Pagina 3 van 5
Geplaatst: za 15 mei, 2004 12:34
door Teunie
Honda 300 blok is wel zo verouderd als maar zijn kan he, maar dit even terzijde.
Bovendien is die 250 wel een 2cilinder, en ik kan me voorstellen dat daar flink meer uit te halen is als hij eenmaal goed in- en uit kan ademen.
Toch vind ik 135 wel heel erg hard, en ik zou het dan ook graag in real life eens testen/zien.
Geplaatst: za 15 mei, 2004 12:46
door Linhai
Is die foto nu zichtbaar ?
Ik heb er geen probleem mee om da machientje te laten testen door een ander
Geplaatst: za 15 mei, 2004 13:08
door Mika
Top snelheid is ook niet alles hé! Ik kan mijn quad ook 160 laten gaan maar trekken doen ze dan niet meer hoor...
En trouwens, ik vind nog altijd dat Yamaha een betere naam heeft als Barossa (en trerecht!) dus zal er meer nodig zijn dan hoge top cijfertjes om de mensen te overtuigen
Geplaatst: za 15 mei, 2004 14:21
door Linhai
Dus de Honda motor heeft een mindere naam dan Yamaha ?
Geplaatst: za 15 mei, 2004 14:39
door L.D.
Linhai schreef:Dus de Honda motor heeft een mindere naam dan Yamaha ?
Het blijft een naam dat niet gekend is hé... Als een C&A vest ietsje minder kost als een Armani, ga je de Armani kopen hé.
Geplaatst: za 15 mei, 2004 17:17
door Dutchy
Toen ik op de Maasvlakte aan het crossen was met mijn Blastertje kwam ik daar ook zo'n Barrossa tegen.
Ik dacht zo dat is een tweecilinder die zal wel aardig vooruit gaan, maar zo hard ging hij niet .
Ik reed zo van hem weg.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 00:17
door Rik350
Linhai schreef:Dus de Honda motor heeft een mindere naam dan Yamaha ?
het is geen honda motor het is een honda licentie motor dat zou jij moeten weten. Dus een motor naar voorbeeld van honda onder licentie naebouwd dit is niet het zelfde als een honda motor.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 02:52
door Linhai
Wat is verschil tussen nagebouwd onder licentie en origineel ? Ik denk dat replica onder licentie minstens even goed moet zijn en moet beantwoorden aan bepaalde normen opgelegd door originele constructeur
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 07:59
door Robby
waarschijnlijk andere materialen die erin zitten, omdat die wat goedkoper zijn en oppervlaktekwaliteiten en afwerking die wat minder zijn.
greetz
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 08:29
door Rik350
sds tikt de spijker op de kop en het kan honda geen bal schelen welke kwaliteit het is zij verkopen alleen een bouwtekening en hebben weer geld verdient aan hun eigen r&d
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 12:51
door Ralph
De 2 takt olie wordt steeds beter en minder schadelijk voor het millieu, mengverhoudingen worden steeds lager. Zo kan je nu bijvoorbeeld de olie van Castrol 1:50 smeren, er zijn quad rijders die het zelfs tot 1:90 smeren. Geen vieze blauwe rookpluimen meer, scooters met 2 takt inspuiting. Er zit best wel een toekomst in 2 takt, de vraag is of de bedrijven er in willen investeren of liever een makkelijke/goedkope overstap maken op 4 takt.
Geplaatst: zo 16 mei, 2004 14:41
door Linhai
Naar hetgeen ik verneem eerder het laatste Ralph, zo spreken ze van te starten bij de scooters waar het allemaal 4-takt worden.
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 05:54
door elsinore
Linhai schreef:Wat is verschil tussen nagebouwd onder licentie en origineel ? Ik denk dat replica onder licentie minstens even goed moet zijn en moet beantwoorden aan bepaalde normen opgelegd door originele constructeur
kia en lexus
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 08:33
door Robby
Linhai schreef:Naar hetgeen ik verneem eerder het laatste Ralph, zo spreken ze van te starten bij de scooters waar het allemaal 4-takt worden.
viertakt bij scooters, zou ik dan toch niet kopen, met welk toerental gaan ze de vario doen opengaan? Zie ik niet zitten. Ok bij een dax ofzo, maar dit zijn half automaten 3vitessen, om de snelheid te kunnen ophalen als viertakt, een 4-takt scooter gaat belange niet hard gaan hoor. ook als je brokken hebt bij je viertakt scooter, begin maar te sleutelen, met die 2-takt blokjes erin is het al zo moeilijk om aan sommige types scooter te werken, wat als er dan is een enorm 50cc viertaktblok inzit.
greetz
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 13:44
door Teunie
4takt is vet, ook bij 50cc.
Hebben lekker beel trekkracht, je moet in Griekenland en Spanje maar eens gaan kijken, daar knorren ze allemaal op 4taktjes rond.
Ze hebben dan meestal versnellingen en gaan echt wel goed vooruit.
Zeker met de moderne technieken is het goed mogelijk om power uit een 4takt te halen, bovendien zijn ze schoner en is het geluid minder storend. (vind ik dan)