik het ook niet zeker weten
Geplaatst: di 13 apr, 2004 07:48
door Bartie
craptor schreef:ieder zijn eigen meening maar ik blijf erbij een schuimfiter en de
juiste olie is voor mij het beste
het zand blijft er beter aanplakken
spreek uit ervaring hans vooral op zandbaan
DE LUCHTFILTER IS HET HART VAN DE MOTOR dus schoonhouden
ride hard

En rijd je met deksel eraf
En zo ja heb je deze dan vervangen door een andere filter of gebruik je gewoon een twinair filter en verder niets als bescherming
Geplaatst: di 13 apr, 2004 08:17
door Hellracer
Ik zou zeggen en je met LID erop rijd met een aangepaste snorkel zoals ik heb je amper iets van vuil in,ecth waar.
Gans den dag in hondapark gereden en geen korreltje zand in echt waar.
En heb beter resultaat met die snorkel dan lid eraf dus alleen maar voordelen voor mij en heb zelfs geen Pre-filter-Outerwear voor het moment en filter eraf gedaan en ook geen stofke te zien

Geplaatst: di 13 apr, 2004 10:42
door Mika
Rik350 schreef:"Who gives a fuck ik kom daar nooit!!!"
Hans Teeuwen gezien

Geplaatst: di 13 apr, 2004 14:31
door Rik350
Mika schreef:Rik350 schreef:"Who gives a fuck ik kom daar nooit!!!"
Hans Teeuwen gezien

yep klopt

Geplaatst: za 24 apr, 2004 15:24
door Hanzie
als ik nu mijn schuimfilter ipv m'n k&n stop, en dan gewoon nog altijd met powerlid rij, zou ik dan opnieuw moeten jetten?