Pagina 3 van 3
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 11:55
door Scratch
scheyske schreef:jah zo'n Z400 ziet er echt wel goed uit
Maar 400cc op een quad trekt da goe op?
Wa is de topsnelheid van ne Z400?
Want zoals karl zegt, is deze niet te licht?
Wat vinden jullie eigenlijk het leukste, een automaat of handmatig, is er daar veel prijsverschil in?
he,
met een z400 kom je goed vooruit hoowr:P
als ik jou was zou ik ook geen 4x4 quad nemen. een kammeraad van mij heeft een suzuki eiger 4x4 400cc 4takt. toen ik mijn blaster nog had die een DG uitlaat had trokken we ongeveer tegelijk op maar als ik dan in de 5e versnelling kom dan vlieg ik nog voruit terwijl die suzuki niet meer harder kan. Dus als je echt een beetje snelheid wilt koop dan een schakelquad of je moet direct een 700cc 4x4 kopen. maar als je ook nog een beetje wil showen dan ik schakel toch wat mooier.
Als je een z400 hebt en je vind hem iets te langzaam op top steek er een paar andere tandwielen op en je gaat al weer stuk harder maar dat gaat wel weer ten kosten van je trekkracht.
greetz
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 12:14
door den dj
Ik heb nu een raptor 700 en dat verschil is zeer merkbaar maar als je een andere uitlaat en een dyno jet kit op een Z-400 plaatst gaat hij zeker en vast goed vooruit. Natuurlijk alles went na een tijdje,ik heb de 700 nu al een paar maand en hij is precies ook niet zo snel meer als in het begin.
Als je een Z-400 neemt kun je perfect volgen en je zal er veel plezier mee beleven ,ik spreek uit ervaring!
Grtz Dirk
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 12:38
door scheyske
ah bedankt,
ik ga wrs dan een Z400 nemen!
Zal nog eens rondkijken!
Als ik nu al 17 zou zijn, dan zouk die van sprot kopen ziet er echt een deftige uit!
Weet er iemand ne site waarop alle uitleg van ne Z400 staat (liefst in het nederlands)
Of kan iemand mij die geven?
bv: verbruik?
automatisch of handgeschakeld?
topsnelheid?
0->100 in ...sec?
...?
alvast bedankt
mvg scheyske
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 17:41
door karl
Hoi,
-Ne z400 of kfx 400 of ander type in sportquad is zeker niet te licht,met iemand achter op is het wel wat minder,maar het is te doen.
-Als je naar een 4x4 quad gaat of een ander type automaat mag het gerust wat zwaarder zijn.
-Mijne KQ 700 is te vergelijken met een 400cc sportquad(qua prestatie)
-Het verbruik van een 4x4 is ook een stuk hoger (bijna het dubbel) TOV een sport..
-Een 4x4 is wel comfortabeler om mee te rijden vind ik persoonlijk.
-En dan automaat of schakel,dit is een keuze die je zelf moet maken
-En bij een automaat is het ook niet zo simpel om hem harder te laten gaan,of je moet al aardig in je geldbeurs tasten.
grt.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 18:08
door scheyske
Buiten de vragen die hierboven staan, nog een vraagje erbij:
-Wat is het verschil tussen een Suzuki Z400 of een Kawasaki KFX400?
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 18:09
door ICHE
enkel de kleur en de naam, voor de rest is dat juist dezelfde quad
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 18:44
door z400_racer
ga dus gewoon voor de look
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 19:17
door DaZoe
z400 (witte en gele , de andere is een blaster) in actie --->
http://www.youtube.com/watch?v=6OF-tYsxy1M
nog altijd de zaligste quadvideo
mij is me altijd gezegd dat een Z400 voor weelies en dergelijke een betere quad is omdat het zwaartepunt anders zou liggen
qua motorisch op quadritjes merk je wel dat op de rechte stukken ze meer moeite hebben de 700 raptors te volgen maar het verschil is menselijk
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 19:43
door ProBlaster
mooi filmpje
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 20:09
door yamahakoppel
ten eerste een quad is niet echt voor te vlammen ritje rond de 100 km/u is voor een quad al snel
een Z 400 loopt toch 110 en met andere tandwielen loopt hij nog wat sneller
ik zelf heb een raptor 700 liep 120 nu met andere tandwielen kom ik toch rond de 140 km/u wat toch bangelijk snel is heb nu een powerbox en na 2 weken ben je dat al gewoon en wil je nog meer
persoonlijk vind ik geschakeld fijner is sportiever
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 21:01
door sprot
scheyske schreef:ah bedankt,
ik ga wrs dan een Z400 nemen!
Zal nog eens rondkijken!
Als ik nu al 17 zou zijn, dan zouk die van sprot kopen ziet er echt een deftige uit!
Weet er iemand ne site waarop alle uitleg van ne Z400 staat (liefst in het nederlands)
Of kan iemand mij die geven?
bv: verbruik?
automatisch of handgeschakeld?
topsnelheid?
0->100 in ...sec?
...?
alvast bedankt
mvg scheyske
Hey de mijne verbruikt denk zo rond 6.3 l/100km wa ik persoonlijk heel goe vind.
En met originele tandwielen ging ik een klein 100km/uur maar da maakte héél veel toeren en dan zat hij tegen begrenzer en dan kan je nooit lang op topsnelheid rijden want dan rijdt je alles kapot,dan moest je rond de 85-90 rijden voor lange afstanden,en nu heb ik andere tandwielen en gaat hij een goei 115km/u en een héél pak minder toeren en kan je dit blijven aanhouden voor een tijd zonder dat de motor hard afziet,ik kom nu zelfs in 5de niet meer aan mijn begrenzer.
Veel comfortabelder om te rijden zo ...vind ik persoonlijk.
En natuurlijk nen manuele is veel meer fun dan nen automaat
En van 0-100 heb ik eigenlijk geen flauw idee van
Welcome
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 22:19
door samvh
Hela Scheyske,
Welkom hier op het forum...
Ik zelf ben van Lubbeek, niet ver hé
Zelf rij ik met een grizzly 4x4 en ben er heel content van. snel rijden is wel leuk maar was totaal geen prioriteit bij de aanschaf. top is 80 km/h
hij is dus trager dan de crossquads maar in het terrein (technisch en muddy) een zaligheid. gewoon perfect om te gaan mooren als de varkens,
kijk maar eens naar de foto's van onze vorige tocht
en, kom natuurlijk zeker eens langs in Lubbeek !
groetjes
Sam - Zwijnkonijn
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 23:10
door Boncari
Ik vind een automaat veel relaxer rijden, maar schakel gaat ook goed hoor.
Geplaatst: zo 10 feb, 2008 00:49
door scheyske
Hey allemaal,
ja ik ga er vandaag ni geraken, kzal ni uit men bed geraken!
Ma ik zal wel nen andere keer is afkome als ik wa meer uitgeslape kan zijn
ciaokes