Bikers Challenge Francochamps

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
vdm88
Quadrider
Quadrider

Re: Bikers Challenge Francochamps

Bericht door vdm88 »

Volgens wat ik van het inschrijvingformulier kan afleiden, staat er bij beide rijders "obligatoire"
http://www.spabikerschallengesupermoto. ... iption.asp

Wat ik dan weer van het forum afhaal is het volgende:

"Quelques difficultés, pour concrétiser cette dixième année. Après un peu de découragement, et un budget difficile a boucler. C'est la passion qui l'a emporté. Nous revenons a l'idée d'origine du Challenge, avec 3 journées (plus la possibilité de s'entrainer les samedi précédents). Cela pour limiter les VOS frais, ainsi qu'une lassitude qui peu apparaitre lors d'un trop long.
Trois journées qui devraient "intensifier" les "rounds" et mettre fin au calculs et courses d'attentes. La fin définitive des engagés en SOLO, pour les supermoto, etc..
Mais bientôt le règlement remanié

Dus er is mogelijkheid tot trainen op zaterdag.
En het einde van de solo inschrijvingen.

Verder staat dan weer:

"Les engagés quads sont limités en nombre, de 1, de 2 il avait par le passée 2 heures de roulages au lieu de 3 pour les motards, et jamais les quaders ne nous en ont fait de remarques.
Pourquoi, parce qu'ils en général plus chars que vous pour toutes leurs épreuves Evil or Very Mad Donc il faut modérer la chêvre et le choux. Maintenant les infos seront bientôt en ligne et devraient vous satisfaire tous.
Reste que pour les SOLOS MOTOS c'est définitivement NON.
"

Dus quads zouden ook apart, max per twee mogen rijden.
Afbeelding
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door mich_banshee »

Je kan eventueel alleen rijden als ge twee keer uw eigen naam invult, maar dan betaalt ge 150 euro?
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Ik denk dat het zoiets zal zijn.
Maar om 2 uur aan een stuk te rijden, daar is mijn conditie toch nie goed genoeg voor.
En bovendien, 150 € vind ik toch veel geld.
Afbeelding
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

van 75 naar 150€....had eerder zin om alleen deel te nemen.....niet dat de conditie het momenteel toelaat, maar is wel een goede training....? (is asfalt rijden danig lastig dat er perse 2 piloten moeten zijn dan??) :oops:
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

nee, hij doet dat om makkelijker uit de kosten te zijn...
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Quadracer 74 »

Woho, Bertje, ga je den E-atv eens volledig loslaten?! 8)
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Loslaten......ik ga eens proberen er te blijven op zitten......yihaa... :D
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Update:

08/01/2009
PILOTES FRANCAIS
Pour NOUS facilité la vie. Vous nous faites parvenir un chèque, qui servira de garantie, et ce avant la première manche., Vous apportez l'argent cash, et nous vous rendons votre chèque. Ainsi pas de frais inutile.

08/01/2009
Petits rappels.
Nous vous rappelons que nous n'acceptons plus de pilote SOLO, en catégorie supermoto. Nous attendons vos paiements avant la première journée, c.a.d., inscriptions, carte de membre et éventuellement assurances. En cas de grosse affluence, pour une journée, nous donnerons PRIORITE, aux engagés pour "3 journées" et en ordre de paiement.Le classement final SUPERMOTO, sera exclusivement réservé aux engagés (duos) qui auront roulés les 3 journées sans changement d'équipier.QUADS,deux classements seront établis, un INTER, et un PROMO.Le nombre d'engagés sera limité tant en supermoto, qu'en quad.
Afbeelding
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

er zullen wel nog meer inschrijvingen moeten volgen want voorlopig zien ze het niet zitten om het te laten doorgaan vanwege te weinig inschrijvingen.
Ik las op het supermotard forum dat enkel al de huur van het kartcircuit 10.000 euro kost? is dit echt zoveel? Dan had hij toch beter ergens anders het laten doorgaan hoor...
Daarenboven denk ik ook dat bij de categorie moto's het beter is dat men toelaat dat ze alleen mogen rijden... want er zijn meer inschrijvingen voor de quads dan voor de moto's. het is normaal gezien omgekeerd.
Ik heb voorgesteld aan de organisator om voor de deelnemers die per team rijden een inschrijvingsgeld vragen van 150 euro eam en voor de solo's 125 per persoon.
Wat denken jullie daarvan?
Ik lees op het supermotard forum, en ik vind dit ook, dat er weinig mogelijkheden zijn wat betreft supermoto, maar als ze dan de mogelijkheid geven is er zo weinig opkomst... :?

Ik moet wel zeggen dat ik de eerste manche niet kan meerijden omwille van examens. Maar de andere twee neem ik wel deel.

mvg
michel
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Mogen de quadrijders nu alleen rijden of niet? vind het een beetje onduidelijk :oops:
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Quadrijders mogen alleen rijden.
Maar moeten volgens wat ik ervan begrijp dan wel 150 euro betalen.

Voorlopig 37 inschrijvingen voor de 1ste manche: 37x150=5550
Dus ze zouden moeten verdubbel qua inschrijvingen?
Dat lijkt mij toch niet haalbaar.
Wat mij ook opvalt is dat tot nu toe nog maar 1 inschrijving betaalt is, de rest is nog niet in orde.
Ik hoop dat het doorgaat.
Ja er wordt maar geklaagd dat er zo weinig georganiseerd wordt, dat het BK maar vijf proeven telt,... .
Maar als er iets georganiseerd wordt dan is er maar weinig enthousiasme.
Tja.
Afbeelding
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

die late betalingen is normaal, ze zullen wel de laatste week allemaal betalen, want als ge ziek valt of er komt iets tussen, zijt ge uw geld kwijt :)
ik betaal geen 150 euro plus nog eens 10 euro verzekering + 25 euro lidgeld = 190 euro om 2uur te rijden hoor :)
verleden jaar had de organisator een verlies van 3500 euro dacht ik. Dus tzal wel redelijk wat kosten om op de karting te rijden...
Hij zou het dat beter mss in de omgeveving van francorchamps doen of op bilstain of kweet niet waar allemaal :)
er zijn ook nog altijd mensen die terplaatse gaan op de dag zelf en zich daar inschrijven.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

De laatste tijd wordt heel veel georganiseerd in Brustem. Die verlaten vliegbaan kan niet zo duur zijn en parcours is rap uitgezet.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
vdm88
Quadrider
Quadrider

Bericht door vdm88 »

Voor mij zou brustem ideaal zijn.
Daar ben k op een half uurke.
Nog idealer zou zijn op zolder, in de paddock ofzo.
Dan moet ik gewoon den hof door.
Afbeelding
mich_banshee
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Wie zijn dan de mensen die dit kunnen organiseren? op vliegvelden is dat inderdaad ideaal en daar stoort men bijna niemand.
tenslotte is bikers challenge voor iedereen toegankelijk hé... en er zijn promo's en inters...
Ik mij wel willen engageren, maar ik ben 20 jaar en heb niets te zeggen :D ik laat het graag over aan mensen die er iets van weten en kunnen..;
mvg
michel
Plaats reactie