Pagina 3 van 3
Geplaatst: di 01 jun, 2004 06:59
door Ralph
Het gaat niet alleen om vermogenstoename, de curve is ook wel belangrijk. Je hoeft niet helemaal in de hoge toeren te gaan om het vermogen er uit te krijgen.
Geplaatst: di 01 jun, 2004 08:24
door Teunie
Sg6 schreef:heb deze namiddag eens getest wat het verschil is tss originele en de mijne, moet zeggen je voelt in de lage toeren dat ie vooruit wil tov originele. Maar wat ik wel vindt dat is dat dit goedje redelijk kostelijk is voor wat je maar krijgt van resultaat. Is natuurlijk mijn mening he. Ze beweren van ongeveer 8pk winst maar dit is hier niet zo en met testbank resultaat + de optimale afstelling weet je direct hoe laat het is. Ik had eerlijk gezegd meer resultaat verwacht. Zo zie je dat het lawaai altijd meer indruk geeft van sneller optrekken en hogere topsnelheid. Mss een tip voor de mensen die een uitlaat zouden aanschaffen en niet direct DE YOSHI te nemen.
Misschien heb je een andere carb nodig voor een optimaal resultaat?
Er is een inkoopactie gaande

Geplaatst: di 01 jun, 2004 10:53
door Sg6
No Limit YFZ schreef:Heb je geen curve van bij Fredriks voor en na de wijzigingen ?
ja heb een curve van voor de wijziging en na de wijziging. Voordien had ik 34,6pk en 37N-m. Dit was dan ook met yoshi uitlaat en filter maar met een sproeier 155 en naald op 3e stand. Na afregeling heb ik nu 35,1pk en 37,7 N-m koppel. Dit dan met sproeier 150 en naald op 2e stand en de pilot screw een beke verdraaid ook.
Geplaatst: di 01 jun, 2004 11:01
door No Limit W-tec
Niet zozeer de hoeveelheid pk en koppel zijn belangrijk, wel het verschil in curve. Kan je anders eens je eindcurve inscannen. Dan kunnen we eens vergelijken met dit
http://www.gtthunder.com/dyno400z1.html
Normaal zou je laatste curve steiler moeten gaan.
Ik weet het ik zondig ook wel eens aan het pk jagen

Geplaatst: di 01 jun, 2004 11:28
door Sg6
No Limit YFZ schreef:Niet zozeer de hoeveelheid pk en koppel zijn belangrijk, wel het verschil in curve. Kan je anders eens je eindcurve inscannen. Dan kunnen we eens vergelijken met dit
http://www.gtthunder.com/dyno400z1.html
Normaal zou je laatste curve steiler moeten gaan.
Ik weet het ik zondig ook wel eens aan het pk jagen

ik ga ze beiden eens namaken in excel.
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:04
door Sg6
voila hier onder de grafiek van standaard en gelijk de mijne nu.

Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:19
door Fré
lijkt mij zeer behoorlijk!

Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:35
door No Limit W-tec
Ziet er niet slecht uit, besef dat de onderste curve niet de standaard curve is ! Als ik je goed begrijp zat je Yoshi en filter er al op en was er al gerejet. Dus kan je stellen dat je door op testbank te zetten nog eens 3 pk hebt gewonnen wat toch niet min is. Denk dat je met een totale winst van 5 tot 8 pk zit met je aanpassingen.
Wat ik wel verdacht vind is de dip op top rond de 6500 toeren. Misschien lagen daar nog wat mogelijkheden in de jetting. Misschien stond ie daar nog wat te arm (of te rijk). Heeft Ruud er iets over gezegd ?
Geplaatst: di 01 jun, 2004 17:09
door Sg6
moet er wel op zeggen dat dit de grafiek is die ik nagemaakt heb in excel he. dus die bult erin kan aan mij liggen want dit staat er niet op de originele grafiek. Die originele die ik op de grafiek getekend heb is dezelfde curve of de grafiek die jij gepost hebt, Dus niet de curve voor ik dynotest gedaan heb.
greetzzz
Geplaatst: di 01 jun, 2004 17:15
door Fré
ah goed dat je het zegt, want de dyno van gtthunder geeft nogal hoge waarden, dus dan zou je denken dat het uiteindelijk nog veel beter is dan het verschil tussen de grafieken laat uitschijnen.
Geplaatst: di 01 jun, 2004 18:04
door No Limit W-tec
Je mag curves van twee verschillende dyno's niet mengen. Er zit verschil in de dyno toestellen en er zit een groot verschil in de banden.
Vandaar dat je maar 3 pk verschil hebt, volgens mij heb je er zeker meer dan 5 tot misschien 8 pk bijgewonnen.
Dit staat op de gtthunder site :
I have heard a lot of talk regarding differant dyno readings from differant
companies. There is a lot to be said about who is doing the dyno testing as well as the honesty of the dyno operator. This is a comparison of the best YFZ450 run that I have to date with what I call my dyno tires. I use them on all quad dyno runs. The other run is with the stock knobbys. So when you look at dyno runs be sure to look at what they are comparing it to and not the actual numbers unless they will give you accurate info on their runs.
http://www.gtthunder.com/YfzDyno9.html