Project WARRIOR

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Goed en netjes intapen die kabelboom en goed vastleggen met tie-raps. Een kortsluitinkje is nooit fijn. :wink:

Is het misschien ook geen idee om het frame zwart te maken ?

Zal ik anders ff 2 photoshops doen, 1 blauw en 1 zwart ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Hoi Sloot, aan zwart heb ik ook al zitten denken ja! Maar omdat ik nog niet echt een beeld heb van hoe het totaal er dan uit komt te zien, had ik op voorhand toch maar voor blauw gekozen. Hiervan wist ik zeker dat het een mooi geheel zou worden. Maar als je dit op een foto kan laten zien, erg graag! :applaus: Dan kan ik er nog eens over nadenken.
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Afbeelding
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

SLOoT bedankt! :applaus: het geeft wel een beetje een indruk van hoe het gaat worden (de achterbrug had ook meegenomen mogen worden). Maar ik denk dat ik toch maar voor blauw ga kiezen. Dit zal wel de mooiste combinatie op gaan leveren.
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Zo mensen ik heb dan eindelijk weer eens wat te melden omtrent mijn projectje! We gaan komende zondag het blok op wat plekken uit mekaar trekken en ook eens de compressie meten. Ook de fout in de spoelen bekijken. Ik ben uberhaupt wel benieuwd hoe het er nou allemaal van binnen uitziet. Ook zal ik zorgen voor foto's, dan hebben jullie ook weer wat om te bekijken! Ik heb er al zin in... :spieren:
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

veel sleutelplezier! :wink:
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Hey allemaal, vandaag dus even lekker aan het klussen geslagen. Eerst de boel maar eens uit elkaar getrokken:

Afbeelding

Dat is dus het spoelenblok. Na enige analyse was de oorzaak van de eerder genoemde fout (kapotte spoel) gevonden:

Afbeelding

Een onderbroken draad! Ik was blij om te zien dat deze draad op een bereikbare plek defect was. Dus reparatie volgde snel:

Afbeelding

Daarna de kabel eens netjes in vulkaniserende tape gedraaid:

Afbeelding

Al met al toch geen onnuttige dag geweest! Morgen ga ik naar een bedrijf dat startmotoren reviseert, aangezien de koolboorstels de koperbanen op de rotor aardig hebben ingesleten.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

alé das toch al goed nieuws dat je dat probleempje toch al gevonden en opgelost hebt! :knikduim: :wink:
doe zo verder :p
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

goed bezig en dit is nu soiets waar je van leert :wink:
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Willen ze die dan reviseren ?
Hier in de streek heb ik er geen gevonden die dat wou doen.
Dus een nieuwe moeten kopen ( 435 € ) omdat die volledig begaf op een heel slecht moment.
Ik heb men oude wel nog liggen , dus laat je even iets weten over de prijs van die vernieuwing?
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Zodra ik meer weet horen jullie het! :duimhoog:
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Vraagje .
Weet je al iets over die revisie van de startmotor ?
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Hoi Cobby, sorry dat ik niet zo snel antwoord als menig ander hier. Ik ben de laatste tijd alleen maar met school bezig (dag EN nacht) dus veel quadwerk zit er nu niet in. Maar ik was dus naar zo'n revisiebedrijfje geweest. Ik liet hem de rotor zien, maar hij vroeg zich af of dat er nog genoeg koperbaan over zou blijven als hij hem ging bewerken. Dus uiteindelijk heb ik gekozen voor een nieuw setje koolborstels. De rotor zal ze wat sneller wegvreten dan normaal, maar het is nog altijd goedkoper dan een revisie waar ik achteraf misschien wel niks aan zou kunnen hebben. Dus helaas heb ik niet meer informatie voor je!

BTW Dit project is heus nog niet dood gebloed, het ligt gewoon wat stil vanwege de school waar nu alle tijd in zit. Maar blijf af en toe even langskomen zou ik zeggen! :applaus:
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Hoi,
Alles op zijn tijd .
Ik was gewoon benieuwd of je er al mee geweest was .
En die koolborsteld waar heb je die gevonden ?
Ik heb men oude startmotor nog steeds en mischien kan ik die zo weer goed krijgen.
In elk geval al bedankt voor de info.
En studeer maar goed dat gaat voor.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Zo mensen hoog tijd voor weer wat actie hier! Na wat keren geklust te hebben zijn de volgende dingen dus gebeurd:

- compressie bekeken (iets boven 8 bar met koude motor, in orde dus);
- gerepareerde spoelen ingebouwd;
- veertjes van de koppeling vervangen (platen waren nog goed binnen tolerantie);
- wat dingetjes aan het frame opnieuw gelast;
- startmotor gereviseerd (koolborstels);
- tandwiel aan voorkant vernieuwd.

Quad bestaat nu alleen nog uit een (uitgekleed) motorblok en een frame.

Tijd voor de minder leuke zaken. Na de regulator aangesloten te hebben merkte ik dat deze een open spanning van 0.8 V produceerde. Conclusie: regulator overleden. Dus een nieuwe zoeken. Verder wilde ik zojuist de aftap plug loshalen. Dit ging niet best, de hoekjes beginnen al aardig rond te worden. Hier heb ik dus zojuist een mooi tooltje voor gekocht wat deze week een keer binnenkomt. Hopelijk lukt het hier wel mee. Maar ik moet dus ook op zoek naar een nieuwe aftap plug.

Nu is het een kwestie van de nodige onderdelen sorteren en deze naar de straalboer te brengen! Tenminste weer iets leuks om naar uit te kijken :tongduim:
Plaats reactie