Pagina 3 van 9

Geplaatst: zo 25 nov, 2007 13:12
door zilladude
very nice , die demper is wel BIG precies

Geplaatst: zo 25 nov, 2007 20:31
door SlOoT
Vandaag de demper gemaakt. Ik heb em zo gemaakt dat ie uit 2 'kamers" bestaat. En in het eindstuk heb ik een uitneembare vernauwing gemaakt, eventueel om het geluig nog verder omlaag te brengen.

Hier komen de gassen de demper binnen, via een geperforeerde buis. Origineel was deze buis aan het einde dicht, ik heb deze opengemaakt aan het eind waardoor de gassen veel minder afgeremd worden.
Afbeelding

Halverwege de demper heb ik een plaat geplaatst met een buis erin die niet recht voor de andere buis zit. De gassen kunnen er dus niet in een keer doorheen maar moeten dus eerst een beetje die kamer door.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet ie er dan uit. Wel grappig naar mijn mening, zo'n vierkante demper :mrgreen:
Afbeelding

Grrr...
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 25 nov, 2007 20:35
door zilladude
haha nice gedaan !

Geplaatst: zo 25 nov, 2007 21:23
door airwolf
ja schoon werkje die uitlaat!
laat ons dat maar eens horen als hij draait! :wink:
en alweer je befaamde tanden :mrgreen:

Geplaatst: ma 26 nov, 2007 16:42
door ProBlaster
ziet er weer goed uit :applaus:

Geplaatst: za 01 dec, 2007 22:12
door SlOoT
Kopje is weer binnen. Dus vandaag de kleppen er weer in gezet.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard heb ik de cilinderkop zelf ook wat bewerkt. Inlaat flink wat ruimer gemaakt in het begin en in de buurt van de klepzitting. Origineel is dat niet zo mooi gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De uitlaat poorten heb ik gewoon netjes gemaakt. Helemaal schoon en alle naden van het gieten weggehaalt.
Afbeelding

De verbrandingskamer heb ik ook helemaal schoon gemaakt en rondom de kleppen lichtjes bewerkt. Zoals je ziet op de foto zitten er allemaal putjes enzo in de kop. Ik heb geen idee hoe dat komt maar om die reden heb ik wel besloten om deze kop te bewerken ipv de andere.
Afbeelding

Het blok heb ik bijna helemaal in elkaar zitten op de nokkenassen na en een paar kleine dingen. De nokkenassen moet ik nog eerst "timen" om te controleren ofdat de "timing" goed staat. Bij meer dan de helft van de Cannondales is het zo dat de timing behoorlijk afwijkt. De timing kun je zelf verstellen doormiddel van 2 pinnen in de nokkenas. De gaten zijn niet symetrisch en op die manier kun je de nokkenas een paar graden verdraaien ten opzichte van het tandwiel.

MAAR, die gaten zijn bij meer dan de helft van de nokkenassen niet 100% goed geboord met als gevolg dat de "timing" soms wel 10 graden afwijkt.
Afbeelding
Afbeelding

Maar ik moet nu eerst een gradenwiel zien te vinden voor op de krukas voordat ik verder kan... :( :p

Geplaatst: za 01 dec, 2007 22:16
door BULLET-PROOF
super bezig sloot :knikduim: doe zo door :wink:

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 00:20
door JohnBeton
pretty impressive zou ik zo zeggen :shock: .

Die puntjes in je cilinderkop komen volgens mij door stukjes van je piston of segmenten.
Of door stukje dat van bougie gesprongen is.

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 00:30
door zilladude
amaai ! goed bezig man !
gij hebt wel shiek materiaal bij de hand precies !
ik denk ook dat da van en stuk sigment ofzo is , kzou ni in zien van wat het anders kan zijn

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 00:38
door kane
mooi projeckt

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 03:04
door airwolf
nog altijd heel goe bezig slootje! :knikduim:
t'gaat een pracht machine worden! :wink:

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 08:59
door mx jake
wat meet je met dat klokje?

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 09:55
door SlOoT
Ik plaats een gradenwiel op de krukas en met behulp van dat klokje kan ik precies zien wanneer de klep omlaag gaat. Ik moet dan de graden opscrijven wanneer de klep precies 1mm gezakt is en als de klep weer omhoog gaat en dan ook weer precies op -1mm staat. Met die 2 waarden moet je dan ff een beetje rekenen (staat in handleiding) en dan weet je de timing.

Ik heb de zuiger en zuigerveren gecontroleerd maar niks aan kunnen zien. Maar wel vervangen voor nieuwe. :p Ook de boegie zag er prima uit...

Geplaatst: zo 02 dec, 2007 14:01
door ProBlaster
goe bezig sloot doe zo voort :) :buig:

Geplaatst: za 08 dec, 2007 22:23
door SlOoT
Nieuw leer om het zadel 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook wat gedaan aan het blokje. Gradenschijf heb ik binnenkort ook dus dan kan ik het blok helemaal afmaken.

Afbeelding
Afbeelding